«Μουδιασμένη» και στις εκπτώσεις η αγορά της Ιεράπετρας

Λασίθι
«Μουδιασμένη» και στις εκπτώσεις η αγορά της Ιεράπετρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χαμηλότεροι των προσδοκιών οι τζίροι στα εμπορικά καταστήματα της Ιεράπετρας - Προτίμησαν να καλύψουν “τρύπες” με τα έσοδα από λάδι και κηπευτικά και όχι να επενδύσουν σε ρούχα οι καταναλωτές

Μετά την υποτονική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Ιεράπετρας κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων, οι έμποροι είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων από τις 9 Ιανουαρίου έως τις 28 Φεβρουαρίου για να δουν τους τζίρους τους να αυξάνονται, αφού τα κηπευτικά στην πλειονότητά τους και το λάδι είχαν από την αρχή της περιόδου ικανοποιητικές τιμές.

Παρ’ όλα αυτά, η αγορά παρέμεινε μουδιασμένη και κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, αν και σε όλα τα εμπορικά καταστήματα της Ιεράπετρας, η ποιότητα των ενδυμάτων και των υποδημάτων ήταν πάρα πολύ καλή, τα ποσοστά των εκπτώσεων πολύ μεγάλα και η ποικιλία των εμπορευμάτων έδινε την ευκαιρία στον καταναλωτή να κάνει συμφέρουσες αγορές.

«Επειδή στον κλάδο των κηπευτικών είχαμε λόγω καιρικών συνθηκών και αυξημένη παραγωγή και καλές σε γενικές γραμμές τιμές και επειδή το λάδι πουλήθηκε στην καλύτερη τιμή των τελευταίων 20 χρόνων, περιμέναμε τουλάχιστον κατά την περίοδο των εκπτώσεων από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου να αυξηθεί η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Ιεράπετρας και να αναζωογονηθεί η αγορά από τα αγροτικά εισοδήματα, αλλά δυστυχώς αυτό που περιμέναμε δεν ήρθε», μας είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ. Βαγγέλης Μπινιχάκης.

Ερωτηθείς σχετικά με τα αγροτικά εισοδήματα, ο εντεταλμένος σύμβουλος Πρωτογενούς Τομέα Ν. Λασιθίου κ. Γιώργος Τσιφετάκης μάς είπε ότι «είναι αλήθεια πως και τα κηπευτικά και το λάδι είχαν καλύτερες τιμές φέτος σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά οι αγρότες από τα προηγούμενα δύσκολα χρόνια είχαν ανοικτές πάρα πολλές οικονομικές υποχρεώσεις που έπρεπε να κλείσουν κατά προτεραιότητα. Τα αγροτικά εισοδήματα στην πλειονότητά τους έχουν ξοδευτεί για να πληρωθούν χρέη προς ιδιώτες και τράπεζες. Ό,τι έχει μείνει στον αγρότη θα διατεθεί για να αντιμετωπιστεί η όποια δυσκολία παρουσιαστεί στην επόμενη σεζόν, αφού ο άνομβρος χειμώνας που περάσαμε μας οδηγεί σε μια πολύ μικρή παραγωγή λαδιού στο τέλος του χρόνου και σε μια δύσκολη νέα περίοδο στον κλάδο των θερμοκηπιακών κηπευτικών, λόγω των αυξήσεων των αγροτικών εφοδίων. Αν συνεχίσουν τα θερμοκηπιακά κηπευτικά να έχουν καλές τιμές μέχρι τα τέλη Μαΐου ή μέχρι τα μέσα Ιουνίου, τα αγροτικά εισοδήματα του κλάδου των κηπευτικών υπό κάλυψη θα φανούν στην αγορά την άνοιξη και κυρίως το ερχόμενο καλοκαίρι».

Οι υψηλές θερμοκρασίες του φθινοπώρου και ο απρόβλεπτα ήπιος χειμώνας δε βοήθησαν τους εμπόρους του κλάδου της ένδυσης και της υπόδησης.

«Οι περισσότεροι καταναλωτές που ζουν μόνιμα στην Ιεράπετρα βολεύτηκαν με ρούχα και παπούτσια της προηγούμενης διετίας και δεν προχώρησαν σε ριζική αλλαγή της γκαρνταρόμπας τους, αφού δεν είχαμε βαρύ, κρύο και βροχερό χειμώνα.

Υπολογίζουμε ότι το 50% των εμπόρων της Ιεράπετρας είχαν πτώση στον τζίρο της επιχείρησής τους κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Ένα 30% περίπου έμειναν στα ίδια επίπεδα και ένα 20% είχε μικρή ή μεγαλύτερη αύξηση στον τζίρο του.

Στα καλά επιχειρηματικά νέα αυτής της περιόδου μπορούμε να πούμε ότι έχουμε τη μικρή αύξηση που παρουσιάζει ο κατασκευαστικός κλάδος, παρά τις αυξήσεις που έχουν μπει στα δομικά υλικά, καθώς επίσης ότι έχουμε και νέους επιχειρηματίες που έχουν ενταχθεί στους δικαιούχους του μεταφορικού ισοδύναμου 2022, για την υποβολή του οποίου έχει δοθεί μικρή παράταση και η προθεσμία, που έληγε στις 13 Μαρτίου για να καταθέσουμε τον φάκελό μας, τελικά θα λήξει στις 20 Μαρτίου», πρόσθεσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ. Βαγγέλης Μπινιχάκης.

«Προτιμούν αγορές από το διαδίκτυο»

Στο μεταξύ, μεγάλες είναι οι απώλειες που καταγράφει ο κλάδος του εμπορίου της Ιεράπετρας από το διαδικτυακό εμπόριο, εξαιτίας του οποίου έχει ανακάμψει και ο κλάδος των ταχυμεταφορών. Η πλειονότητα των καταναλωτών πλέον ψάχνει στο διαδίκτυο το καταναλωτικό αγαθό που επιθυμεί, συγκρίνει και βρίσκει τη χαμηλότερη και ανταγωνιστικότερη τιμή για να κάνει τις αγορές του από το κινητό του τηλέφωνο.

Υπάρχουν επιχειρήσεις στον χώρο των αθλητικών ειδών, των ρούχων και των υποδημάτων, που ενώ έχουν καταστήματα στην Ιεράπετρα, διαθέτουν από το διαδίκτυο τα ίδια ακριβώς εμπορεύματα που βρίσκει ο καταναλωτής στο στεγασμένο κατάστημα, σε τιμές πολύ χαμηλότερες από 30-50%, με αποτέλεσμα να επιλέγει την αγορά του ίδιου προϊόντος από το ίντερνετ, προκειμένου να κερδίσει ένα αξιόλογο ποσό από τις αγορές του.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News