Λασίθι

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη»: Όχι στην τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Επικίνδυνο το Υπουργείο Παιδείας για την παιδεία - Όχι στην τροπολογία  του Υπουργείου Παιδείας που βάζει το «Μεγάλο Αδερφό» μέσα στα σχολεία μας» είναι ο τίτλος ανακοίνωσης από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη».

Αναλυτικά όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση:

«Με μια απαράδεκτη, εκπρόθεσμη, αντισυνταγματική και πραξικοπηματικού χαρακτήρα ν-τροπολογία, που ενσωματώθηκε στα κλεφτά και στα μουλωχτά σε άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, σε συνθήκες «έκτακτης ανάγκης», το Υπουργείο Παιδείας στήνει, εν μέσω πανδημίας, Οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, με τη ζωντανή ανα-μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο.

Όπως αποδεικνύεται περίτρανα από την τακτική του Υπουργείου Παιδείας, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας – αξιοποιώντας την πανδημία για να καταλύσει κάθε έννοια δημοκρατίας, προστασίας προσωπικών δεδομένων και παιδαγωγικών αρχών και σχέσεων – ανοίγει τον ασκό του Αιόλου σχετικά με τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, την παραβίαση του Συντάγματος καθώς και των δημοκρατικών και κοινοβουλευτικών αρχών. Η εγκατάσταση και χρήση καμερών και μικροφώνων μέσα στη σχολική τάξη για τη ζωντανή αναμετάδοση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω διαδικτύου (και μάλιστα με δυνατότητα καταγραφής τους από το Υπουργείο) παραβιάζει όχι μόνο την αίθουσα διδασκαλίας και το μάθημα αλλά και αφήνει τα παιδιά μας «βορά» σε τρίτα πρόσωπα χωρίς καμιά διασφάλιση για το ποιος, για ποιους λόγους και πόσοι μπορούν να τα παρακολουθούν πίσω από μια οθόνη στο σπίτι. Με την τροπολογία προβλέπεται μάλιστα και «η διατήρηση των μετα-δεδομένων τα οποία αποθηκεύονται και η επεξεργασία τους».

Όπως είναι γνωστό στην παιδαγωγική επιστήμη, το μάθημα στο σχολικό περιβάλλον παράγεται από όλη την τάξη κι όχι μόνο από τον εκπαιδευτικό. Το μάθημα δεν γίνεται από καθέδρας αλλά με τη συμμετοχή όλων των μαθητών μεταξύ τους και με τον καθένα χωριστά (εξατομικευμένα). Το μάθημα στο σχολείο δεν είναι διάλεξη, είναι σχέση αλληλεπίδρασης. Η σχολική τάξη δεν είναι χώρος συνεδρίου, είναι χώρος συλλογικής μάθησης μέσα από την ελεύθερη έκφραση – μέσα ακόμη κι από τα λάθη. Και μην ξεχνάμε ότι  η σχολική τάξη είναι ο χώρος όπου το λάθος αξιοποιείται για μαθησιακούς σκοπούς, γιατί μέσα από το λάθος οι μαθητές μας μαθαίνουν, βελτιώνονται, προχωράνε και προοδεύουν. Μέσα στην σχολική τάξη χωρούν πολλά συναισθήματα όπως η αγάπη, η προσοχή, το ενδιαφέρον κλπ. Αυτό που δε χωράει όμως σίγουρα είναι η φανερή ή η κρυφή κάμερα. Γιατί το σημαντικό είναι η αισθητική και συναισθηματική προσέγγιση της μαθησιακής διαδικασίας και όχι η ψυχρή τεχνοκρατική αποτύπωση μέσω υψηλής ψηφιακής ευκρίνειας αλλά μηδενικής συναισθηματικής φόρτισης.

Η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων με την απαράδεκτη αυτή τροπολογία συνθλίβει παιδιά με γνωστικές αδυναμίες και με ειδικές μαθησιακές ανάγκες (μαθησιακά προβλήματα), εκθέτει σε κοινή θέα τα ξεσπάσματα ενός μαθητή με ΔΕΠΥ, τις εκρήξεις θυμού ενός μαθητή με αυτισμό, τις συμπεριφορές μαθητών που προκύπτουν ενδεχομένως από οικογενειακά περιβάλλοντα που αντιμετωπίζουν οικονομικές και άλλες δυσκολίες, κ.α. Η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων είναι προφανής τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Η ανάπτυξη της παιδαγωγικής σχέσης παραβιάζεται κατάφορα και πυροδοτεί αλυσιδωτές αντιδράσεις για τις στάσεις των μαθητών για το σχολείο και την κοινωνία εν γένει. Η τροπολογία αυτή εμφορείται από την αντίληψη της κατάλυσης της Παιδαγωγικής και ως επιστήμης και ως σχέσης.

Οι εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα, με παιδαγωγική ευθύνη σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειές τους, με δικές τους πρωτοβουλίες και μέσα που οι ίδιοι διαθέτουν  (και όχι του Υπουργείου Παιδείας) και συνεχίζουμε να στεκόμαστε δίπλα τους, ως αλληλέγγυοι εκπαιδευτικοί, με τα μάτια στραμμένα στην πληττόμενη πλειοψηφία των μαθητών και των λαϊκών οικογενειών, χωρίς να εντείνουμε αλλά προσπαθώντας να αμβλύνουμε τους ταξικούς φραγμούς που ήδη υπάρχουν. Όμως τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση, τις ανοιχτές σχολικές τάξεις. Η εξ’ αποστάσεως,  ασύγχρονη ή σύγχρονη εκπαίδευση, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να λειτουργήσει με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσει την καθημερινή, ζωντανή

(εξατομικευμένα). Το μάθημα στο σχολείο δεν είναι διάλεξη, είναι σχέση αλληλεπίδρασης. Η σχολική τάξη δεν είναι χώρος συνεδρίου, είναι χώρος συλλογικής μάθησης μέσα από την ελεύθερη έκφραση – μέσα ακόμη κι από τα λάθη. Και μην ξεχνάμε ότι  η σχολική τάξη είναι ο χώρος όπου το λάθος αξιοποιείται για μαθησιακούς σκοπούς, γιατί μέσα από το λάθος οι μαθητές μας μαθαίνουν, βελτιώνονται, προχωράνε και προοδεύουν. Μέσα στην σχολική τάξη χωρούν πολλά συναισθήματα όπως η αγάπη, η προσοχή, το ενδιαφέρον κλπ. Αυτό που δε χωράει όμως σίγουρα είναι η φανερή ή η κρυφή κάμερα. Γιατί το σημαντικό είναι η αισθητική και συναισθηματική προσέγγιση της μαθησιακής διαδικασίας και όχι η ψυχρή τεχνοκρατική αποτύπωση μέσω υψηλής ψηφιακής ευκρίνειας αλλά μηδενικής συναισθηματικής φόρτισης.

Η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων με την απαράδεκτη αυτή τροπολογία συνθλίβει παιδιά με γνωστικές αδυναμίες και με ειδικές μαθησιακές ανάγκες (μαθησιακά προβλήματα), εκθέτει σε κοινή θέα τα ξεσπάσματα ενός μαθητή με ΔΕΠΥ, τις εκρήξεις θυμού ενός μαθητή με αυτισμό, τις συμπεριφορές μαθητών που προκύπτουν ενδεχομένως από οικογενειακά περιβάλλοντα που αντιμετωπίζουν οικονομικές και άλλες δυσκολίες, κ.α. Η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων είναι προφανής τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Η ανάπτυξη της παιδαγωγικής σχέσης παραβιάζεται κατάφορα και πυροδοτεί αλυσιδωτές αντιδράσεις για τις στάσεις των μαθητών για το σχολείο και την κοινωνία εν γένει. Η τροπολογία αυτή εμφορείται από την αντίληψη της κατάλυσης της Παιδαγωγικής και ως επιστήμης και ως σχέσης.

Οι εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα, με παιδαγωγική ευθύνη σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειές τους, με δικές τους πρωτοβουλίες και μέσα που οι ίδιοι διαθέτουν  (και όχι του Υπουργείου Παιδείας) και συνεχίζουμε να στεκόμαστε δίπλα τους, ως αλληλέγγυοι εκπαιδευτικοί, με τα μάτια στραμμένα στην πληττόμενη πλειοψηφία των μαθητών και των λαϊκών οικογενειών, χωρίς να εντείνουμε αλλά προσπαθώντας να αμβλύνουμε τους ταξικούς φραγμούς που ήδη υπάρχουν. Όμως τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση, τις ανοιχτές σχολικές τάξεις. Η εξ’ αποστάσεως,  ασύγχρονη ή σύγχρονη εκπαίδευση, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να λειτουργήσει με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσει την καθημερινή, ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία στην τάξη (αλληλεπίδραση και αλληλοβοήθεια για την κατάκτηση της γνώσης, κοινωνικοποίηση, φυσική/ σωματική/ συναισθηματική προσέγγιση κ.ά).

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη»:

  • Κάνουμε το χρέος μας, αντιδρούμε και παλεύουμε για να αποσυρθούν τόσο το αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο όσο και η κατάπτυστη ν-τροπολογία με τα οποία η κυβέρνηση, εκμεταλλευόμενη την κρίση της πανδημίας, επιτίθεται στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στις εργασιακές κατακτήσεις των εκπαιδευτικών.
  • Προ-καλούμε την Υπουργό Παιδείας, που ανέφερε στη Βουλή ότι έχει τη συναίνεση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, να δημοσιοποιήσει το σχετικό έγγραφο, διαφορετικά αποδεικνύεται για πολλοστή φορά ότι ψεύδεται, όπως άλλωστε το έπραξε πρόσφατα με το άρθρο για την αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων, αφού δεν δημοσιοποίησε ποτέ το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
  • Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. να εξετάσει το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά κατά του Υπουργείου Παιδείας για την απόσυρση της ν-τροπολογίας.
  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς να μην εφαρμόσουν το μέτρο της ζωντανής ανα-μετάδοσης των μαθημάτων. Η Δ.Ο.Ε. παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη.
  • Καλούμε τους Συλλόγους, τις Ενώσεις και τις Ομοσπονδίες Γονέων και όλη την κοινωνία, να πάρουν θέση και να σταθούν δίπλα στους εκπαιδευτικούς και σε αυτόν τον αγώνα που αφορά άμεσα τα παιδιά μας.
  • Καλούμε την Υπουργό Παιδείας, μετά την συντριπτική απόρριψή του από την μεγάλη πλειοψηφία όσων συμμετείχαν στην διαβούλευση εν μέσω πανδημίας και απαγόρευσης μετακινήσεων, να αποσύρει και μην καταθέσει στη Βουλή το απαράδεκτο, αντιεκπαιδευτικό και εχθρικό προς τη Δημόσια Εκπαίδευση και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας νομοσχέδιο, που γυρίζει την εκπαίδευση, το σχολείο και την σχολική κοινότητα δεκαετίες πίσω».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια