«Πνοή» ξανά στο «στοιχειωμένο» εργοτάξιο στο Χαμέζι Σητείας

Λασίθι
«Πνοή» ξανά στο «στοιχειωμένο» εργοτάξιο στο Χαμέζι Σητείας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινούν και πάλι οι εργασίες στην πολύπαθη γέφυρα Χαμεζίου - Έπιασε δουλειά ο νέος εργολάβος

“Πνοή” απέκτησε ξανά εδώ και λίγο καιρό το “στοιχειωμένο” εργοτάξιο στο Χαμέζι Σητείας!

Η διαδικασία υποκατάστασης του αρχικού εργολάβου, της εταιρείας “Κλέαρχος Ρούτσης” ολοκληρώθηκε. Ο νέος εργολάβος, η κοινοπραξία “ΔΟΜΙΚΗ-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ” (η οποία σημειωτέον είναι επίσης ανάδοχος στα δύο μεγάλα οδικά έργα της ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς και του τμήματος Γουρνών-Χερσονήσου του ΒΟΑΚ) έχει εγκατασταθεί στο εργοτάξιο και έχει ξεκινήσει ήδη κάποιες πρώτες εργασίες.

Πλέον το μεγάλο “στοίχημα” που έχει τεθεί από τον ΟΑΚ Α.Ε. είναι τα έργα στην περιοχή της γέφυρας, που δικαίως έχει χαρακτηριστεί ως ένα σύγχρονο κρητικό “γιοφύρι της Άρτας”, να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του Ιανουαρίου, ώστε η μεγάλη κοιλαδογέφυρα, η μεγαλύτερη στην Κρήτη, να παραδοθεί επιτέλους, μετά από τόσα χρόνια αναμονής, στην κυκλοφορία.

«Πράγματι, υπάρχει μια κινητικότητα εδώ και λίγο καιρό στο εργοτάξιο. Δεν είναι βεβαίως στον βαθμό που θα θέλαμε ακόμα. Ελπίζουμε ο νέος ανάδοχος να ανεβάσει “στροφές” το επόμενο διάστημα.

Έχει ξεκινήσει πάντως δουλειά. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι μέχρι την εκπνοή του 2018 ή το αργότερο μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου θα έχει ολοκληρωθεί το βασικό αντικείμενο του έργου της γέφυρας, που όντως έχει περάσει από πολλές περιπέτειες», τόνισε στη “Νέα Κρήτη” ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αγαπάκης.

Πλέον το μεγάλο “στοίχημα” που έχει τεθεί από τον ΟΑΚ Α.Ε. είναι τα έργα στην περιοχή της γέφυρας, που δικαίως έχει χαρακτηριστεί ως ένα σύγχρονο κρητικό “γιοφύρι της Άρτας”, να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του Ιανουαρίου

Όπως μας έκανε γνωστό ο κ. Αγαπάκης, «αύριο (σ.σ. σήμερα) αναμένουμε από τον εργολάβο να ρίξει ασφαλτικά στην αρχή της γέφυρας, στο σημείο συγκεκριμένα που γίνεται προσαρμογή του δρόμου με τη γέφυρα. Τις επόμενες ημέρες θα επικεντρωθεί σε σκυροδέματα που πρέπει να πέσουν στη γέφυρα και στο κομμάτι των πεζοδρομίων που δεν έχει τελειώσει.

Υπάρχει βεβαίως και το κομμάτι του φωτισμού και άλλες συναφείς εργασίες. Αθροιστικά μπορούμε να πούμε ότι εκκρεμεί ένα ποσοστό 70% του αντικειμένου των εργασιών, όπως προβλέπεται στη σύμβαση, το οποίο δεν έγινε από τον αρχικό ανάδοχο και με βάση τη διαδικασία υποκατάστασης έχει περάσει για να υλοποιηθεί από τον νέο εργολάβο».

«Από διαδικαστικής, γραφειοκρατικής πλευράς, η υποκατάσταση ολοκληρώθηκε ομαλά. Έγινε πλήρης καταγραφή των εργασιών που υλοποιήθηκαν και των εργασιών που εκκρεμούν. Καταρτίστηκε το σχετικό πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής μεταξύ πρώην και νυν εργολάβου. Όλα αυτά έχουν πλέον διευθετηθεί και μπορεί ο ανάδοχος να προχωρήσει απρόσκοπτα την ολοκλήρωση του έργου», σημείωσε ακόμα ο κ. Αγαπάκης.

Η αλλαγή εργολάβου!

Σαν να μην έφταναν όλες οι προηγούμενες περιπέτειες του έργου, στο... παρά πέντε, ελάχιστες ημέρες πριν λήξει στις 31 Μαΐου η παράταση που του είχε δοθεί από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, ο αρχικός ανάδοχος εργολάβος, η εταιρεία “Κλέαρχος Ρούτσης”, ζήτησε υποκατάσταση από άλλον εργολάβο! Κήρυξε, δηλαδή, αδυναμία να ολοκληρώσει ο ίδιος το έργο, και ζήτησε να τον υποκαταστήσει άλλος, που θα αναλάβει εκείνος να τελειώσει την έρμη εργολαβία.

Ουσιαστικά μιλάμε για οικειοθελή αποχώρηση από το έργο, αφού η ανάδοχος εταιρεία ήταν εκείνη που έστειλε αίτημα προς τη διοίκηση του ΟΑΚ και ζήτησε την υποκατάστασή της.

Με τον τρόπο που έγινε η αποχώρηση, δηλαδή με αίτημα υποκατάστασης του εργολάβου από άλλον εργολάβο, δόθηκε η δυνατότητα στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης να πάει από τον πιο εύκολο και πιο γρήγορο διαδικαστικά δρόμο.

Δόθηκε, δηλαδή, η δυνατότητα στον ΟΑΚ Α.Ε. να μην μπλέξει με τη μέγγενη και τις μακρόβιες διαδικασίες επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού και ανάδειξης νέου εργολάβου, κάτι που θα σήμαινε... φτου κι από την αρχή. Αλλά, αντιθέτως, ο ΟΑΚ είχε τη δυνατότητα να στραφεί στις υπόλοιπες 9 τεχνικές εταιρείες που είχαν καταθέσει προσφορές, επιχειρώντας να βρει κάποιον πρόθυμο να τελειώσει το έργο, με τους όρους βεβαίως της ήδη υπογεγραμμένης σύμβασης με τον αρχικό ανάδοχο! Ο 2ος και ο 3ος κατά σειρά μειοδότης δεν έκαναν αποδεχτή την κρούση του ΟΑΚ να αναλάβουν το έργο. Την έκανε όμως αποδεχτή ο 4ος κατά σειρά μειοδότης του διαγωνισμού, που τώρα καλείται να ολοκληρώσει έγκαιρα το πολύπαθο έργο...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News