default-image

Το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να τοποθετήσει άμεσα τα ελληνικά προϊόντα στην κινεζική αγορά

Οικονομία
Το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να τοποθετήσει άμεσα τα ελληνικά προϊόντα στην κινεζική αγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Έλληνες εξαγωγείς για να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους στην Κίνα δεν χρειάζονται άδεια εισαγωγής, ετικέτες στα κινέζικα, μακροχρόνια αναμονή και υπερβολικά κόστη. Πλέον το προϊόν τοποθετείται αμέσως στο «ράφι» του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το νέο μοντέλο εισόδου στην αγορά της Κίνας μέσω των Free Trade Zones και του Cross Border eCommerce (Διασυνοριακό Ηλεκτρονικό Εμπόριο) θα παρουσιαστεί σε ημερίδα την Παρασκευή 1 Απριλίου 2016 στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Έχει πραγματοποιηθεί αντίστοιχη εκδήλωση στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ηρακλείου και σχεδιάζεται ακόμη μία εκδήλωση στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου στο Επιμελητήριο Μεσσηνίας στην Καλαμάτα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη εκδήλωση στην Κρήτη, και θα αναλυθούν μεθαύριο στην εκδήλωση στην Αθήνα, τα εμπόδια εισόδου ενός προϊόντος στην αγορά της Κίνας είναι πολλά και γνωστά. Η Κίνα είναι μακριά, το κόστος έρευνας αγοράς είναι υψηλό, η γραφειοκρατία είναι σημαντική για την είσοδο στα φυσικά σημεία πώλησης (άδειες εισόδου για τρόφιμα και ποτά, άδειες για καλλυντικά κλπ, ετικέτες στα προϊόντα) η γλώσσα είναι δύσκολη και οι διαδικασίες εισαγωγής περίπλοκες και χρονοβόρες ενώ οι ανταγωνιστές έχουν ισχυρά μερίδια αγοράς. Όμως, ορισμένες σημαντικές δυσκολίες εισόδου στην αγορά της Κίνας με το κλασικό εμπόριο παρακάμπτονται με τις πωλήσεις με την μέθοδο του Cross Border eCommerce (Διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο).

Η επιτυχία του Cross Border eCommerce βασίζεται στο ότι οι κινέζοι είναι εξαιρετικά εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τα στοιχεία διεθνών οργανισμών, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Κίνα το 2015 ήταν 493 δισ. δολάρια και ήταν αυξημένες κατά 31,6% από το 2014.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αποτελούν το 12%-13% των συνολικών λιανικών πωλήσεων και η πρόβλεψη είναι ότι θα πάρουν μερίδιο 30% έως το 2018 και περίπου 700.000.000 κινέζοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με τις 600.000.000 από αυτούς να χρησιμοποιούν το ιντερνέτ μέσω του κινητού τους τηλεφώνου.

Σημειώνεται ότι οι online καταναλωτές της Κίνας ξεπέρασαν τα 400.000.000 το 2015, και από αυτούς 300.000.000 έκαναν αγορές από το κινητό τους.

Η πρόβλεψη για τους Online Shoppers της Κίνας είναι ότι το 2020 θα ανέλθουν σε 583 εκατ. ενώ ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι online πωλήσεις την 11η Νοεμβρίου 2015 (Singles Day), σε μία μόλις ημέρα, στο μεγαλύτερο Marketplace της Κίνας, στο Tmall ανήλθαν στο ποσό των 14,3 δις δολαρίων εκ των οποίων το 68% από κινητές συσκευές.

Επιπλέον σύμφωνα με τα στοιχεία οι κινέζοι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 26,1 ώρες την εβδομάδα στο διαδίκτυο.

Στο Cross Border eCommerce οι καταναλωτές αγοράζουν απευθείας από τους παραγωγούς-εμπόρους (B2C) κυρίως μέσα από πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, ειδικά διαμορφωμένες για να διευκολύνουν τις συναλλαγές. Η μεγαλύτερη πλατφόρμα είναι σήμερα το marketplace Tmall (www.tmall.com ιδιοκτησίας Alibaba) που συγκεντρώνει το 56% του ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας. Με το ηλεκτρονικό εμπόριο η γραφειοκρατία μειώνεται σημαντικά καθώς δεν απαιτείται η έκδοση άδειας εισαγωγής για τα προϊόντα ούτε η επικόλληση ετικέτας στα κινέζικα καθώς τα προϊόντα πωλούνται στην αρχική τους συσκευασία.

Για τις πωλήσεις μέσω Cross Border eCommerce γίνεται χρήση των Ζωνών Ελευθέρου Εμπορίου (Free Trade Zones) που έχει ορίσει για τον σκοπό αυτό η κυβέρνηση της Κίνας. Τα εμπορεύματα είτε τοποθετούνται στην ΖΕΕ πριν την παραγγελία του πελάτη, είτε παραμένουν στις αποθήκες στην χώρα προέλευσης έως ότου τοποθετηθεί παραγγελία από τον Κινέζο καταναλωτή.

Στην περίπτωση που τα εμπορεύματα βρίσκονται στην ΖΕΕ, η παραλαβή της παραγγελίας από τον κινέζο καταναλωτή γίνεται σε 1-2 ημέρες από την τοποθέτηση αυτής στο Marketplace.

Με την είσοδό του στην αγορά της Κίνας μέσω διαδικτύου ο παραγωγός διευκολύνει την είσοδό του στα φυσικά σημεία πώλησης. Και αυτό γιατί το προϊόν του γίνεται γνωστό στο καταναλωτικό κοινό και η ανεύρεση εισαγωγέα-διανομέα στην συνέχεια γίνεται ευκολότερη (όχι εύκολη, αφού η Κίνα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά, αλλά ευκολότερη από την σημερινή κατάσταση).

Τα προϊόντα που ζητάει σήμερα η Κίνα για πωλήσεις μέσω Cross Border είναι τα τρόφιμα και τα ποτά, οι παιδικές τροφές και τα παιδικά είδη, οι βιταμίνες, τα συμπληρώματα διατροφής και τα καλλυντικά.

Πρέπει να επισημανθεί όμως ότι τίποτα που αφορά την Κίνα δεν είναι εύκολο ή φθηνό. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Σήμερα στην Κίνα βρίσκονται όλοι οι «μεγάλοι παίκτες» και ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά σκληρός. Η μέθοδος Cross Border eCommerce εξασφαλίζει την δυνατότητα άμεσης εισόδου στην Κίνα όχι όμως και την επιτυχία. Η επιτυχία έχει μακρύ δρόμο και απαιτεί αφοσίωση και σχεδιασμό από τον εξαγωγέα σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά.

Την Παρασκευή 1 Απριλίου 2016 θα παρουσιαστεί η μέθοδος Cross Border eCommerce στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών, ώρα 17:00, αίθουσα συνεδριάσεων του ΒΕΑ, Ακαδημίας 18, Αθήνα. Η είσοδος στην παρουσίαση είναι ελεύθερη. Την παρουσίαση θα πραγματοποιήσει ο Γιώργος Φλωράς, εκπρόσωπος για την Ελλάδα της κινέζικης εταιρείας eCargo www.ecargo.com (εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Αυστραλίας) που παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News