Λασίθι

Έντονος αναβρασμός στο Λασίθι για ΒΟΑΚ

Πιέσεις σε Πρωθυπουργό και υπουργό Υποδομών ετοιμάζουν οι τοπικοί φορείς, θέλοντας να αποτρέψουν παραγκωνισμό του νομού από το μεγάλο έργο

Αναβρασμός ξανά στο Λασίθι με φόντο τα τεκταινόμενα γύρω από το προωθούμενο έργο ανακατασκευής του ΒΟΑΚ, με τους φορείς να “βράζουν” για τον διαγραφόμενο παραγκωνισμό του νομού. Όπως αποφασίστηκε σε ευρεία σύσκεψη μετά από πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Γιάννη Γουλιδάκη, θα αποσταλεί άμεσα σχετική επιστολή-διάβημα διαμαρτυρίας προς τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ επιτροπή αντιπροσώπων θα επιδιώξει να συναντηθεί με τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Ουσιαστικά μιλάμε για μια πανλασιθιώτικη προσπάθεια άσκησης πιέσεων προς την πλευρά της κυβέρνησης, με διττό στόχο: Αφενός να ζητηθούν εξηγήσεις και να ανοίξει πλήρως τα χαρτιά της η κυβέρνηση για το τι περιλαμβάνει (αν περιλαμβάνει) ο σχεδιασμός στο μέτωπο του νέου ΒΟΑΚ για τον νομό Λασιθίου και αφετέρου να αποτραπεί ένας οριστικός παραγκωνισμός του ανατολικού άκρου του νησιού από το πλάνο υλοποίησης ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Αυτοκινητόδρομου ο οποίος, με βάση τις τωρινές ενδείξεις ως προς το έργο που προωθείται μέσω διεθνών διαγωνισμών, θα ξεκινά από την Κίσσαμο Χανίων και θα σταματά στη Νεάπολη!

Αυτό που ζητούν επί της ουσίας οι αυτοδιοικητικοί και παραγωγικοί φορείς του νομού Λασιθίου είναι να ενταχθούν στον σχεδιασμό και τα τμήματα του ΒΟΑΚ που αυτή τη στιγμή είναι εκτός πλάνου (δηλαδή τα τμήματα που συνθέτουν τη συνέχεια του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία), αλλά έχουν μελέτες και την απαιτούμενη ωριμότητα για να μπουν σε τροχιά υλοποίησης.

Η σύσκεψη

«Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, αναφορικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), και ειδικότερα:

Α. Την επιβεβαίωση δι’ επισήμων κυβερνητικών χειλέων ότι “ένα ακόμα τμήμα θα προστεθεί στο Χανιά- Ηράκλειο- Νεάπολη. Είναι το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος, που θα περιληφθεί στη Σύμβαση Παραχώρησης με ενεργοποίηση του προβλεπόμενου στη Σύμβαση δικαιώματος προαίρεσης”.

Β. Την ανακοίνωση του χρονοδιαγράμματος των βημάτων του έργου, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται:

- περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου (φθινόπωρο 2021),

- υποβολή δεσμευτικών προσφορών κατόπιν σχετικής πρόσκλησης προς τους οικονομικούς φορείς (άνοιξη 2022),

- αξιολόγηση-ανάδειξη προσωρινού αναδόχου (φθινόπωρο 2022),

- υπογραφή σύμβασης (πρώτο τρίμηνο 2023),

- επίτευξη ημερομηνίας έναρξης συμβάσεων (καλοκαίρι 2023).

Γ. Την ανάλυση του οικονομικού κόστους του έργου με την κάλυψη της χρηματοδοτικής συμβολής του ελληνικού Δημοσίου, ανερχόμενης στα 800 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ τα υπόλοιπα 700 εκατομμύρια ευρώ θα προέλθουν από ίδια κεφάλαια του παραχωρησιούχου, δανειοδότηση, και τέλος διόδια ως βασική πηγή χρηματοδότησης κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου.

Συγκαλέσαμε έκτακτη σύσκεψη της άτυπης Επιτροπής Παρακολούθησης Έργων ΒΟΑΚ της Π.Ε. Λασιθίου, στην οποία συμμετείχαν οι δήμαρχοι Αγίου Νικολάου, Ιεράπετρας, Σητείας και Οροπεδίου, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Ανατολικής Κρήτης, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ανατολικής Κρήτης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου, ο βουλευτής Λασιθίου ΣΥΡΙΖΑ και ο αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Λασιθίου», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ενημέρωση της Αντιπεριφέρειας Λασιθίου και επισημαίνεται:

«Στη συνάντηση ορίστηκε τριμελής Επιτροπή, αποτελούμενη από τον αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Λασιθίου, τον δήμαρχο Σητείας και τον πρόεδρο του ΤΕΕ Ανατολικής Κρήτης, για μεγαλύτερη ευελιξία στην παρακολούθηση των θεμάτων που αφορούν τον ΒΟΑΚ και των εξελίξεων στο θέμα αυτό, ταυτόχρονα δε αποφασίστηκε:

1) να αποσταλεί ενημερωτική επιστολή στον πρωθυπουργό και στον αρμόδιο υπουργό, με στόχο την αποσαφήνιση των θεμάτων που έχουν τεθεί,

2) να ζητηθεί άμεσα συνάντηση με τον υπουργό,

3) να ενημερωθεί το Περιφερειακό Συμβούλιο με επερώτηση κατά τη συνεδρίαση της 17ης-12-2020 και να ζητηθεί η στήριξή του».

Τα χρονοδιαγράμματα

Μέσα του 2023 η έναρξη των εργασιών

Αξίζει να σημειωθεί ότι, βάσει των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν δοθεί από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών και δη από τον Ρεθυμνιώτη υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, η ουσιαστική δημοπράτηση του μεγάλου έργου, με την έννοια της υποβολής προσφορών, αναμένεται μέσα στο 2022. Θα έχει προηγηθεί, καλώς εχόντων των πραγμάτων φυσικά, στα τέλη του 2021, η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Η υπογραφή συμβάσεων προσδιορίζεται στις αρχές του 2023. Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στα μέσα του 2023, ενώ εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 6-7 χρόνια! Με άλλα λόγια, αν όλα κυλήσουν ομαλώς και φυσιολογικά, στην καλύτερη των περιπτώσεων και με βάση τις μάλλον υπερ-αισιόδοξες εκτιμήσεις της κυβέρνησης, η Κρήτη θα αποκτήσει ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο σε μια 10ετία από σήμερα...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια