Λασίθι

Γιατί καθυστερεί το έργο της προσαγωγού διώρυγας του Μύρτου

Πού οφείλεται η καθυστέρηση του έργου της προσαγωγού διώρυγας Μύρτου, που θα μεταφέρει αρδευτικό νερό από τους Μύθους στον ταμιευτήρα του Φράγματος Μπραμιανών

Σε συνάντηση που είχε ο δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Θεοδόσης Καλαντζάκης, με τον Πρόεδρο του ΤΟΕΒ Ιεράπετρας, κ. Εμμανουήλ Παπαδάκη, παρουσία του Δημοτικού Συμβούλου και Πρώην Αντιδημάρχου Ύδρευσης, Άρδευσης και Αποχέτευσης, κ. Πέτρου Μαστοράκη, συζητήθηκαν οι καθυστερήσεις του έργου της προσαγωγού διώρυγας Μύρτου που θα μεταφέρει αρδευτικό νερό από τους Μύθους στον ταμιευτήρα του Φράγματος Μπραμιανών.

«Η εξέλιξη του έργου της προσαγωγού διώρυγας δεν μας ικανοποιεί, καθώς παρουσιάζει καθυστερήσεις και υπάρχει έντονος προβληματισμός αναφορικά με την υλοποίησή του. Η προσαγωγός είναι ένα έργο απαραίτητο, ειδικά για τους αγρότες της Ιεράπετρας, το οποίο πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα, ώστε να μην ξανά αντιμετωπίσουν προβλήματα στις καλλιέργειές τους, λόγω της έλλειψης νερού. Ζητάμε ξεκάθαρες απαντήσεις από όλους τους εμπλεκόμενους. Σύντομα με τον Πρόεδρο του ΤΟΕΒ Ιεράπετρας θα πραγματοποιήσουμε συνάντηση στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, ώστε να ενημερωθούμε και να ζητήσουμε την επιτάχυνση των διαδικασιών για το παραπάνω έργο, ενώ παράλληλα θα συζητήσουμε την πορεία της μελέτης και της χρηματοδότησης της κατασκευής των συμπληρωματικών έργων του φράγματος των Μπραμιανών.  Ως Δημοτική Αρχή είμαστε πάντα δίπλα στον ΤΟΕΒ Ιεράπετρας στηρίζοντας τις προσπάθειές του προς όφελος των αγροτών», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Καλαντζάκης.

Ζητήσαμε από τον εκπρόσωπο της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας «Θεμέλη» Α.Ε. κ. Δημήτρη Σολωμό, πολιτικό μηχανικό, να μας εξηγήσει τους λόγους που έχουν φρενάρει τις  κατασκευαστικές εργασίες,  ενώ η εταιρεία έχει εγκατασταθεί από πέρυσι  και έχει φτιάξει το εργοτάξιο της.

«Το τελευταίο 4μηνο» μας είπε ο κ. Δημήτρης Σολωμός, «παρατηρείται μία υπέρογκη και απρόβλεπτη αύξηση των τιμών όλων σχεδόν των δομικών υλικών, εξ αιτίας των ανισορροπιών που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού στην διεθνή παραγωγή πρώτων υλών, την μεταποίηση και παραγωγή υλικών αλλά και τις μεταφορές, ιδιαιτέρως τις θαλάσσιες. Οι τιμές αγοράς σιδηρούχων υλικών (δομικός χάλυβας, σιδηροσωλήνες κ.λπ.), πλαστικών υλικών(σωλήνες PVC, πολυαιθυλενίου κ.λπ.), αλλά και πολλών άλλων δομικών υλικών είναι πρωτοφανείς και έχουν δημιουργήσει μία ασφυκτική κατάσταση στις εργοληπτικές εταιρείες αναδόχους δημοσίων έργων. Το έργο του Μύρτου έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, που επιτείνει το πρόβλημα και αυτό είναι ότι,  σχεδόν το 75% του προϋπολογισμού του (οικονομικού αντικειμένου) είναι ένα μόνο υλικό,  οι σωλήνες  ελατού χυτοσιδήρου. Δεδομένου ότι, η αύξηση στις τιμές αυτού του υλικού υπερβαίνει το 35%, η συσσωρευόμενη ζημία ανατρέπει πλήρως την οικονομική ισορροπία της σύμβασης κατά ποσοστό περί το 27%.

Υπογραμμίζεται ιδιαιτέρως η ιδιαιτερότητα της παραπάνω δεσπόζουσας συμμετοχής στον προϋπολογισμό του έργου ενός μόνο υλικού και πώς αυτή δημιουργεί πλήρη ανατροπή της οικονομικής ισορροπίας της σύμβασης σε περίπτωση αύξησης της τιμής του. Ως παράδειγμα αναφέρω ότι, στο προσφάτως ολοκληρωθέν και παραδοθέν τμήμα του ΒΟΑΚ «Γούρνες-Χερσόνησος», στην κοινοπραξία κατασκευής του οποίου συμμετείχε η εταιρία μας, που ήταν ένα μεγάλο έργο οδοποιίας με πλήθος μεγάλων τεχνικών έργων, η συμμετοχή του χαλύβδινου οπλισμού σκυροδεμάτων ήταν μόνο 16% του προϋπολογισμού, ήτοι θα προκαλούνταν επιβάρυνση(μόλις!) 5,6%.Υπό αυτές τις πρωτοφανείς και απρόβλεπτες συνθήκες της αγοράς των σωλήνων ελατού χυτοσιδήρου, η εταιρεία μας έχει αναγκασθεί να προβεί στην επαναδιαπραγμάτευση των ήδη υπογεγραμμένων συμφωνητικών με τους προμηθευτές της, ενώ συγχρόνως έχει απευθυνθεί νομότυπα προς την καθ΄ ύλην αρμόδια Δημόσια Διοίκηση, ζητώντας την εφαρμογή πραγματικών συντελεστών αναθεώρησης, η έκδοση των οποίων έχει ανασταλεί από το 2012, ώστε να της δοθεί η δυνατότητα ολοκλήρωσης του έργου και η απόδοση του στους χρήστες του», πρόσθεσε ο κ. Σολωμός.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια