default-image

Δουλειά σε 490 ανέργους προσφέρει ο Δήμος Ηρακλείου

Οικονομία
Δουλειά σε 490 ανέργους προσφέρει ο Δήμος Ηρακλείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνολικά 490 άτομα - κυρίως μακροχρόνια άνεργοι - αναμένεται να βρουν μια θέση εργασίας στο Δήμο Ηρακλείου, ως προσωπικό με 8μηνη σύμβαση εργασίας, μέσω του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας του υπουργείου Εργασίας. Οι προσλήψεις αυτές αφορούν σε όλο το φάσμα των δημοτικών υπηρεσιών και σε ό,τι έχει να κάνει με τη βελτίωση παροχής υπηρεσιών προς του δημότες, με προτεραιότητα στις κοινωνικές δομές, στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, στη συντήρηση έργων και υποδομών και φυσικά στους τομείς καθαριότητας.

Ωστόσο, το πρόγραμμα για πρώτη φορά απαγορεύει την τοποθέτηση συνοδείας απορριμματοφόρων. Το όλο βάρος και το εύρος των επιλογών στον τομέα καθαριότητας περιορίζεται, απ' ό,τι φαίνεται, στις ειδικότητες οδοκαθαριστών και οδηγών. Παράλληλα, όμως, σημαντικός αριθμός νέων υπαλλήλων αναμένεται να προσληφθεί στις οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες του Δήμου, με το προσωπικό αυτό, έστω και με ορισμένη σύμβαση εργασίας, να έρχεται να καλύψει πολλά από τα κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στις δημοτικές υπηρεσίες, ενώ το Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας έρχεται να προσφέρει ελπίδα για το μέλλον σε πολλούς χρόνια άνεργους πολίτες.

Στο Δήμο Ηρακλείου η σχετική επιστολή του υπουργείου Εργασίας έφτασε την περασμένη Παρασκευή, όπου αναφέρει τον αριθμό των ατόμων που θα τοποθετηθούν με βάση τα πληθυσμιακά κριτήρια αλλά και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο Δήμος για την υλοποίηση του προγράμματος. Ένα μάλιστα από τα πρώτα βήματα που ζητείται να γίνει από το Δήμο Ηρακλείου, αλλά και από τους Δήμους που συμμετέχουν στην υλοποίηση του προγράμματος ήταν να αποσταλούν τα στοιχεία συγκεκριμένου υπαλλήλου, που θα ασχοληθεί με το πρόγραμμα, ενώ ακολουθεί η απόκτηση κωδικών, προκειμένου εν συνεχεία να συμπληρωθεί η απαιτούμενη ειδική πλατφόρμα του υπουργείου Εργασίας, στην οποία οι Δήμοι καλούνται να καταγράψουν και να εντάξουν τα έργα στα οποία προτίθενται να προχωρήσουν και χρειάζονται προσωπικό, όπως και τις ειδικότητες που έχουν ανάγκη. Η πλατφόρμα αυτή θα αρχίσει να συμπληρώνεται από σήμερα Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου.

Μέσω ΟΑΕΔ

Σημειώνεται ότι η κατάθεση αιτήσεων όσων ενδιαφέρονται για τις ειδικότητες και τις θέσεις εργασίας που θα ανακοινωθούν όταν "τρέξει" η προκήρυξη θα γίνει ηλεκτρονικά, ενώ η επιλογή του προσωπικού που θα τοποθετηθεί στους Δήμους θα γίνει μέσω ΟΑΕΔ, με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Ηρακλείου Κώστα Βαρδαβά να επισημαίνει πως «ο κόσμος θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός όταν θα βγουν οι ειδικότητες, διότι όποια ειδικότητα επιλέξει ο ενδιαφερόμενος, αυτή και θα ακολουθήσει κατά την πρόσληψή τους στο Δήμο».

Την ανάγκη να κινηθούν άμεσα οι Δήμοι, προκειμένου να καταγράψουν και να εντάξουν τα έργα και τις ειδικότητες που έχουν ανάγκη στην ειδική πλατφόρμα του υπουργείου Εργασίας, για την υλοποίηση του προγράμματος, επισημαίνει με επιστολή του προς τους δημάρχους της χώρας ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης.

Στην επιστολή του, ο κ. Πατούλης υπογραμμίζει πως ικανοποιήθηκε μια πάγια διεκδίκηση της ΚΕΔΕ και τα νέα προγράμματα είναι μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας, από 5 στους 8 μήνες, ενώ τονίζει ότι δε μειώνεται ο αριθμός των ωφελουμένων σε σχέση με πέρυσι. Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ αναφέρεται σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, εντός των οποίων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή και ένταξη των έργων και ειδικοτήτων στην πλατφόρμα.

Συγκεκριμένα, το διάστημα από σήμερα Τετάρτη έως τις 3/10/2016 θα πρέπει να σχεδιαστούν και να χαρτογραφηθούν οι ανάγκες του κάθε Δήμου και στη συνέχεια να αναρτηθούν στην ειδική πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί, στο πλαίσιο του προγράμματος, στο υπουργείο.

Οκτάμηνες συμβάσεις

«Ανταποδοτικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες»

Αναλυτικά, στο κείμενο της επιστολής του ο κ. Πατούλης αναφέρει: «Μετά από αίτημα της ΚΕΔΕ και συστηματική συνεργασία με την αν. υπουργό Εργασίας Ρ. Αντωνοπούλου, ξεκίνησε η υλοποίηση της τρίτης φάσης του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας για μακροχρόνια ανέργους. Το πρόγραμμα αφορά 274 Δήμους και θα είναι οκτάμηνης διάρκειας. Κρίνουμε θετικά ότι ικανοποιήθηκε μια πάγια διεκδίκηση της ΚΕΔΕ τα νέα προγράμματα να είναι μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας - από 5 στους 8 μήνες - και ότι δε μειώνεται ο αριθμός των ωφελουμένων σε σχέση με πέρυσι. Βασική μας προτεραιότητα στην παρούσα φάση θα πρέπει να είναι να προχωρήσουμε με γρήγορα βήματα, χωρίς την παραμικρή χρονοτριβή, προκειμένου να υπάρξουν άμεσα ανταποδοτικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και τους Δήμους.

Ήδη, το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχει εκδώσει "Οδηγό προς τους Δήμους για την υλοποίηση δράσεων προώθησης της απασχόλησης μέσω νέων Προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα, οκτάμηνης διάρκειας", τον οποίο και σας επισυνάπτουμε [ακολουθεί σε επισυναπτόμενο αρχείο]. Με στόχο την άμεση ενεργοποίηση των διαδικασιών και προς διευκόλυνση της διαδικασίας, είναι απαραίτητο να ορίσετε στο Δήμο σας έναν υπεύθυνο επικοινωνίας, που θα διαχειρίζεται το πρόγραμμα και θα έχει την ευθύνη επικοινωνίας καθ' όλη τη διάρκεια του σχεδιασμού του.

Σύμφωνα με τη διαδικασία που έχει ορίσει το υπουργείο, αυτό θα πρέπει να γίνει μέχρι σήμερα Δευτέρα 19/09/2016, αποστέλλοντας τα στοιχεία του υπεύθυνου επικοινωνίας στο email: [email protected]. Επιπλέον, το διάστημα από τις 21/09/2016 έως τις 03/10/2016 θα πρέπει να σχεδιαστούν και να χαρτογραφηθούν οι ανάγκες του κάθε Δήμου και στη συνέχεια να αναρτηθούν στην ειδική πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί, στο πλαίσιο του προγράμματος, στο υπουργείο. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα θα πρέπει να επιλέξουμε ειδικότητες, μέσω ενός ειδικού αναλυτικού πίνακα ειδικοτήτων.

Να σημειωθεί ότι οι ειδικότητες αυτές θα πρέπει να αντιστοιχούνται στις ανάγκες που προκύπτουν από τα έργα που θα δηλώσουμε πως θα υλοποιήσουμε. Είμαι βέβαιος για την ανταπόκριση όλων μας, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της άμεσης υλοποίησης του προγράμματος. Εμείς, ως Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε άοκνα για την ανακούφιση όλο και περισσότερων πολιτών που πλήττονται από την κρίση».

Ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News