Λασίθι

Νέο παραλιακό μέτωπο - Μονόδρομος με κυβόλιθους και ζώνες περιπάτου

Τα “αποκαλυπτήρια” του μελετητικού σχεδίου για την αναμόρφωση του παραλιακού δρόμου του Αγίου Νικολάου, από τη γέφυρα μέχρι την παραλία στο Αμμούδι, έγιναν στο Επιμελητήριο Λασιθίου

Ένας μονόδρομος ήπιας κυκλοφορίας, που θα είναι φιλικός προς τους χρήστες ποδηλάτου, με κυβόλιθους και όχι άσφαλτο, με μεγάλα πεζοδρόμια και μάλιστα τρεις ζώνες περιπάτου για τους πεζούς, αλλά και με θέσεις στάθμευσης τόσο για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων όσο και μόνιμων κατοίκων!

Αυτό οραματίζεται σε γενικές γραμμές για την ανάπλαση του παραλιακού του Αγίου Νικολάου, από τη γέφυρα της λίμνης μέχρι το Αμμούδι, η πρόταση-μελέτη που εκπονήθηκε από τις υπηρεσίες του Δήμου Αγίου Νικολάου και παρουσιάστηκε στο κοινό, κεντρίζοντας για τα καλά το ενδιαφέρον!

Τα "αποκαλυπτήρια" του μελετητικού σχεδίου για την αναμόρφωση του παραλιακού δρόμου του Αγίου Νικολάου, από τη γέφυρα μέχρι την παραλία στο Αμμούδι, έγιναν στο Επιμελητήριο Λασιθίου. Η αίθουσα γέμισε ασφυκτικά από φορείς και πολίτες, κάτι βεβαίως λογικό αφού μιλάμε για ανάπλαση σε ένα τμήμα- “βιτρίνα” του Αγίου Νικολάου.

Η προμελέτη, που αφορά την αρχιτεκτονική πρόταση για την ανάπλαση του παραλιακού δρόμου, εκπονήθηκε από τις υπηρεσίες του Δήμου και συγκεκριμένα από ομάδα στελεχών του Δήμου, με επικεφαλής την αρχιτέκτονα-προϊσταμένη της Διεύθυνσης Μελετών του Δήμου Αγίου Νικολάου, Μαρία Πρατσινάκη.

Η επικεφαλής της μελετητικής ομάδας παρουσίασε τον σχεδιασμό για το τμήμα αυτό του παραλιακού μετώπου της πόλης, τμήμα, ως γνωστόν, για το οποίο έχουν δοθεί ήδη, από κυκλοφοριακής πλευράς, οι σχετικές εγκρίσεις μονοδρόμησής του, με φορά των οχημάτων από το Αμμούδι προς το κέντρο της πόλης και τη γέφυρα της λίμνης.

«Η μονοδρόμηση θεωρείται... μονόδρομος. Ο χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος και ο μοναδικός τρόπος να υπάρξει περισσότερος δημόσιος χώρος, ώστε να μπορέσει να είναι και ποιοτικός και να αποδοθεί στους πεζούς, αποτελεί η μείωση του πλάτους του οδοστρώματος. Ακόμα και με τη μονοδρόμηση, ο χώρος δεν επαρκεί για τους πεζούς και έτσι προτείνεται μεταλλική προσθήκη-πρόβολος υπερκείμενη της υφιστάμενης προβλήτας, ώστε να διασφαλιστεί η 4μετρη ζώνη κίνησης που εξαρχής αποτελεί άξονα του σχεδιασμού.

Την ίδια στιγμή, το εσωτερικό πεζοδρόμιο διαπλατύνεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές προσβασιμότητας», εξήγησε η κ. Πρατσινάκη, η οποία, παραθέτοντας καρέ-καρέ τον σχεδιασμό για τη “μεταμόρφωση” του παραλιακού προς όφελος των πεζών, σκιαγράφησε μια πολύ ενδιαφέρουσα πτυχή της προμελέτης που αφορά σε τρεις ζώνες, τρεις υφές περιπάτου.

Ουσιαστικά, αν προχωρήσει ο σχεδιασμός των υπηρεσιών του Δήμου, ο παραλιακός μέχρι το Αμμούδι θα διαμορφωθεί ως εξής:

Στον πράσινο περίπατο και στον περίπατο διημέρευσης, προτείνεται μετά τη ρυμοτομική γραμμή πεζοδρόμιο 3-4 μέτρα (το 1,5 θα μένει πάντα ελεύθερο για την κίνηση των πεζών).

Στη συνέχεια θα υπάρχει μια ζώνη 2 μέτρων για στάθμευση ή φορτοεκφόρτωση (2,5) ή θέσεις ΑμεΑ 3,5 μ. κατά περίπτωση.

Μετά την παράλληλη στάθμευση, ακολουθεί το οδόστρωμα για την κίνηση των οχημάτων, με πλάτος 3,50 μ.-3,75 μ., σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη, ενώ στη συνέχεια θα υπάρχει η τελευταία ζώνη του εναπομείναντος κοινόχρηστου χώρου, με πεζοδρόμιο, φύτευση και παγκάκια.

Ο παραλιακός, πέρα από μονόδρομος, προβλέπεται να λειτουργεί ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, κάτι το οποίο θα προσδιορίζεται και με τα χρησιμοποιούμενα υλικά. Ως είθισται στις περιπτώσεις δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, δε θα υπάρχει πουθενά άσφαλτος αλλά οι γνωστοί κυβόλιθοι, που έχουμε δει σε πολλά σημεία και στην πόλη του Ηρακλείου.

Σχόλια