Στις πρώτες θέσεις η Κρήτη με τα περισσότερα επώνυμα ξενοδοχεία

Οικονομία
Στις πρώτες θέσεις η Κρήτη με τα περισσότερα επώνυμα ξενοδοχεία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα περισσότερα “branded” δωμάτια ξενοδοχείων 5 αστέρων βρίσκονται στα Δωδεκάνησα και η Κρήτη ακολουθεί

Ενδιαφέροντα είναι τα αποτελέσματα έρευνας της GBR Consulting για το πόσα είναι τα επώνυμα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων «φιγουράρουν» και ξενοδοχεία που βρίσκονται στην Κρήτη, με την ίδια έρευνα να περιγράφει και τις επιδόσεις των 5άστερων ξενοδοχείων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα περισσότερα “branded” δωμάτια ξενοδοχείων 5 αστέρων βρίσκονται στα Δωδεκάνησα, με την Κρήτη (νομός Ηρακλείου και νομός Λασιθίου), την Αττική, τη Χαλκιδική, την Κέρκυρα και τις Κυκλάδες να ακολουθούν.

H διείσδυση του brand, ως ποσοστού του συνολικού αποθέματος σε δωμάτια 5 αστέρων ανά γεωγραφική περιοχή, δείχνει ότι η Αττική βρίσκεται στην πρώτη θέση με ποσοστό 90%, με τον νομό Λασιθίου να ακολουθεί (84%) στη δεύτερη, τη Χαλκιδική (78%) στην τρίτη και τα Δωδεκάνησα στην τέταρτη (76%) θέση. Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλη διείσδυση των “branded” καταλυμάτων πολυτελείας καταγράφεται και σε μεμονωμένες περιοχές, όπως η Λάρισα, η Φθιώτιδα, η Ηλεία, η Μεσσηνία και η Αργολίδα, όμως εκεί οι μονάδες 5 αστέρων είναι λίγες.

Το 8% των ξενοδοχείων και το 27% των δωματίων της ελληνικής αγοράς είναι “branded”. Τα εν λόγω ξενοδοχεία ανήκουν σε κάποια διεθνή αλυσίδα με παρουσία σε περισσότερες από μία χώρες, ή σε κάποιο εγχώριο ξενοδοχειακό brand με παρουσία σε περισσότερες από μία περιοχές της Ελλάδας, ή σε κάποιο τοπικό brand με πολλαπλή παρουσία σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας και/ή σε ένα consortium, καλύπτοντας ξενοδοχεία που συνεργάζονται για σκοπούς marketing υπό ενιαίο προωθητικό σχήμα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατανομή των brands ανά κατηγορία καταλύματος: Το 59% των ξενοδοχείων 5 αστέρων, το 41% των ξενοδοχείων 4 αστέρων και το 4% των ξενοδοχείων 3 αστέρων ανήκουν σε κάποια ξενοδοχειακή αλυσίδα, ενώ, από πλευράς δωματίων, τα ποσοστά είναι 70% για την κατηγορία 5 αστέρων, 41% για εκείνη των 4 αστέρων και 8% για την κατηγορία 3 αστέρων.

Μερίδιο και έσοδα ανά δωμάτιο πολυτελείας

Με βάση τους δημοσιευμένους ισολογισμούς της περιόδου 2014-2016, το μέγεθος της ελληνικής αγοράς 5 αστέρων φτάνει τα 2,5 δισ. ευρώ το 2016, έναντι 2,1 δισ. το 2015 και 1,9 δισ. ευρώ το 2014. Από πλευράς μεριδίου, τα “branded” ξενοδοχεία 5 αστέρων κατείχαν 78% το 2016, 79% το 2015 και 81% το 2014. Από πλευράς εσόδων, το υψηλότερο συνολικό έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (δείκτης TRevPar) καταγράφηκε σε πεντάστερα ξενοδοχεία-μέλη consortium, και το αμέσως χαμηλότερο από ξενοδοχεία 5 αστέρων που ανήκουν σε κάποιο διεθνές brand.

Αναφορικά με τη γεωγραφική κατανομή των εσόδων, οι Κυκλάδες εμφανίζουν το υψηλότερο TRevPAR το 2016 (68.519 ευρώ), καθώς μεγάλο ποσοστό των “branded” πεντάστερων ξενοδοχείων των Κυκλάδων ανήκουν σε ένα ή περισσότερα marketing consortia. Τα “branded” ξενοδοχεία 5 αστέρων της Μακεδονίας ακολουθούν με TRevPar 55.765 ευρώ, ενώ τα “branded” ξενοδοχεία 5 αστέρων της Αττικής είχαν TRevPAR 49.353 ευρώ (με την επισήμανση ότι τα ξενοδοχεία της Αττικής λειτουργούν 12 μήνες τον χρόνο).

Τέλος, σε δείγμα 124 εταιρειών με σύνολο 24.639 δωματίων 5 αστέρων, οι συνολικές κεφαλαιουχικές επενδύσεις του 2016 ανήλθαν σε 216 εκατ. ευρώ, με το 92% του συνόλου να μην αφορά μεμονωμένες μονάδες, αλλά μέλη επώνυμων ξενοδοχειακών αλυσίδων.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News