Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για το υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου - Τις επόμενες ημέρες οι αποφάσεις για τη χρηματοδότηση (vid)

Κρήτη
Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για το υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου - Τις επόμενες ημέρες οι αποφάσεις για τη χρηματοδότηση (vid)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μπορούμε και εμείς να αναλάβουμε το κόστος της δημιουργίας του υδατοδρομίου στο Ρέθυμνο», τονίζει ο CEO της Hellenic Seaplanes S.A, Νικόλαος Χαραλάμπους, μιλώντας στην ΚΡΗΤΗ TV και την εκπομπή «Κρήτη Σήμερα», για την επόμενη μέρα των υδροπλάνων στην Κρήτη

Το θέμα των υδατοδρομίων στην Κρήτη, φαίνεται μετά από δεκαετίες συζητήσεων να δρομολογείται, με τα υδροπλάνα να έρχονται ολοένα και πιο κοντά στο νησί. Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A., Νικόλαος Χαραλάμπους, μίλησε στην ΚΡΗΤΗ TV και την εκπομπή «Κρήτη Σήμερα» για το μέλλον των υδατοδρομίων στο νησί, με τον ίδιο να σημειώνει πως για την αποφυγή κωλυσιεργιών ως προς την χρηματοδότηση του έργου στο Ρέθυμνο από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπάρχουν ιδιώτες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στη δημιουργία του πρώτου υδατοδρομίου στην Κρήτη και δη στην ωρίμανση του έργου στο Ρέθυμνο.

Εντός των επόμενων ημερών οι αποφάσεις του Υπουργείου

Σε δηλώσή της στο neakriti.gr, η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου, Λένα Κουρτσαλεδάκη, ξεκαθαρίζει ότι «αναμένουμε εντός των επόμενων ημερών να ξεδιαλύνει το τοπίο αναφορικά με το ζήτημα της χρηματοδότησης της επένδυσης, καθώς περιμένουμε τις σχετικές αποφάσεις από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών». Σύμφωνα με την κ. Κουρτσαλεδάκη, το αρμόδιο υπουργείο έχει γνωστοποιήσει την πρόθεση του να χρηματοδοτήσει το έργο του υδατοδρομίου στο Ρέθυμνο, συνολικού προϋπολογισμού ύψους περίπου 265.000 ευρώ.

Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο το υπουργείο δεν εγκρίνει το παραπάνω κονδύλι, η Πρόεδρος του Λιμενικού ταμείου σημείωσε ότι θα κηρυχθεί διαγωνισμός, μέσω του οποίου οι ενδιαφερόμενες εταιρίες θα μπορούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους.

Οι περιοχές με τα πρώτα υδατοδρόμια

Αναφορικά με τον εν γένει σχεδιασμό, για την ώρα έχει γνωστοποιηθεί από την πλευρά των δύο εμπλεκόμενων εταιριών, Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια, ότι το υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου θα είναι το πρώτο που θα λειτουργήσει στην Κρήτη. Ως ορίζει ο υφιστάμενος προγραμματισμός το υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου θα ακολουθήσουν εκείνα της Σητείας, του Ηρακλείου, της Ιεράπετρας, των Χανίων, του Μαλεβιζίου και της Αγίας Γαλήνης.

Προσιτές τιμές, ταχύτητα και ασφάλεια

Είναι γεγονός ότι, το υδροπλάνο αναμένεται να συστήσει τους Κρητικούς μια νέα πραγματικότητα στις μεταφορές, τόσο λόγω της αμεσότητας του μέσου και των προσιτών τιμών, όσο και λόγω της ταχύτητας των μικρών αλλά εξαιρετικά ασφαλών σκαφών, τα οποία φτάνουν έως και τα 305 χλμ/ώρα. Το χαμηλό κόστος στα ναύλα, είναι από τα βασικά στοιχεία που κάνουν τα υδροπλάνα ανταγωνιστικά στον χώρο των μεταφορών, με τις τιμές να κυμαίνονται από 70 έως 90 ευρώ και την μέγιστη διάρκεια των ταξιδιών να φτάνουν έως τα 45 λεπτά.

Τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες

Μεταξύ άλλων, μεγάλη φαίνεται να είναι η αξία των υδατοδρομίων για τις απομονωμένες περιοχές, ειδικότερα τον χειμώνα, μιας και πέραν της μεταφορικής και τουριστικής τους αξίας, τα υδροπλάνα, μπορούν να τελέσουν αεροδιακομιδές ασθενώνμεταφορές προμηθειών, αλλά ακόμη και να συνεισφέρουν σε διαδικασίες πυρόσβεσης αν παρουσιαστεί ανάγκη. Σε περιοχές όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα παρουσίας αεροπλάνων, ελλείψει αεροδρομίων, η δημιουργία ενός δικτύου υδροπλάνων θα βοηθήσει στην άρση του «αποκλεισμού» που αυτές βιώνουν. Ανάμεσα στα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες πρέπει να καταμετράται και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγω για την προοπτική 1.000 νέων πεδίων απασχόλησης ανά την ελληνική επικράτεια.

Αμεσότητα και ευκολία- Το υδροπλάνο ως συμπληρωματικό μέσο

Το κεντρικό σκεπτικό πίσω από τα υδροπλάνα έγκειται στην απλοποίηση των διαδικασιών για τους επιβάτες, εν αντιθέσει με την συχνά περίπλοκη και κοστοβόρα, από άποψης χρόνου, διαδικασία επιβίβασης σε ένα αεροπλάνο. Εκ των πραγμάτων, τα περιορισμένης χωρητικότητας σκάφη, 19 επιβάτες ανά πτήση, έχουν χαρακτήρα συμπληρωματικό.

Πάνω στην προηγούμενη διαπίστωση βασίζεται η πρόθεση των εταιριών που δραστηριοποιούνται στον χώρο να προσφέρουν, σε συνεργασία με αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρίες, υβριδικά ταξιδιωτικά πακέτα.

Επί παραδείγματι, ένας επιβάτης που ξεκινάει από την Ρώμη για το Ηράκλειο, με αεροπλάνο, θα μπορεί, με το ίδιο εισιτήριο να επιβιβαστεί σε υδροπλάνο ώστε να βρεθεί στο Ρέθυμνο.

(φωτογραφία unsplash)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News