Παιδί

«Αργοπεθαίνει» η τηλεόραση – Η νεολαία προτιμάει τα κινητά

Για την «τελευταία γενιά της τηλεόρασης» κάνουν λόγο οι επιστημονικές έρευνες, οι οποίες καταδεικνύουν ότι ολοένα και περισσότερο, οι νέες γενιές και στην Ελλάδα, προτιμούν τα κινητά και τα tablets, ακολουθώντας τη διεθνή τάση.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Ericsson για την κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου με στατιστικό δείγμα 5 εκατομμυρίων ατόμων στην Ελλάδα καταδεικνύει ότι τουλάχιστον οι 6 στους 10 εφήβους παρακολουθούν τηλεόραση και βίντεο μέσω κινητών συσκευών, ενώ υπολογίζεται ότι έως το 2020 ο μισός χρόνος θέασης θα δαπανάται σε κινητά και φορητές οθόνες.

Ειδικά οι μικρότερες ηλικίες αντιμετωπίζουν τη συσκευή της τηλεόρασης σχεδόν ως... έπιπλο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι παρακολουθούν προγράμματα λιγότερο, αφού μέσω «έξυπνων» κινητών και tablets ενδέχεται να έχουν αυξήσει τον χρόνο θέασης.

Το YouTube αποτελεί αγαπημένη συνήθεια, με πάνω από τους μισούς τηλεθεατές να το παρακολουθούν σε καθημερινή βάση, ποσοστό που εάν αναχθεί σε εβδομαδιαία βάση φτάνει το 86%.

Επιπλέον, η κατανάλωση video on demand φτάνει το 42%, ενώ στους millennials, δηλαδή στις ηλικίες 16-34, ξεπερνά ακόμα και το παγκόσμιο ποσοστό κατά δύο μονάδες φτάνοντας το 52%.

Γιατί μιλάμε για «την τελευταία γενιά της τηλεόρασης»;

Οι βασικοί λόγοι της στροφής σε ό,τι αφορά στις τηλεοπτικές συνήθειες, φαίνεται να συνοψίζονται σε τρεις βασικούς παράγοντες: Στο γεγονός ότι υπολογιστής και Διαδίκτυο αποτελούν πλέον ένα φυσικό «εργαλείο» κατανάλωσης τηλεοπτικού περιεχομένου και βίντεο.

Επιπλέον, υπάρχει ευχέρεια στο χρήστη να επιλέγει τι, πότε και από ποια συσκευή θέλει να παρακολουθήσει, δηλαδή, εάν επιθυμεί να δει το αγαπημένο του πρόγραμμα από το σπίτι του ή από οπουδήποτε αλλού.

Και, τέλος οφείλεται στη δυνατότητα που παρέχουν τα νέα μέσα ώστε οι χρήστες είτε να κατεβάζουν είτε να παρακολουθούν συνεχή ροή βίντεο ή τηλεοπτικών σειρών.

Γιώργος Πλειός: Τα νέα Μέσα δυσχεραίνουν την αλληλεπίδραση

Η εξατομίκευση αλλά και η επέκταση του εργάσιμου χρόνου στον ελεύθερο σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας αποτελούν δύο από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της στροφής της κοινωνίας προς τις φορητές συσκευές Ίντερνετ, επισημαίνει ο Γιώργος Πλειός, καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Έρευνας στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο ίδιος, πάντως, εμφανίζεται πεπεισμένος ότι η τηλεθέαση όπως την ξέρουμε δεν θα εξαφανιστεί: «Όταν εμφανίζονται νέα μέσα, τα παλαιότερα περνούν κρίση, η οποία κάποια στιγμή ξεπερνιέται χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα ξανακερδίσουν τη μονοκρατορία τους» εξηγεί.

Υπενθυμίζει ότι η τηλεθέαση παλαιότερα είχε ομαδικό χαρακτήρα: «Τα νέα μέσα χωρίζουν την οικογένεια στα μέλη από τα οποία αυτή απαρτίζεται. Η εξατομίκευση είναι χαρακτηριστικό της εποχής μας. Γι' αυτό και προτιμούμε ατομικές συσκευές. Το βλέπεις παντού, ακόμα και στο προαύλιο ενός σχολείου. Τα παιδιά είναι μαζί, αλλά δεν είναι. Δεν αλληλεπιδρούν» σημειώνει.

Προσθέτει επίσης ότι η επικοινωνία μέσω κινητού είναι ένα μείγμα ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, στην επικράτηση του οποίου έπαιξε σημαντικό ρόλο η διάλυση των ορίων μεταξύ ψυχαγωγίας και εργασίας και η επέκταση του εργάσιμου χρόνου στον ελεύθερο. Οι κινητές συσκευές δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη να παρακολουθεί κάτι ενώ παράλληλα ολοκληρώνει μια εργασία.

Ο κ. Πλειός, πάντως, είναι σαφής: η τεχνολογία δεν πρέπει να δαιμονοποιείται. Θεωρεί ότι κλειδί για τον χρήστη αποτελεί το να ξέρει τι είναι το Διαδίκτυο και όχι μόνο να γνωρίζει πώς να το χρησιμοποιεί. «Η κρίση συνέτεινε στο να προστρέχουμε στο Ιντερνετ ακόμα και για αυτοδιάγνωση και αυτοΐαση βάσει συμπτωμάτων που έχουμε, για να ''επισκεφτούμε'' ηλεκτρονικά μέρη στα οποία δεν μπορούμε να πάμε. Μια ψηφιακή επίσκεψη, όμως, μπορεί να προσφέρει γνώση αλλά δεν προσφέρει εμπειρία» καταλήγει.

Πηγή: ethnos.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια