Πονοκέφαλος στην Ιεράπετρα τα πατίνια

Κρήτη
Πονοκέφαλος στην Ιεράπετρα τα πατίνια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ενημέρωση, κίνδυνοι και συστάσεις από την ΕΛ.ΑΣ. για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα

Πλησιάζουν οι μέρες των Χριστουγέννων  και πολλοί γονείς έχουν ήδη δεχτεί  τις «παραγγελίες» των παιδιών τους για το δώρο της πρώτης τους επιλογής , που σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι ένα ηλεκτρικό πατίνι, δεδομένου ότι είναι της μόδας αυτό το ελαφρύ όχημα τα τελευταία χρόνια, καθώς είναι ευέλικτο , οικονομικό και πάρα πολύ εύκολο στη χρήση του.

Είναι όμως τόσο ασφαλές όσο νομίζουμε ; Και αυτοί οι γονείς που τα έχουν αγοράσει για τα παιδιά τους η εκείνοι που σκοπεύουν να ικανοποιήσουν την επιθυμία των παιδιών τους ,  σε λίγες μέρες, έκαναν τον κόπο να διαβάσουν την Ελληνική Νομοθεσία για να εξηγήσουν σε αυτά τα παιδιά πως μπορούν να οδηγούν σωστά και με ασφάλεια αυτά τα «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα» δηλαδή τα Ε.Π.Η.Ο. όπως τα αναφέρει ο Νομοθέτης;

Σε γενικές γραμμές όσοι κινούμαστε με τα αυτοκίνητα η τις μηχανές μας , έχουμε φτάσει πολλές φορές πολύ κοντά στο να χτυπήσουμε με το δίκυκλο η το Ι.Χ. μας κάποιο ηλεκτρικό πατίνι που ο αναβάτης του το οδηγεί κόντρα στο ρεύμα ενός μονόδρομου.  Κάποιοι έχουμε διαμαρτυρηθεί κόσμια  και  κάποιοι λίγο πιο νευρικά , αλλά έχουμε καταλάβει ότι ο αναβάτης του ηλεκτρικού πατινιού μάλλον δεν κατάλαβε ότι έκανε κάτι λάθος.

Για το λόγο αυτό οι αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Ιεράπετρας, στο κέντρο της οποίας κυκλοφορούν εκατοντάδες ηλεκτρικά πατίνια , έχουν κάνει πολλές προσπάθειες ενημέρωσης των αναβατών των Ε.Π.Η.Ο. με εντολή του προϊσταμένου τους διοικητή του Α.Τ. Αστυνόμου Α΄ κ Νίκου Τζουμάκα, έχουν κάνει και πάρα πολλές συστάσεις,  αλλά και σε δυο ακραίες περιπτώσεις έχουν βεβαιώσει ήδη  δυο παραβάσεις σε οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών, που κινούνταν επικίνδυνα σε μονόδρομους.

Ποια είναι τα «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα»

Σαν «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα» χαρακτηρίζονται τα: Πατίνια με υποβοήθηση ηλεκτροκινητήρα. Αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα διάφορα οχήματα, συγκεκριμένων κατηγοριών, όπως αμαξίδια ατόμων με αναπηρία, ή Handbikes ατόμων με αναπηρία.

Διαφοροποίηση σε κατηγορίες, υπάρχει και με βάση την μέγιστη τελική ταχύτητα των παραπάνω οχημάτων:

Οχήματα που φτάνουν μέχρι 6km/h , έχουν δηλαδή την ταχύτητα ενός πεζού, και αντιμετωπίζονται ως πεζοί από τον Κ.Ο.Κ με δικαίωμα κυκλοφορίας όπου κυκλοφορούν και οι  πεζοί.

Οχήματα με ταχύτητα μεγαλύτερη των 6km/h αλλά  μικρότερη των 25km/h. Αυτά θεωρούνται ποδήλατα, και πρέπει να ακολουθούν τον Κ.Ο.Κ και τους περιορισμούς της κυκλοφορίας που αφορούν τα ποδήλατα.

Τα Ε.Π.Η.Ο απαγορεύεται  να κινούνται στο δρόμο, αν αναπτύσσουν ταχύτητες άνω των 25km/h.  Τα νεότερα οχήματα τέτοιου τύπου που εισάγονται στην Ε.Ε. είναι υποχρεωμένα να έχουν ηλεκτρονικό περιορισμό στα 25km/h, αλλά  και αν δεν έχουν, πρέπει να τα έχουν οι οδηγοί  υπό έλεγχο, γιατί  αν τους  πιάσουν να τρέχουν  με πάνω απο 25 km/h , τότε έχει πρόστιμο.

Σημαντικό είναι , μέχρι τώρα ότι , τα ηλεκτρικά πατίνια, δεν έχουν περιορισμό στα κυβικά, αφού το μόνο που τα κάνει  παράνομα προς κυκλοφορία,  είναι η τελική τους ταχύτητα.

Τι ισχύει για τα ηλεκτρικά ποδήλατα

Στην κατηγορία των ηλεκτρικών ποδηλάτων , τα πράγματα είναι λίγο πιο απλά, και ταυτόχρονα πιο περιοριστικά.

Έτσι ως ηλεκτρικά ποδήλατα, που συνεχίζουν  να λογίζονται ως «απλά» ποδήλατα, χαρακτηρίζονται:

Τα οχήματα δύο τουλάχιστον τροχών τα οποία κινούνται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορούν να υποβοηθούνται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW(250W) και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση.

Αν λοιπόν το ποδήλατο έχει ηλεκτροκινητήρα ισχύος άνω των  250W, αυτομάτως βγαίνει εκτός της κατηγορίας ποδηλάτου, και περνάει στα μοτοποδήλατα, τα οποία είναι μια εντελώς διαφορετική κατηγορία οχήματος, η οποία απαιτεί δίπλωμα, άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες, κράνος, ασφάλεια, ΚΤΕΟ, και όλα όσα θα ήθελε ένα βενζινοκίνητο μηχανάκι.

Σημαντικός περιορισμός υπάρχει και στον τύπο υποβοήθησης του ποδηλάτου, αφού για να παραμένει σύννομο και να θεωρείτε το ηλεκτρικό ποδήλατο σας, απλό ποδήλατο, δεν πρέπει να έχει χειρόγκαζο, και δεν πρέπει να μπορεί να βασιστεί στον κινητήρα του για να κινηθεί. Το μόνο που μπορεί να κάνει ο ηλεκτροκινητήρας, είναι,  να υποβοηθάει το πετάλι, και να σταματάει να το κάνει όταν ο αναβάτης δεν κάνετε πλέον πετάλι.

Εδώ υπάρχει ένα μικρό παραθυράκι, που επιτρέπει τη χρήση χειρόγκαζου, μόνο αν δεν προσφέρει ταχύτητα πάνω απο τα 6km/h, την ταχύτητα των πεζων δηλαδή, και απενεργοποιείται αυτόματα, όταν υπερβεί αυτή την ταχύτητα.

Όσα οχήματα είναι ποδήλατα (όχι μοτοποδήλατα) και ανήκουν στην κατηγορία των E.Π.Η.Ο, απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, που η ελάχιστη επιτρεπτή ταχύτητα κίνησης είναι 50km/h.

 Πρέπει να είναι εξοπλισμένα με κόρνα (η κουδουνάκι),  φώς μπροστά, 1 κοκκινο Refrector πίσω, και τουλάχιστον 1 Reflector σε κάθε πλευρά. Απαγορεύεται η μεταφορά επιβατών. Με λίγα λόγια δεν επιτρέπεται το δικάβαλο.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News