default-image

Ιαπωνικό “φλερτ” για υδροπλάνα

Life
Ιαπωνικό “φλερτ” για υδροπλάνα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Και το όνομα αυτής Mitsui! Είναι η ιαπωνική εταιρεία, για την ακρίβεια ο ιαπωνικός κολοσσός, που ενδιαφέρεται επενδυτικά για τα υδροπλάνα στη χώρα μας, την ώρα βεβαίως που τα υδροπλάνα, ελέω κυβερνητικής ολιγωρίας, παραμένουν... άφαντα!

Τεσσεράμισι χρόνια περίπου μετά την ψήφιση του Νόμου 4146, το 2013, για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις, που προέβλεπε την επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων για τα υδατοδρόμια των υδροπλάνων, η αγορά αυτή ακόμα δε λέει να ανοίξει.

Η νυν κυβέρνηση αποφάσισε πέρυσι να αλλάξει, να βελτιώσει το θεσμικό πλαίσιο. Φτιάχτηκε ένα νομοσχέδιο. Είχε βγει σε διαβούλευση πέρυσι το καλοκαίρι, αλλά ακόμα δεν έχει έρθει στη Βουλή για να ψηφιστεί. Μπορεί και αυτή η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, να δείχνει μια πρωτοφανή ολιγωρία για το συγκεκριμένο είδος αερομεταφορών, το οποίο κατά κοινή εκτίμηση ταιριάζει "γάντι" στη χώρα μας, ενώ δε χρειάζεται ιδιαίτερες υποδομές ούτε έχει μεγάλος κόστος, το εγχείρημα ωστόσο συνεχίζει να κεντρίζει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον. Στο επίκεντρο, μάλιστα, μπαίνει τώρα η "χώρα του ανατέλλοντος ηλίου".

Και παλιότερα είχαν ακουστεί διάφορα περί ιαπωνικού επενδυτικού ενδιαφέροντος. Αυτή τη φορά όμως έχουμε ονόματα και διευθύνσεις. Σύμφωνα με τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, μεγάλος ιαπωνικός όμιλος όχι απλά "γλυκοκοιτάζει" προς τη χώρα μας για τα υδροπλάνα, αλλά "φουλάρει" ήδη για να εμπλακεί άμεσα στο εγχείρημα της λειτουργίας υδατοδρομίων στη χώρα μας.

Συγκεκριμένα, ενδιαφέρον για την έναρξη δοκιμαστικών πτήσεων υδροπλάνων στην Ελλάδα από το Σεπτέμβριο εκδηλώνει η ιαπωνική εταιρεία Mitsui, μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες του κόσμου, με έδρα το Τόκιο και ετήσιο τζίρο 39 δισ. δολαρίων. Σύμφωνα με το "Πρώτο Θέμα", ο ιαπωνικός "γίγαντας" εμφανίζεται σίγουρος για την επένδυσή του και βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξαγορά αρχικά μειοψηφικού πακέτου στην αεροπορική εταιρεία VIP πτήσεων K2SmartJets, η οποία συμμετέχει με 20% στο μετοχικό κεφάλαιο της "Ελληνικά Υδατοδρόμια".

Το πλάνο της εταιρείας προβλέπει πτήσεις την επόμενη πενταετία με 20 αεροσκάφη, από τα οποία τα μισά θα είναι ιαπωνικά, 10 θέσεων. Αρμόδιες πηγές με γνώση των επαφών δεν αποκλείουν σε δεύτερο χρόνο οι Ιάπωνες να αγοράσουν πλειοψηφικό πακέτο στην εταιρεία που θα λειτουργήσει τα υδατοδρόμια. Η Mitsui είναι μια εταιρεία με γραφεία στην Ελλάδα και σε 66 χώρες.

Έρχεται στη Βουλή

Καλό βεβαίως το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον, καλό το ιαπωνικό "φλερτ", το θέμα όμως είναι να προχωρήσει η ελληνική Πολιτεία αυτά που πρέπει να προχωρήσει ώστε να ανοίξει η "κλειδωμένη" αγορά των υδροπλάνων.

Κομβικό σημείο αποτελεί φυσικά η ψήφιση του νέου θεσμικού πλαισίου για τα υδατοδρόμια, που εκκρεμεί από το περσινό καλοκαίρι! Πάντως, έστω και αργά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, ανέφερε σε πρόσφατη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) ότι εντός των προσεχών ημερών κατατίθεται στη Βουλή το σχέδιο νόμο για τα υδατοδρόμια. Όπως είπε, διευθετήθηκαν και οι τελευταίες εκκρεμότητες και έχει φτάσει το πλήρωμα του χρόνου για την κύρωση του νέου θεσμικού πλαισίου...

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News