Γυναίκα

Οι τροφές που αυξάνουν το μεταβολισμό μετά τις γιορτές

Πάντα στις γιορτές, οι περισσότεροι από εμάς τρώμε… κάτι παραπάνω, ή απλά ξεφεύγουμε από τη διατροφή μας και βάζουμε και κάποια κιλά επιπλέον, φυσικό είναι να επιθυμούμε διακαώς μετά την αποτοξίνωση.

Οι τροφές που θεωρούνται ιδανικές για την απώλεια βάρους είναι αυτές που είτε βοηθούν στην αποτοξίνωση του σώματος ή προκαλούν κορεσμό ή αυξάνουν τον μεταβολισμό αυξάνοντας την θερμογένεση.

Όλα είναι θέμα ισοζυγίου ενέργειας και σταθεροποίησης σακχάρου. Χάνουμε βάρος όταν η ενέργεια που καταναλώνουμε είναι μεγαλύτερη από την ενέργεια που προσλαμβάνουμε.

Οι ιδανικές τροφές για απώλεια βάρους είναι:

1) Άπαχο κρέας

Η πρωτείνη χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για την πέψη της από τους υδατάνθρακες και το λίπος. Καταναλώνονται 5% περισσότερες θερμίδες, για την απορρόφησή τους, όπως προέκυψε από μια έρευνα στην Δανία, ενώ το κλείδι της επιτυχίας είναι στον κορεσμό που προκαλεί. Προτιμήστε μοσχάρι, άπαχο χοιρινό, κοτόπουλο γαλοπούλα και αφαιρέστε την πέτσα.

 

2) Αυγό

Το ασπράδι του αυγού θεωρείται λεύκωμα(πρωτείνη) υψηλής βιολογικής αξίας το οποίο βοηθάει στην ενίσχυση της μυικής μάζας. Μην φοβάστε να καταναλώνετε το αυγό ολόκληρο μαζί με τον κρόκο. Ο μύθος της χοληστερίνης έχει αναθεωρηθεί (το 70% της παραγωγής χοληστερίνης είναι ενδογενής, στο συκώτι-γονίδια)και ο κρόκος είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών οι οποίες βοηθούν στην υγεία του νευρικού συστήματος και στον μεταβολισμό. Το αυγό αποτελεί την τροφή με τον υψηλότερο δείκτη κορεσμού.

 

3) Μουστάρδα, κάρυ

Η κουρκουμίνη που περιέχει θεωρείται αντιφλεγμονώδης και αυξάνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη, βοηθώντας στην ισορροπία του σακχάρου.

 

4) Τζίντζερ, σκόρδο

Το τζίντζερ κιαι το σκόρδο προκαλούν αγγειοδιαστολή και αυξάνουν την θερμοκρασία του σώματος με αποτέλεσμα να επιταχύνεται ο μεταβολισμός.

 

5) Άπαχο γάλα, γιαούρτι και τυρί

Έχει βρεθεί σε πολλές έρευνες ότι καταναλώνοντας 1300mg ασβεστίου την ήμερα,χάνεται πιο εύκολα λίπος και ειδικά απο την περιοχή της κοιλιάς. Σε γυναίκες που βρίσκονται σε εμμηνόπαυση βοηθάει πολύ και λήψη συμπληρωμάτων ασβεστίου.

6) Τα όσπρια όπως οι φακές και τα ρεβίθια συνδυάζουν πρωτείνη και υδατάνθρακα μαζί. Είναι χαμηλά σε λιπαρά, πλούσια σε φυτικές ίνες και έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Η σόγια ωστόσο περιέχει και λεκιθίνη η οποία βοηθά να απομακρυνθεί το λίπος από το συκώτι πιο γρήγορα.

 

7) Σολομός, αβοκάντο και ξηροί καρποί

Τα λιπαρά ψάρια και τα φυτικά έλαια βοηθούν στην καύση του λίπους . Μελέτες δείχνουν πως μια χούφτα καρύδια ή αμύγδαλα σε συνδυασμό με μια διατροφή χαμηλή σε λίπος βοηθά να μειωθεί το βάρος και το λίπος και τα επίπεδα της ινσουλίνης στον οργανισμό.

Επίσης έχει βρεθεί πως οι γυναίκες που κατανάλωναν περισσότερα ψάρια , είχαν χαμηλότερα επίπεδα λεπτίνης, μιας ορμόνης η οποία συνδεέται με τον αργό μεταβολισμό και την παχυσαρκία.

 

8) Κανέλλα

Έρευνες έχουν δείξει πως προσθέτοντας ? της κουταλιάς του γλυκού κανέλλα ενισχύει τον μεταβολισμό, βοηθά στην ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και βοηθά ώστε να αποθηκευτεί λιγότερο λίπος.

 

9) Γλυκοπατάτες, βρώμη, σιτηρά όλικής

Τα υψηλά ποσοστά φυτικών ινών και ο χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης που έχουν σας κάνουν να έχετε το αίσθημα του κορεσμού. Κρατά τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος σταθερά και με αυτό τον τρόπο αποφεύγετε τα τσιμπολογήματα.

 

10) Τσίλι, πιπέρι καγιέν

Άνθρωποι που κατανάλωναν πικάντικα φαγητά προσλάμβαναν λιγότερες θερμίδες και υδατάνθρακες από εκείνους που έτρωγαν τα φαγητά τους κανονικά στη γεύση. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οφείλεται στην καψαικίνη , μια χημική ένωση η οποία αυξάνει τη θερμοδυναμική και αυξάνει τον μεταβολισμό μέχρι και 25%, όταν το ιδρώνετε το σώμα δουλεύει παραπάνω!

Πηγή: missbloom.gr

Σχόλια