Λασίθι

Φ. Δουλούμης: «Να δώσουμε σημασία στην ποιότητα και στη γεύση των κηπευτικών μας»

Τα ελληνικά προϊόντα, λόγω γεύσεις και ποιότητας, προτιμούν οι καταναλωτές στην Ευρώπη, σύμφωνα με εκτίμηση του Φώντα Δουλούμη

«Μόνο αν δώσουμε μεγαλύτερη σημασία στην ποιότητα και την γεύση των κηπευτικών μας, θα μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τον αδυσώπητο ανταγωνισμό στις αγορές του εξωτερικού», δηλώνει ο πρόεδρος της μεγαλύτερης Οργάνωσης Παραγωγών Κηπευτικών Ιεράπετρας «Α.Σ. Ανατολή», Φώντας Δουλούμης, έχοντας μόλις επιστρέψει από μια ακόμη διεθνή αγροτική έκθεση, εκείνη της Τσεχίας.

Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ο.Π. «Ανατολή», Ιεράπετρας που απαρτίζεται από 180 μέλη- επιχειρηματίες αγρότες, συμμετέχει με τις άλλες μικρότερες Ομάδες Παραγωγών της Ιεράπετρας, σε μια διεθνή διαφημιστική καμπάνια με τον κωδικό «Vegiteraneo» χρηματοδοτούμενη από την Ε.Ε., η οποία έχει στόχο να προσεγγίσει νέες αγορές και παραδοσιακούς πελάτες, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της ποιότητας και της γεύσης των κηπευτικών της Ιεράπετρας.

«Σε όλες τις εκθέσεις που πήραμε μέρος στη Γερμανία την Τσεχία την Πολωνία την Ελλάδα και αλλού, το Ελληνικό κράτος απουσίαζε, την ώρα που οι ανταγωνιστές μας, είχαν ως κύριο συντονιστή και οργανωτή των περιπτέρων τους, το ίδιο το κράτος τους, προβάλλοντας προς τα έξω μια όμορφη εικόνα.

Παρόλα αυτά εμείς από τις Οργανώσεις Παραγωγών της Ιεράπετρας, προσπαθήσαμε να δείξουμε την πραγματικότητα στους εμπορικούς αντιπροσώπους των μεγάλων αλυσίδων τροφίμων της Ευρώπης, αποδεικνύοντας με τη γεύση και την ποιότητα των προϊόντων μας ότι, σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης δεν μπορούν να παραχθούν τόσο γευστικά και τόσο ποιοτικά κηπευτικά, όπως γίνεται στην Κρήτη με τον φωτοδότη ήλιο 300 μέρες το χρόνο να κάνει τη μεγάλη διαφορά στη δική μας παραγωγή. Πλεονέκτημα που δεν μπορούν να έχουν οι ανταγωνιστές μας», τονίζει ο Φώντας Δουλούμης, πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω.

«Επειδή έχω επισκεφτεί και την Αλμερία της Ισπανίας, που θεωρείται η ηγέτιδα στην παραγωγή και τη διακίνηση των κηπευτικών στην Ευρώπη, θέλω να διαβεβαιώσω τους κρητικούς παραγωγούς, ότι, στην τεχνογνωσία είμαστε πάρα πολλά χρόνια μπροστά από τους Ισπανούς. Αν εμείς, δεν είχαμε τόσο μικρό κλήρο και τόσο λίγο καλό νερό, και είχαμε τις απέραντες εκτάσεις και τους υδάτινους πόρους των Ισπανών, με την ηλιοφάνεια που έχουμε, θα είχαμε κατακτήσει όλες τις αγορές της Ευρώπης!

Σε όποιο Ευρωπαϊκό σούπερ μάρκετ, υπάρχουν οι ίδιες συσκευασίες κηπευτικών με τις ίδιες τιμές από διάφορες χώρες, παρατηρούσαμε ότι οι καταναλωτές, έπαιρναν πρώτα από όλα τα ελληνικά κηπευτικά, λόγω γεύσης και ποιότητας», σημειώνει ο πρόεδρος της Ο.Π. «Ανατολή» Φώντας Δουλούμης.

 

Πιστοποίηση της γεύσης σε οικολογική συσκευασία

Ο Α.Σ. «Ανατολή» Ιεράπετρας, έχει ξεκινήσει μια πρωτοποριακή διαδικασία, σε συνεργασία με την Πανεπιστημιακή κοινότητα, για την απόκτηση πιστοποιητικού γεύσης των προϊόντων που παράγει και διακινεί στις αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού.

«Επειδή είδαμε το περασμένο καλοκαίρι ότι όλα τα κηπευτικά που παρήγαγαν τα μέλη μας, τα απορροφούσαν με λαχτάρα οι Ευρωπαίοι τουρίστες που περνούσαν τις διακοπές τους στα Ξενοδοχεία της Ανατολικής Κρήτης, βγάζοντας τα γνωστά επιφωνήματα της ικανοποίησης, σκεφτήκαμε με τα εξαιρετικά παιδιά που συμμετέχουν στο Δ.Σ. του Συνεταιρισμού μας, να επενδύσουμε στην προβολή της πιστοποιημένης γεύσης  και της ποιότητας τους και για το λόγο αυτό αναζητήσαμε τους φορείς εκείνους, που θα μας οδηγήσουν στην απόκτηση του πιστοποιητικού γεύσης των κηπευτικών μας, το οποίο σύντομα θα συνοδεύει όλες τις συσκευασίες μας.

Σκεφτήκαμε όμως, να αλλάξουμε και τις συσκευασίες μας, εγκαταλείποντας σταδιακά το πλαστικό και χρησιμοποιώντας σιγά - σιγά οικολογικές συσκευασίες, τάση η οποία τείνει να γίνει κυρίαρχη σε όλη της Ευρώπη. Θέλουμε λοιπόν να προσαρμοστούμε αφήνοντας κι εμείς το οικολογικό μας αποτύπωμα», μας εξηγεί ο πρόεδρος της «Ανατολής» Φώντας Δουλούμης.

Παρά ταύτα, κι ενώ οι αγρότες σιγά-σιγά δημιουργούν υγιή συνεργατικά σχήματα, ενώνοντας τις δυνάμεις τους, λειτουργώντας καθαρά ως επιχειρηματίες αγρότες, βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους φορολογικές και ασφαλιστικές παγίδες, έχοντας την αίσθηση ότι εμπλέκονται σε ένα μη αναμενόμενο επιχειρησιακό «βούρκο», την ώρα που οι ίδιοι επιζητούν ένα εντελώς καθαρό επιχειρησιακό περιβάλλον, για να μπορέσουν να αναπτύξουν τη δουλειά τους, να ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας και να συνεισφέρουν λογικά και νόμιμα στα κρατικά ταμεία, για να βγει η χώρα μας από την οικονομική κρίση.

 

 

Σχόλια