Λασίθι

Λύνουν κάβους τα πλοία από τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής

Ανέστειλαν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις οι ναυτεργάτες - Λύνουν κάβους στις 6 το πρωί της Παρασκευής στα πλοία

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΝΟ αποφάσισε το απόγευμα της Πέμπτης να αναστείλει τις απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου αν και δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματα για τα οποία κατέβηκαν όλα τα ναυτεργατικά σωματεία σε 48ωρη απεργία με προοπτική κλιμάκωσης.

Δεμένα έμειναν την Πέμπτη για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα τα επιβατηγά πλοία στα λιμάνια όλης της χώρας, λόγω της 48ωρης πανελλαδικής απεργίας που αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με προοπτική κλιμάκωσης, στη συνεδρίαση της στις 27-10-2021.

Η 48ωρη κινητοποίηση ξεκίνησε στις 6:00 το πρωί της Τετάρτης 10-11-2021 για να λήξει στις 6:00 το πρωί της Παρασκευής 12-11-2021, με προοπτική κλιμάκωσης εάν το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και οι εφοπλιστές ιδιοκτήτες των πλοίων δεν ικανοποιούσαν για παράδειγμα το αίτημα της υπογραφής νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Στις κεντρικές διεκδικήσεις των ναυτεργατικών σωματείων που αναδεικνύονται και αποτελούν και τα βασικά αιτήματα της απεργίας είναι πρώτα από όλα : Η υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις για το 2020-2021. Η αντιμετώπιση των εργασιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Ναυτεργάτες (υπερεργασία, εντατικοποίηση, ωράρια εργασίας και ανάπαυσης, παραβιάσεις των ΣΣΕ). Τα κοινωνικοασφαλιστικά ζητήματα που αφορούν τις περικοπές και μειώσεις των συντάξεων και τις καθυστερήσεις στην απονομή των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των απόμαχων. Η κατάργηση των νόμων (4150/2013, το ν.δ. 2687/53, 4117/2020) . Η λήψη μέτρων για την ανεργία, την ανασυγκρότηση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας ΓΕΝΕ και την ουσιαστική προστασία και στήριξη των ανέργων

Οι απεργοί πραγματοποίησαν συγκεντρώσεις στον χώρο μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, απέναντι από τον ηλεκτρικό σταθμό.

«Η 48ωρη Πανελλαδική απεργία της ΠΝΟ που ξεκίνησε χθες στις 06.01 το πρωί είναι μια πρώτη δυναμική αντίδραση. Ο κλάδος των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτικών βιώνει τα τελευταία χρόνια μια άνευ προηγουμένου κατεδάφιση των όσων μέχρι τώρα μπόρεσαν να πετύχουν παλεύοντας με την θάλασσα και τα κύματα», αναφέρει ο γραμματέας της ΠΝΟ

«Λαιμητόμο και ταφόπλακα των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών χαρακτηρίζει τα μέτρα που πέρασαν με πρόφαση τον κορωνοϊό και υιοθετούνται με Πράξεις Νομοθετικού περιεχομένου και με πρόχειρες τροπολογίες της τελευταίας στιγμής», ο γραμματέας της ΠΝΟ.

«Το συνεχόμενο τσεκούρωμα των κυρίων συντάξεων των ναυτικών, η κατάργηση των επικουρικών, η διάλυση του ιστορικού συνταξιοδοτικού φορέα του ΝΑΤ, η ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων, η άρνηση των εφοπλιστών να προσέλθουν σε διαπραγματεύσεις για την ανανέωση και την υπογραφή ΣΣΕ, η συνεχώς διογκούμενη ανεργία του κλάδου με ταυτόχρονη αύξηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, οι ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις των συνθέσεων στην επιβατηγό ναυτιλία, η συνεχής υποβάθμιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των οικογενειών των ναυτικών με την ουσιαστική διάλυση του Οίκου Ναύτου, πρέπει επιτέλους να σταματήσουν», καταλήγει

Μετωπική σύγκρουση με τους πλοιοκτήτες

Οι διοικήσεις των Σωματείων της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, της Πανελλήνιας ένωσης κατώτερων Πληρωμάτων μηχανής Ε.Ν. «ο Στέφενσων» και της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωσης Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού, μια μέρα πριν ξεκινήσει η 48ωρη απεργία κατήγγειλαν, ως προκλητική επιστολή που έστειλαν οι εφοπλιστές του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας(ΣΕΕΝ)

«Αποτελεί πρόκληση η επιστολή των εφοπλιστών του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) την παραμονή της 48ωρης Πανελλαδικής απεργίας με προοπτική κλιμάκωσης, που πραγματοποιούν οι ναυτεργάτες, και στην οποία επαναδιατυπώνουν τις γνωστές θέσεις τους για μηδενικές αυξήσεις για το 2020 και 2021, προβάλλοντας με θράσος τις «δυσκολίες» τους, απαιτώντας την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων.

Οι εφοπλιστές και της επιβατηγού ναυτιλίας έχουν μπουκώσει από προνόμια και επιδοτήσεις, που διαρκώς απολαμβάνουν από τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, ενώ δεν διστάζουν ακόμα και τα ελάχιστα που προβλέπονται από τις ΣΣΕ να τα καταπατούν, για να ενισχύουν την κερδοφορία τους.

Με οργανικές συνθέσεις λάστιχο, με εντατικοποίηση της εργασίας, την υπονόμευση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής του ναυτεργάτη, ενώ ακόμα και στην παραβίαση των ωρών εργασίας να καταβάλλουν πενιχρό πρόστιμο με βάση το ν.4770/2021.

Επαναλαμβάνουμε τα στοιχεία που οι ταξικές δυνάμεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ είχαν καταθέσει στην συνάντηση για τις ΣΣΕ στις 4 Οκτώβρη και διατύπωσαν σε δελτίο τύπου.

Συγκεκριμένα για: Tα πρόσθετα προνόμια που εξήγγειλε ο υπουργός ναυτιλίας και συμπεριλήφθηκαν στο ν.4832/2021 και περιλαμβάνει:  

■ Χρηματοδότηση 44 ενδονησιωτικών και διαπεριφερειακών ακτοπλοϊκών γραμμών με 370.000.000 ευρώ, μέσω πολυετών συμβάσεων 4 έως 7 ετών και με κίνητρα ανανέωσης του στόλου της ακτοπλοΐας, μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027.

■ Χρηματοδότηση 3 γραμμών του κεντρικού ακτοπλοϊκού δικτύου, με 300.000.000 ευρώ, μέσω του προγράμματος «ΝΕΑΡΧΟΣ».

Μόνο από το 2019 έως σήμερα, η επιδότηση ακτοπλοϊκών γραμμών αυξήθηκε σημαντικά καλύπτοντας και νέα δρομολόγια, με 138 εκ ευρώ το χρόνο, από 90 εκ ευρώ το 2018. Επίσης, εν μέσω πανδημίας, το Υπουργείο Ναυτιλίας και με την έγκριση της ΕΕ, υιοθέτησε άμεσα μηχανισμό χρηματοδοτώντας με 79 εκατ. ευρώ τη λειτουργία του συνόλου του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, το οποίο αναμένεται να στηριχθεί αναλόγως της πορείας της πανδημίας με επιπλέον 26 εκατ. ευρώ έως τέλος του 2021.

Στην επιθετικότητα των εφοπλιστών, και της κυβέρνησης, οι ναυτεργάτες απαντούν με απεργιακό αγώνα. Τα δικαιώματα και τις σύγχρονες ανάγκες μας, τα διεκδικούμε στους καταπέλτες των πλοίων, με ασπίδα μας την αλληλεγγύη των εργαζομένων», αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωση τους τα τρία ναυτικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, και ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

(Φωτογραφία ΙΝΤΙΜΕ)

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια