default-image

Αυξάνεται το τέλος ανά επιβάτη λόγω ιδιωτικοποιήσεων

Οικονομία
Αυξάνεται το τέλος ανά επιβάτη λόγω ιδιωτικοποιήσεων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Την τσέπη και των επιβατών αγγίζει η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, ανάμεσα στα οποία βρίσκεται και το αεροδρόμιο των Χανίων. Από τη νέα χρονιά και μόλις κλείσει η συμφωνία κάθε επιβάτης θα επιβαρύνεται με ένα επιπλέον ποσό που αφορά μόνο τα τέλη αεροδρομίου.

Τα ψιλά γράμματα της σύμβασης ιδιωτικοποίησης που, όπως όλα δείχνουν, θα υπογραφεί το πρώτο τρίμηνο του 2016, κρύβουν και μια δυσάρεστη έκπληξη για τους επιβάτες.

Προχθές από το Μόναχο ανώτερο στέλεχος της Fraport αναφέρθηκε στα οικονομικά στοιχεία της επένδυσης, αποκαλύπτοντας ουσιαστικά την αύξηση του τέλους ανά επιβάτη που σήμερα είναι 12 ευρώ. Το τέλος το 2016 θα φτάσει τα 13 ευρώ και από το 2018 τα 18,5 ευρώ, συν τον τρέχοντα πληθωρισμό.

Όσον αφορά άλλα θέματα, έγινε γνωστό ότι δεν έχει καθοριστεί ακόμα το ακριβές ποσοστό της μετοχικής σύνθεσης της εταιρείας διαχείρισης, όπου πάντως η Fraport θα κατέχει το 67%. Στόχος των επενδυτών είναι να πετύχουν αύξηση κατά έτος 2% της επιβατικής κίνησης με βάρος στις διεθνείς αφίξεις, που σήμερα είναι στο 80% των συνολικών αφίξεων.

Χρηματοδότηση

Παράλληλα σε όλα τα αεροδρόμια θα λειτουργήσουν εμπορικά καταστήματα στα πρότυπα του "Ελ. Βενιζέλος". Το business plan για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των όποιων και το αεροδρόμιο Χανίων, παρουσίασε σε διεθνή επενδυτικά κεφάλαια προχθές η Fraport με σκοπό, μεταξύ άλλων, την εξεύρεση χρηματοδότησης.

Η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητά και τη συμμετοχή ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων στο χρηματοδοτικό σχήμα, με το οποίο αυτή και η Slentel Ltd, συμφερόντων του Ομίλου Κοπελούζου, θα καλύψουν το εφάπαξ τίμημα των 1,234 δισ. ευρώ που έχουν δεσμευτεί να καταβάλουν για την παραχώρηση των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων.

Το σχήμα

Η παρουσίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Sofitel Munich Bayerpost στο Μόναχο, έγινε από τον Stefan J. Ruter, νούμερο 3 της Fraport, που είναι υπεύθυνος χρηματοδοτήσεων και επενδυτικών σχέσεων του γερμανικού ομίλου. Με βάση τα όσα ανέφερε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Fraport, το επενδυτικό όχημα που θα αναλάβει την παραχώρηση θα ελέγχεται κατ' ελάχιστο κατά τα δύο τρίτα από την ίδια, αλλά το μετοχολόγιο θα οριστικοποιηθεί αφού οριστικοποιηθεί και το χρηματοδοτικό μοντέλο. Το τελευταίο είναι ένα από τα έγγραφα που ακόμα δεν έχει υποβάλει η κοινοπραξία Fraport/Slentel στο ΤΑΙΠΕΔ.

Αντώνης Νομικός

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News