Η Pantone λανσάρει το… κόκκινο της περιόδου

Life
Η Pantone λανσάρει το… κόκκινο της περιόδου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την εξάλειψη του στίγματος της εμμηνόρροιας

Σε μια προσπάθεια κανονικοποίησης της γυναικείας περιόδου, η εταιρία χρωμάτων Pantone δημιουργεί ένα νέο χρώμα: Το κόκκινο της περιόδου!

Για τη δημιουργία της απόχρωσης, η Pantone συνεργάστηκε με τη σουηδική μάρκα γυναικείων προϊόντων υγιεινής "Intima", ενόψει της καμπάνιας της τελευταίας, η οποία θα έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους ανθρώπους, ανεξάρτητα με το φύλο τους, να μιλάνε ανοιχτά για την περίοδο. Το νέο χρώμα λανσαρίστηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας Seen+Heard, μιας πρωτοβουλίας του σουηδικού brand Intimina.

Σκοπός της Pantone είναι να παροτρύνει τους πάντες, ανεξαρτήτως φύλου, να νιώθουν άνετα να μιλήσουν αυθόρμητα και ανοιχτά για αυτήν την αγνή και φυσική σωματική λειτουργία.

Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Pantone έκανε την εξής δήλωση για το νέο Κόκκινο και όλες οι γυναίκες σηκωθήκαν όρθιες να την χειροκροτήσουν: "κόκκινο με αυτοπεποίθηση, που μπορεί να ενθαρρύνει τον θετικό διάλογο σχετικά με την έμμηνο ρύση. Μια δυναμική και περιπετειώδης κόκκινη απόχρωση, το θαρραλέο Period ενθαρρύνει όσους έχουν έμμηνο ρύση να νιώθουν περήφανοι για τη φύση τους , να βιώνουν την περίοδό τους με αυτοπεποίθηση, να αντισταθούν και να τιμήσουν αυτή τη συναρπαστική και ισχυρή δύναμη ζωής με την οποία γεννήθηκαν, να παροτρύνει τους πάντες, ανεξαρτήτως φύλου, να νιώθουν άνετα να μιλήσουν αυθόρμητα και ανοιχτά για αυτήν την αγνή και φυσική σωματική λειτουργία. Το χρώμα είναι ένας από τους πιο ισχυρούς τρόπους έκφρασης που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να τραβήξουμε την προσοχή και να κάνουμε τη φωνή μας να ακουστεί", λέει η Λόρι Πρέσμαν.

Το 2019, ένα ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, με τίτλο "Περίοδος. Τέλος πρότασης", σε σκηνοθεσία Rayka Zehtabchi, κέρδισε Όσκαρ, ενώ την ίδια χρονιά, η κοινοπραξία Unicode, υπεύθυνη για τα νέα emojis που βγαίνουν κάθε χρόνο, λάνσαρε ένα σύμβολο με "μια σταγόνα αίμα", έπειτα από μια καμπάνια του φιλανθρωπικού οργανισμού για τα δικαιώματα των κοριτσιών και των παιδιών, Plan International.

Ο όρος "έμμηνος φτώχεια" έχει υιοθετηθεί διεθνώς για να εκφράσει τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν πολλές γυναίκες να διαθέσουν χρήματα για αυτά τα προϊόντα, με συνέπεια είτε να μην τα χρησιμοποιούν είτε να καταφεύγουν σε ακατάλληλα και ανθυγιεινά μέσα. Ερευνα της διεθνούς οργάνωσης Plan International που διεξήχθη στη Βρετανία το 2017 έδειξε πως το 10% των κοριτσιών 14-21 ετών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει τα κατάλληλα προϊόντα για την περίοδό του, μία στις εφτά αναγκάζεται να δανείζεται από φίλες της, ένα 12% αυτοσχεδιάζει κάποια εναλλακτική λύση και το 19% άλλαξε προϊόντα για άλλα μικρότερου κόστους και χαμηλότερης ποιότητα.

Ενώ και ένα τρίλεπτο φιλμ της εταιρίας Bodyform καταρρίπτει κάθε ταμπού γύρω από την περίοδο και όσα περνά το σώμα μιας γυναίκας στη διάρκεια της ζωής της.

Η καμπάνια με τίτλο “WombStories” αφηγείται ακριβώς τις «περιπέτειες» της μήτρας σε όλη τη διάρκεια της ζωής μιας γυναίκας, υμνώντας το γυναικείο σώμα και την ατσάλινη δύναμη κάθε γυναίκας. Αποφεύγοντας τις «πεντακάθαρες» και λαμπερές διαφημίσεις που δείχνουν τις πρωταγωνίστριες των διαφημιστικών σποτ αποφασισμένες να πείσουν τις τηλεθεάτριες ότι «μπορείς να τα κάνεις όλα ακόμα και αν έχεις περίοδο», αρκεί βέβαια να φοράς τη σερβιέτα της τάδες εταιρίας, η Bodyform παρουσιάζει την περίοδο, αλλά και τα υπόλοιπα που περνά το σώμα μιας γυναίκας, ως αυτό που πραγματικά είναι.

Αγγίζοντας ζητήματα τα οποία για κάποιο λόγο ακόμα καμουφλάρονται από ανάλογες διαφημίσεις, όπως η στειρότητα, η ενδομητρίωση, η εξωσωματική γονιμοποίηση, η προσπάθεια ομόφυλου ζευγαριού γυναικών να κάνει παιδί ή το γεγονός ότι μια γυναίκα δε θέλει να γίνει μητέρα, παρουσιάζονται με έναν κινηματογραφικό αλλά ξεκάθαρο τρόπο σε αυτό το τρίλεπτο, καθηλωτικό φιλμ που αξίζει να δει κανείς.

Σύμφωνα με έρευνα του Bodyform, 2/3 γυναικών που βίωσαν κάτι από όλα τα παραπάνω τόνισαν ότι, μιλώντας για αυτά σε συγγενείς και φίλους τους βοήθησε ψυχολογικά. Το 44% είπε πως ένιωσε να επηρεάζεται η ψυχική τους υγεία επειδή θεώρησαν ότι δεν έπρεπε να μιλήσουν για αυτά τα θέματα και να τα κρατήσουν για τον εαυτό τους, ενώ το 21% δήλωσε ότι, νιώθει πώς η κοινωνία περιμένει από τις γυναίκες να μη μιλούν ανοιχτά για θέματα που αφορούν το σώμα τους.

Πηγή: provocateur.gr, bovary.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News