Απώλειες πάνω από 20% στην αγορά της Ιεράπετρας - Που οφείλεται η πτώση;

Λασίθι
Απώλειες πάνω από 20% στην αγορά της Ιεράπετρας - Που οφείλεται η πτώση;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην σύγκριση φετινών και περσινών χειμερινών εκπτώσεων

Η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ολοκληρώθηκε για την αγορά της Ιεράπετρας στις 29 Φεβρουαρίου, καταγράφοντας απώλειες πάνω από 20% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019.

Οι καταναλωτές ωστόσο, συνεχίζουν στο πρώτο δεκαήμερο του Μάρτη,  να έχουν τις ευκαιρίες που αναζητούν, για να αγοράσουν καταναλωτικά αγαθά που έχουν ανάγκη, στη μισή τιμή η ακόμα και με έκπτωση που φτάνει έως και 70% στην περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων που ξεκίνησαν τη Δευτέρα 2 Μαρτίου και θα ολοκληρωθούν την Τρίτη 10 Μαρτίου.

«Είναι αλήθεια ότι η αγορά της Ιεράπετρας, όπως και όλης της Κρήτης, όπως έχω πληροφορηθεί, κατέγραψε κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων απώλειες τζίρου, που φτάνει κατά περίπτωση και πάνω από το 20%.

Οι λόγοι που δεν επιτρέπουν στην τοπική μας αγορά να δουλέψει λίγο καλύτερα, είναι γνωστοί και σε αυτούς θα μπορούσε κανείς να προσθέσει και την κακή ψυχολογία που έχουν οι καταναλωτές, όταν η καθημερινή ειδησεογραφία τους βομβαρδίζει με πάρα πολύ αρνητικές ειδήσεις.

Κατά τη γνώμη μου, οι παράγοντες που δεν επιτρέπουν στους καταναλωτές να διαθέσουν τα χρήματα που επιθυμούν για αγορές καταναλωτικών αγαθών, είναι αυτή την περίοδο  βασικά τρείς. Ο πρώτος είναι ότι πάρα πολλοί συντοπίτες προσπαθούν με τις ρυθμίσεις παλιών και νέων φορολογικών υποχρεώσεων τους να βάλουν σε μια τάξη τα οικονομικά τους, διαθέτοντας το μεγαλύτερο κομμάτι των μηνιαίων απολαβών τους, αναγκαστικά σε αυτές τις υποχρεώσεις.

Ο δεύτερος παράγοντας είναι ότι, όσοι περίμεναν να αποκτήσουν μια σχετική ρευστότητα από την πώληση του λαδιού που παρήγαγαν το χειμώνα, προσγειώθηκαν ανώμαλα, καθώς τα χρήματα που εισέπραξαν φέτος δεν έφτασαν να πληρώσουν ούτε τα εργατικά τους. Η καλλιέργεια της ελιάς εφέτος ήταν ζημιογόνα για τους ελαιοπαραγωγούς της περιοχής μας, και αυτό το βλέπουμε εμείς οι έμποροι στους τζίρους μας, γιατί τα χρήματα τους λείπουν από την τοπική αγορά.

Ο τρίτος και ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι ότι μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, οι  παραγωγοί κηπευτικών, έδιναν τη μάχη να καλύψουν τα έξοδα της καλλιέργειας τους. Αν τα έχουν καταφέρει και αν από τώρα και μετά μείνει κάποιο εισόδημα να ξοδέψουν μέχρι τα τέλη του Μάη στη γεραπετρίτικη αγορά, αυτό θα φανεί κυρίως από τη κίνηση που θα υπάρξει στο εμπορικό κέντρο της Ιεράπετρας κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα», μας είπε ο ταμίας της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, κ. Απόστολος Παπαϊωάννου.

«Δε σας κρύβω βέβαια ότι ανησυχώ πάρα πολύ για την καλοκαιρινή περίοδο, όπου φοβούμαι ότι, αν δεν κλείσει γρήγορα το θέμα της εξάπλωσης του κορωνοϊού στην Ευρώπη, θα έχουμε μεγάλη πτώση στην τουριστική κίνηση και κατ΄ επέκταση, αλυσιδωτές αρνητικές παρενέργειες, σε όλους τους τομείς του εμπορίου», προσθέτει ο κ Απόστολος Παπαϊωάννου, ο οποίος δεν φοβάται τους λεονταρισμούς των Τούρκων.

Στο μεταξύ τα τελευταία 9 μνημονιακά χρόνια είχαμε στην Ιεράπετρα πάρα πολλά μικρά καταστήματα και επιχειρήσεις να κλείνουν η μια πίσω από την άλλη, και πολλοί επιχειρηματίες και αυτοαπασχολούμενοι (μέχρι τότε), να βρίσκονται ξαφνικά άνεργοι ή προς αναζήτηση νέας εργασίας.

Τα δυο τελευταία χρόνια η εικόνα αυτή έχει αντιστραφεί, με τις υφιστάμενες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να διατηρούνται ανοικτές και να είναι σχετικά βιώσιμες, αλλά και με πολλές νέες επιχειρήσεις, να εμφανίζονται με ελπίδες και όνειρα για ένα καλύτερο μέλλον.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News