Στο «προσκήνιο» ξανά το αεροδρόμιο Σητείας

Κρήτη
Στο «προσκήνιο» ξανά το αεροδρόμιο Σητείας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ βγάζουν από τα «συρτάρια» το σχέδιο ιδιωτικοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που παραμένουν στο κράτος

Στο κάδρο συζητήσεων, πρωτοβουλιών και εξελίξεων... ιδιωτικοποίησης μπαίνει και πάλι το αεροδρόμιο “Βιτσέντζος Κορνάρος” στη Σητεία, καθώς κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται ότι βγάζουν ξανά από τα... “συρτάρια” το σχέδιο παραχώρησης και των υπόλοιπων 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που είχαν μείνει ως γνωστόν εκτός του “πακέτου” παραχώρησης περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport.

Για την Κρήτη ειδικά, εφόσον προχωρήσει η “αναθέρμανση” του πλάνου αποκρατικοποίησης των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, στα οποία συγκαταλέγεται και ο αερολιμένας Σητείας, θα μιλάμε για την 3η κατά σειρά παραχώρηση στο μέτωπο των αεροδρομίων μετά την παραχώρηση του αεροδρομίου “Ι. Δασκαλογιάννης” των Χανίων στη Fraport και τη δρομολόγηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, που για 37 χρόνια θα είναι παραχωρημένο στην ελληνο-ινδική κοινοπραξία (με μεγάλη βεβαίως συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου).

Βεβαίως δεν μπορεί να παραγνωριστεί ότι τα προηγούμενα χρόνια είχε κινηθεί επίσης το θέμα της αποκρατικοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που έμειναν εκτός της παραχώρησης στη Fraport, με πρωτοβουλίες και κινήσεις προετοιμασίας τότε εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, που όμως δεν προχώρησε την υπόθεση μέχρι τέλους.

Αυτή τη στιγμή πάντως φαίνεται ότι ξεκινά εκ νέου προσπάθεια να μπουν ιδιώτες και στα εναπομείναντα κρατικά αεροδρόμια της χώρας.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το newmoney.gr, ένα ελκυστικό “αμπαλάζ” που θα μπορέσει να προσελκύσει επενδυτές και να αξιοποιήσει τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που παραμένουν υπό κρατική επιρροή και χρηματοδότηση αναζητούν στην κυβέρνηση και το Υπερταμείο. Ύστερα από ενάμιση χρόνο αδράνειας και μετάθεσης αρμοδιοτήτων (από την ΕΕΣΥΠ και το ΤΑΙΠΕΔ στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αντίστροφα), ο φάκελος των αεροδρομίων που έμειναν εκτός του πακέτου της Fraport ανασύρεται από το συρτάρι, με στόχο την αξιολόγηση των αεροδρομίων και την εμπορική τους αξιοποίηση.

Παρά το γεγονός ότι η περίοδος που διανύουμε δεν είναι καθόλου ευνοϊκή για την έναρξη μιας νέας ιδιωτικοποίησης ή κάποιας άλλης μορφής παραχώρησης λόγω της επίπτωσης του COVID-19 στις αερομεταφορές, το Υπερταμείο, στο οποίο ανήκουν τα δικαιώματα παραχώρησης στα 23 αεροδρόμια, εμφανίζεται αποφασισμένο να εκκινήσει τη διαδικασία. Στόχος είναι να επικαιροποιήσει τα δεδομένα και να αξιολογήσει τα assets, προκειμένου να καταλήξει σε ένα τελικό πλάνο σχεδιασμού με την πρόσληψη συμβούλων.

Μέχρι σήμερα έχουν εξεταστεί διάφορα σενάρια για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, πάνω στα οποία εκτιμάται ότι θα δουλέψει η ΕΕΣΥΠ για να προχωρήσει στα επόμενα βήματα, προσλαμβάνοντας συμβούλους.

Πάντως, μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης κατά τα πρότυπα των συμβάσεων παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου δε θεωρείται πιθανή...

Όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, στην περίπτωση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, και ειδικότερα σε περιπτώσεις αεροδρομίων με χαμηλή επιβατική κίνηση και οικονομικά μεγέθη, θα μπορούσε να αιτιολογηθεί μια μορφή ΣΔΙΤ που, όμως, πέραν των τυχόν εσόδων από τη λειτουργία των αεροδρομίων, ενδεχομένως θα προβλέπει και ενίσχυση των εσόδων του παραχωρησιούχου με καταβολή αμοιβών διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο.

(Φωτογραφία Αρχείου Unsplash) 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News