default-image

Στα ύψη οι τιμές των εισιτηρίων

Κρήτη
Στα ύψη οι τιμές των εισιτηρίων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με το λεωφορείο χιλιάδες άνθρωποι έχουν πάψει να μετακινούνται, όχι γιατί "μεγάλωσαν οι δουλειές τους", αλλά γιατί αυξήθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων, με τις αυξήσεις όμως αυτές να μην οφείλονται στα ΚΤΕΛ, αλλά στη λογική εξυπηρέτησης των μνημονίων, καθώς πίσω από αυτές βρίσκεται η αύξηση του ΦΠΑ στο 23%.

Μόνο με την τελευταία αναπροσαρμογή του ΦΠΑ κατά 10%, για να φτάσει στο 23% ο ΦΠΑ στα εισιτήρια, το ΚΤΕΛ Ηρακλείου έκοψε τον περασμένο Σεπτέμβριο 60.000 λιγότερα εισιτήρια σε σχέση με το Σεπτέμβριο του περασμένου χρόνου!

«Εμάς μας κάνουν ζημιά αυτές οι αυξήσεις. Αλλά πρέπει να καταλάβει και ο κόσμος ότι δεν οφείλονται σε δικές μας αποφάσεις. Είναι κυβερνητική απόφαση για την αύξηση του ΦΠΑ και δεν μπορούσαμε να μην την εφαρμόσουμε», λέει στη "Νέα Κρήτη" ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου Μανόλης Χαχλιούτης.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι από την αύξηση αυτή πλήττεται κυρίως ο χώρος των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των φοιτητών και γενικά των χαμηλών και μεσαίων εισοδηματικών τάξεων, αφού αυτοί είναι που χρησιμοποιούν το λεωφορείο συνήθως για τις μετακινήσεις τους.

Παράλληλα, "οι οργανισμοί αστικών συγκοινωνιών όλης της χώρας πρόκειται σε δύο ημέρες να σταματήσουν να προσφέρουν δωρεάν ή μειωμένου αντιτίμου μετακινήσεις στα ΑμΕΑ, καθώς δεν έχει υπογραφεί ακόμη η σχετική σύμβαση για το 2015".

Τεράστια μείωση

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αστικών ΚΤΕΛ Ελλάδος Καλλέργος Βουλγαράκης ξεκαθαρίζει ότι αυτές οι αυξήσεις επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση τον περασμένο Ιούλιο.

Και τόνισε ότι από τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου προκύπτει ότι σε σχέση με τον περυσινό Σεπτέμβριο, τα εισιτήρια μειώθηκαν κατά 60.000, κάτι το οποίο ο ίδιος το αποδίδει αποκλειστικά και κατηγορηματικά στην αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.

«Τα εισιτήρια αυξήθηκαν κατά 10%, ώστε το 13% του ΦΠΑ να γίνει 23%. Και η μείωση της επιβατικής κίνησης το Σεπτέμβριο, σε ποσοστά, υπολογίζεται στο 10%», ξεκαθαρίζει ο Καλλέργος Βουλγαράκης.

Αναλυτικότερα, το εισιτήριο της πρώτης ζώνης, από το κέντρο της πόλης έως και απόσταση 6 χιλιομέτρων, αυξήθηκε από το 1,10 στο 1,20 ευρώ. Ενώ στη δεύτερη ζώνη για τις πιο απομακρυσμένες περιοχές, η τιμή του 1,50 ευρώ έγινε 1,70 ευρώ στο κάθε εισιτήριο.

«Το πρόβλημα σε μας, τα αστικά ΚΤΕΛ της επαρχίας, είναι ότι οι επιχειρήσεις μας δεν επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως γίνεται για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, που επιδοτούνται κάθε χρόνο με περισσότερα από 350 εκατομμύρια ευρώ.

Για τις υπόλοιπες πόλεις, Πάτρα, Γιάννενα, Ηράκλειο, Καβάλα κ.λπ., δεν επιδοτείται κανένας οργανισμός, με αποτέλεσμα να είναι λίγο ακριβότερο το εισιτήριο», σύμφωνα με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου κ. Βουλγαράκη.

Ο ίδιος υπολογίζει ότι γύρω στο 55% των εισπράξεων των αστικών ΚΤΕΛ της επαρχίας πάει απευθείας στο Δημόσιο, είτε μέσω ΦΠΑ είτε μέσω του τρόπου φορολόγησης του λεωφορείου, το οποίο αντιμετωπίζεται από το κράτος σαν εταιρεία.

«Αν εγώ έχω ένα λεωφορείο, φορολογούμαι ατομικά. Όλα τα άλλα λεωφορεία που έχουν δυο-τρεις μετόχους, φορολογούνται σαν εταιρείες», λέει ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μόνο το συγκεκριμένο ΚΤΕΛ πλήρωσε για τη φορολόγηση των μετόχων 385.000 ευρώ κατά το τρίμηνο Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους.

Μεταφορά ανέργων

Μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι η επιδότηση του κράτους προς τις εταιρείες των αστικών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων. Κι ενώ η κυβέρνηση πιέζει δραματικά το Αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου να εφαρμόσει το ίδιο και εδώ, δε δίνει ένα ευρώ για τη δραστηριότητα αυτή.

«Με βάση τα στοιχεία που έχω, το 2013 υπήρχαν στο Ηράκλειο 26.000 άνεργοι. Υπολογίζω ότι κάπου εκεί είμαστε και τώρα, ενδεχομένως και λίγο παραπάνω. Εάν λοιπόν πούμε ότι αύριο το πρωί θα μπαίνουν οι άνεργοι δωρεάν, τότε δε θα έχουμε δουλειά να κάνουμε και θα τα παρατήσουμε πάρα πολύ σύντομα», όπως υποστηρίζει ο κ. Βουλγαράκης, εκτιμώντας ότι στην περίπτωση αυτή, οι νοικοκυρές και άλλες ομάδες του πληθυσμού θα βρουν την ευκαιρία να γραφτούν στον ΟΑΕΔ. Και μπορεί να μην βρουν δουλειά μέσω του ΟΑΕΔ, θα έχουν όμως το δικαίωμα να μετακινούνται δωρεάν με το Αστικό ΚΤΕΛ.

Να αναφέρουμε, τέλος, ότι το θέμα αυτό τέθηκε στην Αθήνα και στην αρμόδια υπουργό Θεανώ Φωτίου την περασμένη εβδομάδα. Όπως μας μετέφερε ο κ. Καλλέργος Βουλγαράκης, απαίτηση της κ. Φωτίου είναι να γίνεται η δωρεάν μεταφορά των ανέργων, αλλά όταν ρωτήθηκε αν θα δώσει χρήματα το κράτος για την κάλυψη της ζημιάς που θα δημιουργηθεί, εκείνη απάντησε αρνητικά, λέγοντας ότι «προς το παρόν, χρήματα δεν υπάρχουν».

ΑΝΤΑΡΣΥΑ Χανίων

Στο μεταξύ, καταγγελία για ανάλογη αύξηση του φοιτητικού εισιτηρίου στα Χανιά εξέδωσε κατά του Αστικού ΚΤΕΛ Χανίων και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ., η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Χανίων.

Μεταξύ άλλων, αναφέρει τα εξής:

«Η απόφαση του Αστικού ΚΤΕΛ να αυξήσει το εισιτήριο για τους φοιτητές είναι απαράδεκτη και αυθαίρετη. Αποτελεί ένα στυγνό εκβιασμό απέναντι στους φοιτητές, τις οικογένειές τους, αλλά και στο σύνολο των εργαζομένων της πόλης.

Είναι άμεση συνέπεια των μνημονιακών πολιτικών, που συνεχίζονται με την ίδια αμείωτη ένταση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. Δε θα είχε προκύψει κανένα ζήτημα αν αντί να δίνονται υπέρογκα ποσά για την εξυπηρέτηση του χρέους, χρηματοδοτούνταν κανονικά οι ανάγκες των φοιτητών, καθώς και αυτές των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όπως το Πολυτεχνείο Κρήτης.

Στο επόμενο διάστημα θα δούμε γενίκευση παρόμοιων καταστάσεων με την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί το τρίτο μνημόνιο, ιδιαίτερα αυτή της ΤΡΕΝΟΣΕ».

Χριστόφορος Παπαδάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News