Με «αναιμικούς» τζίρους κλείνει ο Αύγουστος για την αγορά της Ιεράπετρας

Οικονομία
Με «αναιμικούς» τζίρους κλείνει ο Αύγουστος για την αγορά της Ιεράπετρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρότι ο Αύγουστος, ήταν ο μήνας με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα ακόμα και σε αυτόν τον «πολύβουο» μήνα, δεν κατάφεραν οι επιχειρήσεις, να καλύψουν τις εισπρακτικές απώλειες που είχαν καταγράψει από τους πρώτους μήνες της άνοιξης και του καλοκαιριού.

Ο Αύγουστος μας αποχαιρετά, το καλοκαιράκι φτάνει στο τέλος του, οι εκπτώσεις τελειώνουν, οι Αθηναίοι επισκέπτες επιστρέφουν στη βάση τους, τα σχολεία ετοιμάζονται για το πρώτο κουδούνι, και οι επαγγελματίες στην παραλία και το εμπορικό κέντρο της Ιεράπετρας, κάνοντας τον πρώτο μίνι καλοκαιρινό απολογισμό τους, βρίσκουν τους τζίρους τους μειωμένους από 20-50% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Παρότι ο Αύγουστος, ήταν ο μήνας με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στα ξενοδοχεία, τα καταλύματα και τα φιλικά η συγγενικά σπίτια στα χωριά, ακόμα και σε αυτόν τον πολύβουο μήνα, δεν κατάφεραν οι επιχειρήσεις, να καλύψουν τις εισπρακτικές απώλειες που είχαν καταγράψει από τους πρώτους μήνες της άνοιξης και του καλοκαιριού.

«Για τους επαγγελματίες της Ιεράπετρας, τούτο το καλοκαίρι δεν είναι από εκείνα που θα ήθελαν να θυμούνται.

Ενώ έμπαινε κόσμος σε όλα τα καταστήματα, ούτε οι Έλληνες, αλλά ούτε και οι ξένοι καταναλωτές, είχαν περίσσευμα χρημάτων για να καταναλώσουν σε αγορές αγαθών, φαγητό, ποτό η διασκέδαση.

Οι καταναλώσεις τους ήταν μετρημένες, λιτές και πάρα πολύ προσεκτικές, ώστε να μην ξεπερνούν τον ισχνό προϋπολογισμό τους.

Οι δε επισκέπτες που έρχονταν στην Ιεράπετρα με οργανωμένες ημερήσιες εκδρομές είτε μεμονωμένοι, για να επισκεφτούν με τα ημερόπλοια τη νήσο Χρυσή, δεν αγόραζαν από τα καταστήματα της πόλης, ούτε ένα μπουκαλάκι νερό», μας είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματοβιοτεχνών Ιεράπετρας κ. Μανόλης Ζουμπουλάκης.

«Για τα εμπορικά καταστήματα της Ιεράπετρας, θεωρώ ότι, αποτελεί τελικά πρόβλημα, το ότι έχουμε τόσο συχνές επκτωτικές περιόδους. Δεν μπορεί να συντηρηθεί ένα εμπορικό κατάστημα όταν βρίσκεται συνεχώς σε εκπτώσεις η προσφορές. Ειδικά με ένα τόσο σκληρό φορολογικό σύστημα και με τόσο υψηλές ασφαλιστικές εισφορές. Εύχομαι η πολιτεία να δεί σοβαρά το μαρτύριο που περνά σήμερα ο κάθε επαγγελματίας, να προχωρήσει στις απαιτούμενες φοροελαφρύνσεις, και να διορθώσει το ασφαλιστικό, τώρα που βγήκαμε από τα μνημόνια, για να δώσει την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να αναπνεύσουν και να μην οδηγηθούν στο λουκέτο», καταλήγει ο κ. Ζουμπουλάκης.

Τουρισμός με… άδεια πορτοφόλια

Στον κλάδο του καφέ και της εστίασης της Ιεράπετρας, τα οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεων, είναι εντελώς αντίστροφα με την εικόνα που έχει κάποιος περαστικός, βλέποντας τα γεμάτα από κόσμο τραπεζοκαθίσματα.

Χαρακτηριστική είναι, η στροφή των Ελλήνων και ξένων επισκεπτών, προς τις πιτσαρίες, τα ρακάδικα και τα παραδοσιακά καφενεία στα χωριά, όπου μπορείς με λιγότερα από 10 ευρώ ανά άτομο, να φας κάτι και να πιείς τη μπύρα το κρασάκι, ή τη ρακή σου…

«Γενικά το καλοκαίρι, τα καταστήματα καφέ και εστίασης της Ιεράπετρας, ενώ είχαν κόσμο, δεν έκαναν τις ανάλογες εισπράξεις, όπως τα προηγούμενα χρόνια.

Ο Αύγουστος ήταν ο μήνας με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, γιατί είχαν κατέβει οι Ιεραπετρίτες της Αθήνας κυρίως, αλλά και οι ξένοι που γέμισαν τα μικρά και τα μεγάλα ξενοδοχεία της περιοχής. Ούτε οι Έλληνες επισκέπτες αλλά ούτε και οι ξένοι ήταν στα καλύτερά τους. Ξόδευαν λιτά και με ιδιαίτερη προσοχή, κάνοντας μεγάλες περικοπές στην κατανάλωσή τους. Τους βλέπαμε να κόβουν συνεχώς βόλτες στην παραλία και να αποφεύγουν να καθίσουν στα μαγαζιά μας. Όσοι κάθονταν έδειχναν ότι δεν είχαν μεγάλες οικονομικές  δυνατότητες για να ξοδέψουν σε φαγητό και ποτό.

Η πρώτη πρόχειρη εκτίμηση μου είναι ότι, συνολικά τα καταστήματα καφέ και εστίασης της Ιεράπετρας, τούτη την καλοκαιρινή περίοδο, έχουν καταγράψει μείωση στο τζίρο και στα κέρδη τους, γύρω στο -20%. Φυσικά υπάρχουν και κάποιες επιχειρήσεις που πήγαν λίγο καλύτερα και κάποιες που  δηλώνουν πτώση τζίρου έως και -50%.

Το συμπέρασμα μου είναι ότι δεν περνάμε μόνο εμείς οι Έλληνες οικονομική κρίση, αλλά και οι Ευρωπαίοι επισκέπτες μας. Εκτός και δεχτούμε ότι ο τουρισμός που επιλέγει για διακοπές την Ιεράπετρα δεν είναι τόσο ποιοτικός», καταλήγει ο πρόεδρος των Επαγγελματιών Καφέ και Εστίασης Ιεράπετρας κ. Μιχάλης Βολυράκης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News