Ρέθυμνο

Γονείς μαθητών Ρεθύμνου: Τι ζητούν για το άνοιγμα των σχολείων

Οι όροι και οι ενστάσεις για τα σχολεία

Μια μέρα πριν την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία μετά την περίοδο καραντίνας σύλλογοι γονέων, εκπαιδευτικοί και μαθητές αγωνιούν για το πώς θα κυλήσει η διαδικασία. Μάλιστα ο Συλλόγων Γονέων Μαθητών δήμου Ρεθύμνου ζητάει αύξηση του προσωπικού καθαριότητας , την ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου για τους γονείς που εργάζονται και δεν μπορούν τα παιδιά να τα φυλάξουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες και άλλα θέματα που ανακύπτουν πλέον.

Σύμφωνα με την Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών δήμου Ρεθύμνου που απευθύνεται στους συλλόγους γονέων και τον αντιδήμαρχο Παιδείας:

Μετά την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που αποφασίζει το άνοιγμα των σχολείων, πρωτεύων θέμα για εμάς είναι οι όροι που θα ανοίξουν τα σχολεία. Με ευθύνη του Υπουργείου πρέπει να εξασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία χωρίς να μετακυλύεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.


Αυτά είναι τα σοβαρά ζητήματα προτεραιότητας και όχι το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που εν μέσω πανδημίας, πέραν όλων των άλλων, προβλέπει και αύξηση των μαθητών στις αίθουσες.
Τα αιτήματα μας για το άνοιγμα των σχολείων είναι:

  • Με ευθύνη του κράτους τα σχολεία να πληρούν όλες τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας.
  • Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, μέσα προστασίας (πχ αλκοολούχα διαλύματα, απολυμάνσεις, μάσκες, γάντια, υλικά καθαριότητας), νοσηλευτικό προσωπικό και προσωπικό φύλαξης σε όλα τα σχολεία.
  • Αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος ώστε να υπάρχει καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Ειδικά τώρα με την πανδημία, φάνηκε η αναγκαιότητα για μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία καθ’  όλη τη λειτουργία τους. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας. 
  • Να υπάρξει μέριμνα για την ισότιμη συμμετοχή των παιδιών στο σχολείο. Ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου για τους γονείς που εργάζονται και δεν μπορούν τα παιδιά να τα φυλάξουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
  • Να τηρηθούν όλοι οι όροι που θα εξασφαλίζουν την υγιεινή και ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών κατά τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
  • Να υπάρξει ειδική μέριμνα για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε όσο τα σχολεία έμεναν κλειστά. Αυτό απαιτεί σχεδιασμό για τη φετινή αλλά και την επόμενη σχολική χρονιά. Απαιτείται, πρώτα και κύρια, να μην υπάρξει ούτε ένα εκπαιδευτικό κενό με τη νέα χρονιά. Απαιτούμε, μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
  • Δωρεάν ηλεκτρονικά μέσα σε όλους τους μαθητές για να συνεχιστεί ισότιμα και απρόσκοπτα η τηλεκπαίδευση. Να ενισχυθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τους μαθητές του Δημοτικού που άλλον ένα μήνα θα παραμείνουν εκτός σχολείου.
  • Ειδικά μέτρα για τη στήριξη των μαθητών των Ειδικών Σχολείων που παραμένουν κλειστά (να λειτουργήσει γραμμή τηλεφωνικής υποστήριξης για τις οικογένειες με ΑΜΕΑ, να υπάρξει μέριμνα για δημιουργική απασχόληση των παιδιών αυτών από τους εκπαιδευτικούς τους, να λειτουργεί χώρος σε ανοιχτά δημοτικά γυμναστήρια και εκεί τηρουμένων των κανόνων υγιεινής και των αριθμητικών αναλογιών να υπάρχουν εκπαιδευτικοί (γυμναστές, εικαστικοί, μουσικοί κλπ) που να τα απασχολούν, υποστήριξη των παιδιών αυτών με προγράμματα ατομικής φυσιοθεραπείας, λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε μαθητή και ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους).
  • Ειδικά μέτρα για ομαλή ψυχοκοινωνική μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Χρειάζεται να βοηθηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι δεν έκαναν διακοπές, αλλά απότομα διακόπηκε και άλλαξε η καθημερινότητά τους. Χρειάζεται να στηριχτούν ολόπλευρα οι μαθητές, ειδικά οι μαθητές που βλέπουν να αλλάζει απότομα και η ζωή όλης της οικογένειας από τις συνέπειες της πανδημίας (απολύσεις, μειωμένο εισόδημα). Είναι ευθύνη του κράτους να αντιμετωπιστούν ζητήματα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί). Προσλήψεις σχολιάτρων που θα ελέγχουν την υγεία των μαθητών.
  • Σχολικά κτίρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και τις συνθήκες ασφάλειας. Το κτιριακό πρόβλημα παραμένει υψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων μας και συνδέεται άμεσα και με τα μέτρα συνωστισμού μπροστά στην έξαρση του ιού την νέα χρονιά, όταν για παράδειγμα, σε μια τάξη στοιβάζονται 25-27 μαθητές λόγω έλλειψης σχολικών κτιρίων και εκπαιδευτικών. Όταν σε μεγάλα σχολικά συγκροτήματα πολλές φορές αντιστοιχεί 1 τουαλέτα ανά 50 μαθητές.
  • Δωρεάν αθλητικά και πολιτιστικά προγράμματα στα σχολεία, δωρεάν προγράμματα δημιουργικής καλοκαιρινής απασχόλησης, πρόβλεψη για δωρεάν κατασκηνώσεις για τους μαθητές που λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας δε θα πάνε διακοπές.
  • Στην άδεια ειδικού σκοπού που πήραν οι γονείς να μην χρεωθεί καμία ημέρα από την κανονική τους άδεια. Για παράδειγμα οι γονείς μαθητών του Δημοτικού που κάνουν χρήση άδειας ειδικού σκοπού από 11 Μάρτη έως 1 Ιούνη έχουν ήδη ξοδέψει 15 ημέρες από την κανονική τους άδεια.
  • Η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη,  θεωρούμε ότι είναι άκρως αντιπαιδαγωγική. Παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών και  δεν  έχει  καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν   θα καταγράφεται, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Θεωρούμε  ότι  θα  δημιουργήσει  επιπλέον  προβλήματα  στην  εκπαιδευτική συμπεριφορά  και στην  ψυχολογία  των  μαθητών.  Ουσιαστικά  το Υπουργείο Παιδείας  υποβαθμίζει  την ήδη  υποβαθμισμένη  εκπαίδευση  που  έχουν σήμερα  τα παιδιά μας   μετατρέποντας  τα σχολικά μαθήματα σε «big brother».

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια