Οδήγηση: Με τι ταχύτητα πρέπει να πηγαίνω για να μην καίω σταγόνα καυσίμου;

Life
Οδήγηση: Με τι ταχύτητα πρέπει να πηγαίνω για να μην καίω σταγόνα καυσίμου;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποια όμως είναι η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης για να πετύχετε την μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου - Ποιος είναι ο εχθρός της οικονομικής οδήγησης - Πως να οδηγείτε εκτός αστικού ιστού και σε αυτοκινητόδρομο

Οι σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης αποτελούν πραγματικά «θαύματα» της τεχνολογίας αναφορικά με τα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου που παρουσιάζουν. Αυτό παρά το ότι οι προδιαγραφές ρύπων έχουν γίνει ιδιαίτερα αυστηρές τα τελευταία χρόνια, ενώ και τα ίδια τα αυτοκίνητα έχουν αυξήσει σημαντικά το βάρος τους, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Βέβαια στον περιορισμό της κατανάλωσης ενός θερμικού κινητήρα, εκτός από την τεχνολογία, εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η συμπεριφορά του εκάστοτε οδηγού, καθώς επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό πόσα λίτρα καύσιμο θα «καούν» σε μια διαδρομή.

Με το αυτοκίνητο να κινείται στα νόμιμα όρια ταχύτητας, μια τιμή κατανάλωσης καυσίμου κοντά στις εργοστασιακές είναι εφικτή.

Για να έχετε μια εικόνα πιο κοντά στην πραγματικότητα σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει ένας κατασκευαστής για ένα μοντέλο του, θα πρέπει να προσθέσετε ένα 20% παραπάνω στις εργοστασιακές τιμές.

Που οφείλεται η διαφορά μεταξύ πραγματικών και εργοστασιακών τιμών;

Η διαφορά μεταξύ των δύο τιμών ωφείλεται στο γεγονός ότι οι πραγματικές συνθήκες (συμπεριφορά οδηγού, καιρικές συνθήκες, κλίσεις, επιτάχυνση, μποτιλιάρισμα κ.α.) απέχουν αρκετά από τις εργαστηριακές που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές και γι' αυτό η απόκλιση είναι λογική και δεν παύει να είναι ενδεικτική.

Ποια όμως είναι η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης για να πετύχετε την μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου;

Σύμφωνα και με σχετικές μελέτες, η ιδανικότερη ταχύτητα κίνησης για τις λεωφόρους των πόλεων είναι έως και τα 70 με 75 χλμ./ώρα, αρκεί βέβαια να το επιτρέπουν και οι συνθήκες κίνησης.

Ο οδηγός δεν θα πρέπει μόνο να μην ξεπεράσει αυτή την ταχύτητα, αλλά να φτάσει σε αυτή όσο το δυνατόν πιο ήρεμα και ομαλά, με σταδιακή και ήπια επιτάχυνση, και σωστές αλλαγές σχέσεων λίγο πριν την δεύτερη χιλιάδα στροφών περιστροφής του κινητήρα.

Το γρήγορο ανέβασμα και η σωστή επιλογή σχέσης στο σασμάν του αυτοκινήτου μας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομία καυσίμου. Για αυτό και πρέπει να κινούμαστε με την υψηλότερη δυνατή σχέση σε περίπτωση που έχουμε χειροκίνητο κιβώτιο, και σε περίπτωση που έχουμε αυτόματο κιβώτιο να επιλέξουμε το οικονομικό προφίλ λειτουργίας ή να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να επιλέγουμε εμείς χειροκίνητα την επιθυμητή σχέση.

Ποιος είναι ο εχθρός της οικονομικής οδήγησης;

Ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς της οικονομικής οδήγησης είναι οι υψηλές ταχύτητες κίνησης, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σημαντικό ρόλο παίζουν και διαφορά εξοπλιστικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα η λειτουργία του κλιματισμού, τα θερμαινόμενα καθίσματα κ.α.

Εκτός αστικού ιστού

Τέλος, η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης εκτός αστικού ιστού (επαρχιακός) είναι τα 80 χλμ./ώρα, πάντα με την μέγιστη δυνατή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στην περίπτωση, η κατανάλωση καυσίμου είναι η χαμηλότερη δυνατή μιας και ο κινητήρας δεν πιέζεται και δεν υπάρχουν τα σταμάτα/ξεκίνα των πόλεων.

Σε αυτοκινητόδρομο

Στον αυτοκινητόδρομο, ταχύτητες έως τα 110-120 χλμ./ώρα θεωρούνται ιδανικές για να μειώσετε την κατανάλωση χωρίς να «θυσιάσετε» παράλληλα χρόνο στο ταξίδι σας για να το κάνετε αυτό.

Φωτογραφία αρχείου Unsplash

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News