Οικονομία

Έρευνα ΠΑΜΑΚ: Τι ψώνισαν περισσότερο οι καταναλωτές στην Black Friday;

Πολλές οι αγορές μέσω διαδικτύου έκαναν φέτος οι καταναλωτές

Φρενίτιδα επικράτησε σε ολόκληρη τη χώρα, φυσικά και στην Κρήτη, με την Black Friday καθώς πολλά καταστήματα, αλλά και e-shops έκαναν μεγάλες προσφορές με την ελπίδα να δουν… «άσπρη» μέρα στα ταμεία τους.

Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας για άλλη μία φορά πραγματοποίησε έρευνα, και η Black Friday είναι στο επόκεντρο.

Μεγαλύτερες εκπτώσεις και περισσότερες on - line αγορές, «δείχνει» η έρευνα του Πανεπιστημίου.

Μεγαλύτερη γνώση και ενημέρωση των καταναλωτών/τριων για την σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, με βασική πηγή πληροφόρησης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πιο πολλές αγορές και μάλιστα μέσω διαδικτύου και μεγάλα ποσοστά έκπτωσης, καταγράφει η ετήσια έρευνα του Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, για την πρακτική αυτή που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα για τρίτη συνεχή χρονιά την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου.

Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ - ΜΠΕ, από την έρευνα προκύπτει ότι οι καταναλωτές/τριες ανταποκρίθηκαν ως ένα βαθμό στην πρόσκληση των εμπορικών επιχειρήσεων καθώς το 30% του δείγματος πραγματοποίησε αγορές κατά την ημέρα Black Friday (έναντι 24% το 2016). Από αυτούς, το 21% αγόρασε μόνο από τα εμπορικά καταστήματα, το 34% μόνο από το διαδίκτυο και το υπόλοιπο 45% αγόρασε προϊόντα από τα καταστήματα αλλά και από το διαδίκτυο. Και πλήρωσαν για τις αγορές τους κυρίως με χρεωστικές κάρτες (42%), με μετρητά (41%) αλλά και πιστωτικές κάρτες (25,4%).

Οι περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα νέων τεχνολογιών, καλλυντικών, και ένδυση/υπόδησης ενώ οι καταναλωτές/τριες ξόδεψαν για αγορές στην πλειοψηφία τους (31,3%) έως 50 ευρώ, ένα 28,4% ξόδεψε 51-100 ευρώ ενώ μόνο ένα 7,5% δήλωσε ότι ξόδεψε περισσότερα από 501 ευρώ.

Όσον αφορά το ποσοστό των εκπτώσεων, το 44% των καταναλωτών που έκαναν αγορές υποστήριξε ότι από τα προϊόντα που αγόρασαν κέρδισαν έκπτωση της τάξης του 30%-40% και το 33,5% δήλωσε ότι αγόρασε με έκπτωση από 50% και πάνω της αρχικής τιμής των προϊόντων. Για τους συμμετέχοντες στην έρευνα, τα προϊόντα τα οποία είχαν τη μεγαλύτερη έκπτωση ήταν τα προϊόντα τεχνολογίας (74%), τα είδη ένδυσης/υπόδησης (20%), τα καλλυντικά (16%) και ο οικιακός εξοπλισμός (16%).

Τέλος, στην ερώτηση «αν αξίζει να πραγματοποιήσει κάποιος/α αγορές την ημέρα Black Friday”, το 28% πιστεύει ότι αξίζει, το 40% δεν εξέφρασε άποψη ενώ το 31,5% είναι αρνητικό και θεωρεί ότι δεν αξίζει.

Όσον αφορά τις μελλοντικές προθέσεις των καταναλωτών/τριών,, το 48% δήλωσε δεν σκοπεύει να αγοράσει προϊόντα την επόμενη χρονιά που θα πραγματοποιηθεί η Black Friday στην Ελλάδα, το 36% δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει ενώ το 16% δήλωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε αγορές. Στην εάν θα συστήνανε τη Black Friday σε συγγενείς/γνωστούς/φίλους για πραγματοποίηση αγορών, το 36% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι ίσως/σίγουρα θα το έκανε ενώ το 24% δήλωσε ότι σίγουρα δεν θα πρότεινε κάτι τέτοιο.

Σχόλια