Life

Τηλεγραφικά… Είδαμε κι αυτά…

Η μυθοπλασία έχει τη δική της υπεροχή φέτος στα Μέσα των Αθηνών

  • Είναι δεδομένο ότι το κεντρικό δελτίο ειδήσεων της “ΚΡΗΤΗ TV” με την Κατερίνα Σαλαπάτα αποτελεί σημείο αναφοράς της ενημέρωσης των Κρητικών και όχι μόνο. Μάλιστα ως προς αυτό δε χρειάζονται και πολλά-πολλά, καθώς η αποδοχή αποτυπώνεται από την πρώτη μέρα που η “ΚΡΗΤΗ TV” συστήθηκε στο κοινό. Αυτό, δε, είναι απόλυτα κατανοητό και στην Αθήνα, με την “ΚΡΗΤΗ TV” να αποτελεί την πρώτη κρούση των εκεί Μέσων κάθε φορά που συμβαίνει κάτι στο νησί. Το δελτίο ειδήσεων είναι η φωνή αλλά και τα μάτια των τηλεθεατών της Κρήτης, αλλά και των απανταχού Κρητικών, οι οποίοι αποτελούν και τις καλύτερες πηγές πληροφόρησης. Η Κατερίνα με τη σοβαρή παρουσία της, αλλά και το εξαιρετικό δημοσιογραφικό τμήμα είναι πυλώνες της ενημέρωσης με σοβαρότητα και κυρίως σεβασμό. Ως προς τον σεβασμό, αυτή η πραγματικότητα αποτελεί και τη βασική διαφορά του δελτίου των Κρητικών, μιας και η ενημέρωση στην “ΚΡΗΤΗ TV” συμπορεύεται με την ίδια την κοινωνία και κυρίως την ακούει κάθε φορά που κάτι έχει να πει. Έτσι, για να μην ξεχνιόμαστε δηλαδή, μιας και το πρωτότυπο είναι το αληθινό και όχι η προσπάθεια αντιγραφής κάποιων άλλων που έχουν κάνει το copy paste επάγγελμα. Άντε και καλή τηλεοπτική σεζόν! 
  • Η μυθοπλασία έχει τη δική της υπεροχή φέτος στα Μέσα των Αθηνών, με τον “Σασμό” να αποτελεί μία από τις επιτυχίες της χρονιάς. Και είναι αναπόφευκτο, τη στιγμή που ένα σίριαλ αναφέρεται στην Κρήτη, η “ΚΡΗΤΗ TV” να έχει λόγο και σε αυτό. Μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα, λοιπόν, οι τηλεθεατές του “Σασμού” είδαν την Κατερίνα Σαλαπάτα να “παίζει” στο σίριαλ υποδυόμενη τον εαυτό της, μεταφέροντας ως είδηση από το στούντιο της “ΚΡΗΤΗ TV” τη δολοφονία του Στεφανή. Λες η υποκριτική να “αγγίξει” την έμπειρη δημοσιογράφο μετά από αυτή τη συμμετοχή, που απέδειξε πως το δελτίο ειδήσεων της “ΚΡΗΤΗ TV” έχει λόγο και στη μυθοπλασία όταν αυτή αφορά την Κρήτη; Πάντως η Κατερίνα και μέσα από το σίριαλ μετέφερε τη σοβαρότητά της, αλλά και τη δυναμική της “ΚΡΗΤΗ TV”!.. 
  • Η ξεφτίλα τελικά δεν έχει όρια... Ο λόγος για το “Βig Brother”, που πλέον ξεπέρασε τα όρια του χυδαίου εξαιτίας των ερωτικών παιχνιδιών δύο παικτών που απέδειξαν ότι η ανθρώπινη οντότητα μπορεί να πιάσει πάτο για λίγα ευρουλάκια. ΟK, θα μου πεις, τα “παιχτάκια” κάνουν τη δουλίτσα τους... Άραγε όμως στον ΣΚΑΪ νιώθουν όμορφα με αυτή την αισθητική; Στην Αθήνα κοιτούν μετά μανίας τα νούμερα με αυτή την ντροπή. Όχι, δεν είμαστε πουριτανοί, απλώς υποστηρίζουμε πως το αισθησιακό και το χυδαίο έχουν μεγάλη διαφορά. Επειδή λοιπόν η παραγωγή πάει... άπατη, ετοιμαστείτε για ακόμα μεγαλύτερες τηλεοπτικές ξεφτίλες. Ντροπή και πάλι ντροπή... 
  • Ημέρα πρεμιέρας η χθεσινή για την “ΚΡΗΤΗ TV”! Τρεις παραγωγές του κρητικού καναλιού κόβουν το νήμα της έναρξης της σεζόν, με την άριστη αισθητική και τη σοβαρή δουλειά να κάνουν τη διαφορά. Με ανανεωμένες ομάδες και πλατό, το “Καλό Μεσημέρι” με τον Λευτέρη Κουμαντάκη και τη Χριστιάνα Σκούρα, η “Κρήτη Σήμερα” με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο, έχοντας στο πλευρό του τη Βάλια Μπούη και την Εύη Σπανού, και η “Ώρα Αιχμής” με τον Μάνο Δασκαλάκη ανοίγουν την αυλαία της δυναμικής τηλεοπτικής χρονιάς στην “ΚΡΗΤΗ TV”. Μιας χρονιάς που θέτει το στοίχημα της σωστής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, συνδυάζοντας την καλή αισθητική με την ανανέωση. Πάντως φέτος η “ΚΡΗΤΗ TV” σίγουρα θα κάνει τη διαφορά για μια ακόμα χρονιά, ετοιμάζοντας πολλές τηλεοπτικές εκπλήξεις, για τις οποίες θα επανέλθω σύντομα. Άντε για να βλέπουν και οι Αθηναίοι και να μαθαίνουν πώς γίνεται η σοβαρή τηλεόραση. 
  • Η ανανέωση στα πλατό της “ΚΡΗΤΗ TV” είναι εμφανής..! Το “Καλό Μεσημέρι” με ένα πλατό υπερπαραγωγή αποτελεί τη βάση για την υψηλή αισθητική, που ξεπερνά κατά πολύ και αυτήν των καναλιών της Αθήνας, τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις μάς θυμίζουν τη λογική τού “μία από τα ίδια”. Μάλιστα η παραγωγή “Καλό Μεσημέρι” μέσα από το πλατό της και τη δυνατή ομάδα της πάει την τηλεόραση ένα βήμα παραπέρα, μιας και φέτος οι τηλεθεατές της “ΚΡΗΤΗ TV” θα απολαμβάνουν το καλύτερο πλατό που έχει κατασκευαστεί για την παραγωγή από την πρώτη μέρα που ξεκίνησε, πριν 25 χρόνια. Δυνατό όμως είναι και το σκηνικό για την “Κρήτη Σήμερα”, μια εκπομπή που δείχνει τον δρόμο για τη σωστή ενημέρωση. Μετακόμιση σε νέο πλατό και για την εκπομπή “Ώρα Αιχμής” και έρχονται και άλλα πολλά που σίγουρα θα κάνουν τη διαφορά... 
  • Ξεκίνησαν στο Mega το περασμένο σαββατοκύριακο η Κατερίνα Καραβάτου με τη Μαρία Ηλιάκη, αλλά αυτό που έδειξαν είναι ότι οι ιδέες έχουν στερέψει εκεί στην Αθήνα. Μια ακόμα copy paste εκπομπή με τις γλυκανάλατες στήλες και την ίδια λογική. Ρε παιδιά, αυτό που λείπει από την τηλεόραση της Αθήνας είναι το όραμα και οι ιδέες. Αλλά, όπως φαίνεται, οι τηλεοπτικοί ειδήμονες της πρωτεύουσας θεωρούν ότι η αναπαραγωγή της ίντριγκας και της κλειδαρότρυπας αφορά τους τηλεθεατές. Όταν στην Αθήνα κατανοήσουν ότι ο... μικρόκοσμός τους δεν είναι όλος ο κόσμος, ίσως καταφέρουν να κάνουν και σωστή τηλεόραση. Άντε γιατί κουραστήκαμε και αυτό βγαίνει προς τα έξω... 
  • Δε χρειάζεται να ενοχλούνται ορισμένοι τοπικοί όταν δέχονται κριτική μέσα από ρεπορτάζ. Άλλωστε αυτό δεν είναι και η δουλειά του δημοσιογράφου; Γιατί, όταν τους προσάπτουν κάτι καλό είναι ευχαριστημένοι και όταν τους κριτικάρουν ενοχλούνται; Πότε επιτέλους θα ξεπεραστεί αυτή παλιομοδίτικη λογική; Ας μάθουμε όλοι να γινόμαστε καλύτεροι από την κριτική, μιας και αυτός είναι και ο λόγος της ύπαρξής της. Επειδή λοιπόν έχει κουράσει η μουρμούρα, ας φροντίσουν να τα κάνουν όλα καλά για να μην... τα ακούνε. ΟΚ, ζούμε στο 2021 και η κριτική πρέπει να είναι ζητούμενο... Θα μου πεις, κάποιοι δεν αλλάζουν... 
  • Είναι ίσως η πιο αγαπητή παρουσία που ξεπετάχτηκε τηλεοπτικά στην εποχή της πανδημίας. Ο λόγος για τη λοιμωξιολόγο Ματίνα Παγώνη, που με τον κατανοητό της λόγο και το χιούμορ της κάνει τη διαφορά. Ναι, είναι από αυτούς τους γιατρούς που αντιλαμβάνονται ότι ο “ξύλινος” επιστημονικός λόγος δεν είναι αντιληπτός από το σύνολο. Μάλιστα η αλέγκρα Ματίνα, κάθε φορά που είναι φιλοξενούμενη σε εκπομπή ή δελτίο, εκτοξεύει και τα νούμερα τηλεθέασης, στοιχείο που δείχνει πως, όταν ο άνθρωπος εκπέμπει αλήθεια, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Μάλιστα ο τρόπος που διαχειρίζεται η Ματίνα ακόμα και την αρνητική κριτική την κάνει ακόμα πιο αληθινή! 
  • Αρχίσανε τα παρεάκια στο κέντρο να “κόβουν” και να “ράβουν” πάλι, μια συνήθεια που αποτυπώνει και τη γραφικότητά τους. Θα μου πεις, όταν δεν έχεις αντικείμενο να ασχοληθείς... θα ασχοληθείς με τους άλλους. Αυτά λοιπόν “τα φαντάσματα του παρελθόντος” που εμφανίστηκαν πάλι στο ιστορικό κέντρο ας κατανοήσουν ότι και οι τοίχοι έχουν αφτιά. ΟK, έχουμε συνηθίσει το δηλητήριό τους, μιας και έχοντας χάσει την μπάλα εδώ και χρόνια θεωρούν ότι είναι και top. Ερώτημα βέβαια είναι και το πώς μετά από τόσα χρόνια χωρίς αντικείμενο “βαφτίζουν” τους εαυτούς τους ως “κορυφαίους”. Συμφωνώ, είναι κορυφαίοι... Όχι όμως ως προς το αντικείμενό τους... Ξέρουν αυτοί... 
  • «Ή παπάς-παπάς ή ζευγάς-ζευγάς», λέει ο λαός. Η κυρία μάλλον δεν το έχει κατανοήσει και έχει γίνει “μαϊντανός” στην ΤV, αλλά και στα social media. Φτάνει ακόμα και στο σημείο να κάνει παραπονάκια - ξέρει αυτή - όμως θα απαντήσω με μία ακόμα παροιμία: «Με όποιον δάσκαλο καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις». Και η κυρία έχει κακή δασκάλα, γνώριμη στο Μεγάλο Κάστρο με τα έργα της. Τελικά ορισμένοι που εκπροσωπούν ένα φορέα θεωρούν ότι αυτός είναι και κτήμα τους. Επειδή λοιπόν η κυρία μάς κούρασε, μήπως ήρθε η ώρα για ανανέωση με σημείο αναφοράς τον χώρο που εκπροσωπεί; Κοπελιά, διάλεξε: Θέλεις σωστή προβολή ή απλά να το παίζεις σε διπλό ταμπλό; 
  • Έχει να εμφανιστεί κάτι χρόνια και αποφάσισε να κάνει το come back μόνο και μόνο για την προβολή μέσα από τη μυθοπλασία. Ο τυπάκος, βέβαια, έχει συνηθίσει στην ψωνίστικη διάθεση και το παίζει και παράγοντας. Κλαίνε και οι... ρέγκες με την ανάγκη του για προβολή. Θα μου πεις, όταν εδώ και χρόνια έχει ξεχάσει τις λέξεις “ρεπορτάζ” και “είδηση”, γιατί να μην κάνει και μια τηλεοπτική αρπαχτή; Άντε με το καλό και σε καμιά ταινία και - γιατί όχι - σε κανένα reality. Δηλαδή έχει χάσει την μπάλα και μας θυμίζει διαχρονικά τη λογική του τίποτα. Καλή σεζόν, μεγάλε, και μην ξεχάσεις τα παπουτσάκια σου!

 Σκουπίδια ή αλλιώς “τηλεσκουπίδια”

Παλιακές συνταγές που απλά υπάρχουν για να υπάρχουν ή πιο απλά έχουν τον ρόλο της αποβλάκωσης του τηλεοπτικού κοινού, που ευτυχώς όταν έχει να επιλέξει ανάμεσα στα σκουπίδια και την ποιότητα επιλέγει το δεύτερο.

Με το “καλημέρα” αυτής της τηλεοπτικής χρονιάς, το γύρισμα της πλάτης των τηλεθεατών στα λεγόμενα realities έφερε αλλαγή σχεδιασμού στα μιντιακά γραφεία, που πλέον δίνουν τη γραμμή της απόλυτης κατηφόρας με στόχο τα νούμερα.

Μόνο που η κατηφόρα μπορεί να φέρει ελεύθερη πτώση και μάλιστα χωρίς προστατευτικό δείκτη.

Τα πρώτα realities εμφανίστηκαν στην Ελλάδα πριν από 20 χρόνια. Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή θεωρήθηκαν επιτυχίες εξαιτίας της... άγνοιας κινδύνου των τηλεθεατών. Ξαφνικά όλη η Ελλάδα ήθελε να κλειστεί σε ένα σπίτι, να τραγουδήσει, να χορέψει και να κάνει μόντελινγκ.

Τελικά αυτά είναι τα πρότυπα του μέσου τηλεθεατή; Η απάντηση είναι «βεβαίως και όχι», μιας και οι περυσινές συνθήκες της καραντίνας ώθησαν τους τηλεθεατές να ταυτιστούν με τον εγκλεισμό και την κλειδαρότρυπα, αλλά τώρα τα πράγματα φαίνεται κάπως να αλλάζουν...

Φέτος εκεί στα μαγαζάκια των Αθηνών έχουν κατανοήσει ότι οι συνθήκες δεν είναι ίδιες. Ότι ο μέσος τηλεθεατής ψάχνει την ποιότητα. Τη σωστή ενημέρωση και κυρίως την αισθητική. Επειδή λοιπόν, όπως όλα δείχνουν, ο σχεδιασμός απέτυχε, τώρα το τηλεοπτικό χάος είναι αναπόφευκτο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, ότι σε αυτές τις παραγωγές εργάζονται άνθρωποι και απ’ αυτές ζουν οικογένειες. Εάν υπήρχε αλλαγή πλεύσης, λοιπόν, όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα μπορούσαν να εργάζονταν σε παραγωγές που προάγουν κάτι ουσιαστικό, το οποίο θα προσέφερε και κάτι στον τηλεθεατή. Είναι πολύ σημαντικό ότι φέτος υπάρχουν πολλές παραγωγές στις οποίες εργάζονται άνθρωποι και αυτό είναι κάτι το σπουδαίο! Όμως ήρθε η ώρα τα κανάλια των Αθηνών να κατανοήσουν ότι τα τηλεσκουπίδια στους τηλεθεατές δεν μπορούν να προσφέρουν τίποτα. Ναι, φτάνει με τον τηλεοπτικό σκουπιδότοπο, που πλέον έχει πάρει τη μορφή πανδημίας στην ελληνική τηλεόραση. Λέτε να αλλάξει κάτι;

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια