default-image

Πόσο θα πληρώσουμε στα τέλη κυκλοφορίας

Οικονομία
Πόσο θα πληρώσουμε στα τέλη κυκλοφορίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mε αγωνία περίμεναν οι οδηγοί την ανακοίνωση των τελών κυκλοφορίας για να διαπιστώσουν εαν τα ποσά είναι πιο τσουχτερά και να καταφέρουν στη συνέχεια να συγκεντρώσουν το χρηματικό ποσό παρά τις πολλές οικονομικές εκκρεμότητες.

Όλα δείχνουν ότι τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017 θα μείνουν αμετάβλητα, καθώς κρίθηκε σκόπιμο να μην γίνουν αυτήν τη στιγμή βεβιασμένες τροποποιήσεις, αφού ελήφθησαν υπόψη από το υπουργείο Οικονομικών όλα τα τρέχοντα δεδομένα και οι ανάγκες της αγοράς για σταθερότητα και ασφάλεια.

"Φιάσκο οι αλλαγές"

Η πολυδιαφημισμένη πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών να προχωρήσει από φέτος σε αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, κατέληξε σύμφωνα με δημοσιεύματα σε φιάσκο. Μετά από μήνες επεξεργασίας σεναρίων και διαβουλεύσεις επιτροπών για αλλαγές που θα έκαναν το σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας πιο δίκαιο αλλά και πιο αποτελεσματικό στην εισπραξιμότητα, τελικά δεν έγινε τίποτα σύμφωνα με το capital.gr.

Με ένα περιεκτικό non paper, το υπουργείο Οικονομικών ουσιαστικά είπε ότι χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να επεξεργαστεί τις απαιτούμενες αλλαγές οι οποίες, όπως σημειώνεται, δεν πρέπει να γίνουν βεβιασμένα.

Ταξινομημένα εως 31/10/2010

Για επιβατηγά αυτοκίνητα, δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες που έχουν ταξινομηθεί ως 31/10/2010, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας γίνεται αποκλειστικά βάσει του κυβισμού τους.

Ταξινομημένα από 2010 και μετά

Για όσα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες ταξινομήθηκαν απο την 1η Νοεμβρίου 2010 και ύστερα, τα τέλη υπολογίζονται βάσει της εκπομπής ρύπων. Για να προκύψει το ποσό των τελών, πολλαπλασιάζονται οι εκπομπές ρύπων με την τιμή του αντίστοιχου κλιμακίου απο τον κάτωθι πίνακα.

Όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο, οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).

Με τον τρόπο αυτό:

Θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας.

Θα αρθούν οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος σε μεγάλο βαθμό.

Το νέο σύστημα σύμφωνα με το in.gr θα εξυπηρετήσει τον πολιτικό στόχο, ο οποίος είναι η δικαιότερη και αντιπροσωπευτικότερη κατανομή των βαρών στους πολίτες της χώρας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News