Οικονομία

Έρχεται η Black Friday: Τα... μυστικά για έξυπνες αγορές

Οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί με τις αγορές τους την... Μαύρη Παρασκευή

Σε ρυθμούς Black Friday κινείται ήδη και η αγορά του Ηρακλείου, καθώς πολλά καταστήματα αποφάσισαν να συμμετέχουν στην εν λόγω Παρασκευή με στόχο να δουν «άσπρη» μέρα στα ταμεία τους.

Και αυτό μπορεί να διαπιστώσει κανείς αν κάνει μία μικρή βόλτα στο κέντρο της πόλης: ουκ ολίγα μαγαζιά έχουν κολλήσει στις βιτρίνες τους αυτοκόλλητα τα οποία υποδηλώνουν πως η ερχόμενη Παρασκευή θα είναι… Black Friday και για εκείνα.

Η συμμετοχή ή όχι στην Black Friday είναι απόφαση της κάθε επιχείρησης και, όπως, τονίζει ο κ. Κουμαντάκης στο neakriti.gr, ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου δε συμμετέχει σ’ αυτό, όμως «δεν είναι και αντίθετος». Ο ίδιος επισημαίνει πως είναι ιδιωτική απόφαση η Black Friday και το κάθε κατάστημα του Ηρακλείου παίρνει τις δικές του αποφάσεις, ανάλογα με το αν έχει κάποια σύμβαση ή όχι με ιδιωτική εταιρεία.

Τα μάτια τους… 14 πρέπει να έχουν οι καταναλωτές

Οι Ηρακλειώτες, λοιπόν, περιμένουν πως και πως εκείνη τη μέρα για να προλάβουν να αγοράσουν τα προϊόντα που επιθυμούν σε ακόμα πιο προσιτές τιμές, ωστόσο, πρέπει να είναι και ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να ξεκινήσουν ήδη από σήμερα, Δευτέρα, την έρευνα προκειμένου να μην πέσουν σε παγίδες.

Η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη, δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ:

«Τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό. Οι καταναλωτές, πριν ψωνίσουν, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς, ήδη πριν ξεκινήσει η «Black Friday», ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό. Η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων είναι χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας.

Υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-"κράχτες"».

Ειδικότερα, «σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα. Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα. Συμβουλεύουμε, επίσης, τους καταναλωτές να κρατούν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών τους για να μπορέσουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα. Διευκρινίζουμε ότι, και κατά την περίοδο των προσφορών, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο».

Σχόλια