ΒΟΑΚ: Στις 24 Ιανουαρίου οι προσφορές για το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη» - Ποιοι είναι οι 4 μνηστήρες

Κρήτη
ΒΟΑΚ: Στις 24 Ιανουαρίου οι προσφορές για το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη» - Ποιοι είναι οι 4 μνηστήρες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στις 24 Ιανουαρίου θα ανοίξουν οι φάκελοι των δεσμευτικών προσφορών για το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη» - Πότε αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για το τμήμα «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος»

Για τις 24 Ιανουαρίου και ώρα 17:00, έχει προγραμματιστεί - μετά από την παράταση που δόθηκε σήμερα, Πέμπτη, 30 Δεκεμβρίου-  η διαδικασία για τις πρώτες δεσμευτικές προσφορλες για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο του ΒΟΑΚ, στο τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου», το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Εν τω μεταξύ, το επόμενο διάστημα αναμένεται να προκηρυχθεί ο ανοιχτός διαγωνισμός για το τμήμα «Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος», τμήμα το οποίο θα υλοποιηθεί ως αμιγώς δημόσιο έργο και ως εκ τούτου οι διαδικασίες θα «τρέξουν» γρηγορότερα σε σχέση με τους διεθνείς διαγωνισμούς παραχώρησης (για το «Κίσσαμος Χανίων-Χερσόνησος») και ΣΔΙΤ (για το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη»).

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού ΣΔΙΤ για το οδικό έργο «Χερσόνησος-Νεάπολη» του νέου ΒΟΑΚ, ως αρχική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών είχε οριστεί η 23η Δεκεμβρίου. Ωστόσο, μετά από την μικρή παράταση μίας εβδομάδας που δόθηκε από το υπουργείο, δηλαδή για σήμερα Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου, μετά από αίτημα ενός εκ των ενδιαφερόμενων αναδόχων του έργου, αποφασίστηκε σήμερα να δοθεί νέα παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των Φακέλων Δεσμευτικής Προσφοράς για το Διαγωνισμό του θέματος μέχρι την 24.01.2022 και ώρα 17:00 μ.μ και την τροποποίηση της σχετικής παραγράφου 16.1.1 της Πρόσκλησης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών, ως εξής: «16.1.1. Η Προσφορά πρέπει να υποβληθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις της παρούσας μέχρι την Ημερομηνία Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών, ήτοι μέχρι την 24.01.2022 και ώρα 17:00 μ.μ. (Ώρα Ελλάδος)».

Στη σχετική απόφαση για τη μετάθεση της υποβολής προσφορών αναφέρεται: «λόγω και της πανδημίας covid, ανακοινώθηκε νέα παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των Φακέλων Δεσμευτικών Προσφορών, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός, προς όφελος του Δημοσίου».

Για το έργο «Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου» του ΒΟΑΚ ερίζουν τα εξής 4 σχήματα, τα οποία έχουν προκριθεί στη β’ φάση του διαγωνισμού και μένει βεβαίως να δούμε αν και τι προσφορά θα υποβάλουν σήμερα Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου:

  1. “ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις”,
  2. ΤΕΡΝΑ,
  3. ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite),
  4. Κ/Ξ Μυτιληναίος-INTERTOLL.

Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, τότε είναι εφικτό να πάμε στην ανάδειξη αναδόχου μέσα στους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς, ακολούθως στην υπογραφή της σύμβασης και τελικά στην έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών προς τα τέλη του 2022.

Το εν λόγω τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη», που είναι και το πρώτο έργο του νέου ΒΟΑΚ που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται, θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ. Είναι μήκους 22,44 χλμ., προβλέπεται να έχει τετράιχνη διατομή πλάτους 21,50 μ., χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις, ενώ συνοδεύεται από την κατασκευή παράπλευρου/κάθετου δικτύου 9,65 χλμ. Το συνολικό κόστος, με βάση τα όσα έχουν γνωστοποιήσει από την κυβέρνηση, εκτιμάται στα 290 εκατομμύρια ευρώ.

Τα κυριότερα τεχνικά έργα που προβλέπεται να κατασκευαστούν συνολικά έχουν ως εξής:

  • 5 ανισόπεδοι κόμβοι.
  • 12 γέφυρες μονού κλάδου συνολικού μήκους 1,695 km.
  • 7 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 7,186 km.
  • 23 ανισόπεδες διαβάσεις.

Σκυτάλη το «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος»

«Σκυτάλη» μετά το έργο ΣΔΙΤ για το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη» του νέου ΒΟΑΚ αναμένεται να πάρει το κομμάτι «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος». Εδώ βρισκόμαστε σε φάση αναμονής. Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί από μέρα σε μέρα, ωστόσο μιλάμε για έναν πολύ πιο απλό διαγωνισμό (με την κλασική μορφή του διαγωνισμού δημόσιου έργου), οπότε οι διαδικασίες αναμένεται να «τρέξουν» σχετικά γρήγορα για να πάμε από την προκήρυξη του διαγωνισμού στην υποβολή προσφορών, στην ανάδειξη αναδόχου, στη συμβασιοποίηση και στην έναρξη εργασιών.

Το τμήμα «Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος» είναι μήκους 14,5 χιλιομέτρων και έχει εκτιμώμενο κόστος 145 εκατ. ευρώ. Για το μεγαλύτερο κομμάτι από Κίσσαμο Χανίων μέχρι Χερσόνησο, που προωθείται μέσω διαγωνισμού παραχώρησης, θα χρειαστεί μεγαλύτερη υπομονή. Εδώ εκκρεμεί ακόμα η περιβαλλοντική έγκριση του έργου και αναμένεται να πάμε στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών μέσα στην ερχόμενη άνοιξη...

Χάρης Μαμουλάκης

«Οι κυβερνητικοί πανηγυρισμοί δεν καλύπτουν το χρηματοδοτικό κενό»

Την ίδια ώρα, με φόντο το γεγονός ότι «κλείδωσε» οριστικά η χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης, και με αφορμή - όπως σημειώνει σε αιχμηρό τόνο - τους κυβερνητικούς «πανηγυρισμούς» για τη χρηματοδότηση μέρους του κόστους του ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ο αν. τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση: «Κάθε προσπάθεια που γίνεται για τον ΒΟΑΚ, έστω και μετά από τη διετή και πλέον καθυστέρηση που επέδειξε η κυβέρνηση της Ν.Δ. στο να συνεχίσει τους διαγωνισμούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είναι καλοδεχούμενη.

Αυτό που δεν είναι αποδεκτό είναι να επωμιστούν οι οδηγοί, μέσω των διοδίων, το σημαντικό χρηματοδοτικό κενό που παραμένει ασαφές το από πού θα καλυφθεί. Όπως επίσης δεν είναι αποδεκτό να μη δημοσιοποιούνται ακόμη οι ακριβείς πηγές χρηματοδότησης του συνόλου του έργου και το σχετικό ύψος τους, η κατανομή τους στα επιμέρους υποέργα, το τελικό κόστος του τμήματος «Άγιος Νικόλαος-Σητεία», καθώς επίσης και το πότε θα προσδιοριστεί η χάραξη και η αρχιτεκτονική του διαγωνισμού του. Γι’ αυτό συστήνουμε στους κυβερνώντες, μαζί με τους όποιους πανηγυρισμούς επικοινωνιακού χαρακτήρα, να δίνουν και απαντήσεις επί της ουσίας. Αν τις έχουν».

(φωτογραφία: shutterstock)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News