«Αγκάθι» παραμένει το κυκλοφοριακό στην Ιεράπετρα

Λασίθι
«Αγκάθι» παραμένει το κυκλοφοριακό στην Ιεράπετρα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ιεράπετρα όπως όλες οι μεγάλες τουριστικές μεγαλουπόλεις της Κρήτης, εδώ και τρεις δεκαετίες αντιμετωπίζει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού κυρίως.

Και εφέτος από τις αρχές του Ιούνη, όταν άρχισε να μεγαλώνει ο αριθμός των τροχοφόρων αλλά και των πεζών, λόγω της αύξησης των επισκεπτών, εκείνοι που προσπαθούν να φτάσουν με αυτοκίνητο από τις τρεις εισόδους της πόλης, μέχρι την αποβάθρα ή το λιμάνι της Ιεράπετρας, σε μια απόσταση δηλαδή 800 μέτρων, πρέπει να είναι οπλισμένοι με μεγάλες δόσεις υπομονής, κατά τις ώρες αιχμής.

Λίγο η αποσπασματική εφαρμογή της τελευταίας κυκλοφοριακής μελέτης που εκπονήθηκε πριν μερικά χρόνια και αμφισβητήθηκε έντονα από πολλούς, λίγο η αμφιλεγόμενη στρατηγική της υπερβολικής διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων του κέντρου (ειδικά στις διασταυρώσεις), για να δοθεί περισσότερος χώρος στους πεζούς και στους ποδηλάτες, έχουν κάνει το βίο αβίωτο στους οδηγούς των αυτοκινήτων, και κυρίως των επαγγελματιών οδηγών, που έχουν σχέση με την τροφοδοσία των καταστημάτων.

Η φιλοσοφία όσων σχεδίασαν τα έργα των αναπλάσεων των κεντρικών και κάθετων οδών του εμπορικού κέντρου, στόχευε στο να αποθαρρύνονται οι οδηγοί των αγροτικών και των φορτηγών αυτοκινήτων -που είναι όμως και καταναλωτές-, ώστε να μη μπαίνουν στο εμπορικό κέντρο της πόλης.

Όλα αυτά συνέτειναν στο να οξυνθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα, να μεγαλώσουν οι ουρές των αυτοκινήτων, και ο εκνευρισμός των οδηγών, ειδικά κατά το διάστημα που έρχονται οι μαθητές το πρωί στα σχολεία η φεύγουν το μεσημέρι για τα σπίτια τους.

Γκρινιάζουν οι επιχειρηματίες

Οι επιχειρηματίες του εμπορικού κέντρου της Ιεράπετρας, διαμαρτύρονται έντονα, επειδή μετά την ολοκλήρωση των αναπλάσεων, οι κεντρικοί δρόμοι στένεψαν για τα τροχοφόρα ενώ τα πεζοδρόμια μεγάλωσαν υπερβολικά μαζί με τους ποδηλατοδρόμους, από τους οποίους όμως δεν περνούν καθημερινά περισσότεροι από 5 με 10 ποδηλάτες.

«Δε μπορούμε να δουλέψουμε όπως δουλεύαμε παλιά, όσοι έχουμε επιχειρήσεις στο κέντρο, που πουλούν βαριά εμπορεύματα. Δε βρίσκουμε χώρο να φορτώσουμε και να ξεφορτώσουμε. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων που σταματούσαν για μερικά λεπτά μπροστά στα καταστήματα μας για να ψωνίσουν βαριά εμπορεύματα, δεν έρχονται πια, γιατί φοβούνται το γράψιμο από τους Αστυνομικούς. Εμείς πουλούμε φρούτα και λαχανικά που ζυγίζουν πολλά κιλά. Ο πελάτης μας, που θέλει να κατεβεί στο κέντρο με το αυτοκίνητο του να φορτώσει 30-40 κιλά καρπούζια, πατάτες και άλλα οπωροκηπευτικά, αποθαρρύνεται και επιλέγει τις πολυεθνικές στην περίμετρο της πόλης, όπου έχει χώρο να παρκάρει χωρίς να κινδυνεύει να τον γράψει ο τροχονόμος. Στένεψαν τους δρόμους, κατήργησαν πάρα πολλές θέσεις πάρκινγκ και μεγάλωσαν υπερβολικά τα πεζοδρόμια του κέντρου, διώχνοντας τα αυτοκίνητα, αλλά δεν φρόντισαν να φτιάξουν περιφερειακά πάρκινγκ στις τρείς εισόδους της πόλης, για να μπορεί ο κόσμος να αφήνει το αυτοκίνητο του, να κάνει πεζός τα ψώνια του, και να επιστρέφει με το αυτοκίνητο του στο σπίτι του η στο χωριό του. Εμείς έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα και με τις φορτοεκφορτώσεις που κάνουμε, γιατί δεν υπάρχει χώρος να σταθμεύσει ένα φορτηγό», μας είπε ο έμπορος φρούτων και λαχανικών κ Κώστας Ζαμπετάκης.

Παράπονα έχουν και οι ιδιοκτήτες των ιχθυοπωλείων της οδού Δημοκρατίας, μετά την υπερβολική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και το στένεμα των δρόμων. Η κυκλοφοριακή μελέτη και οι αναπλάσεις, δημιούργησαν μεγαλύτερο κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο, και προκάλεσαν την απόλυτη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Έκαναν πεζοδρόμια πλάτους έξι μέτρων στη μια πλευρά και τριών μέτρων στην άλλη, αφήνοντας στη μέση λίγο χώρο για να μπορεί να περνά ένα μόνο αυτοκίνητο. Στο μεγάλο πεζοδρόμιο έκαμαν και έναν μεγάλο ποδηλατόδρομο τον οποίο χρησιμοποιούν ελάχιστοι ποδηλάτες.

«Είναι αλήθεια ότι στο κέντρο της πόλης έχουμε σοβαρό πρόβλημα με τις θέσεις στάθμευσης. Τα καταστήματα που εμπορεύονται βαριά εμπορεύματα στο εμπορικό κέντρο έχουν παράπονα. Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να παρκάρουν τα αυτοκίνητα σε σημεία που να διευκολύνουν και τους επιχειρηματίες και τους καταναλωτές. Πιστεύω πάντως ότι, έχουν βοηθήσει τις επιχειρήσεις του κέντρου, οι αλλαγές που έγιναν στην πλατεία Ηρώων, με την επέκταση του κεντρικού πεζόδρομου προς την οδό Μιχαήλ Κοθρή», μας είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματοβιοτεχνών Ιεράπετρας, κ. Μανόλης Ζουμπουλάκης.

Στα θετικά των αλλαγών που έχουν γίνει και που έχουν δρομολογηθεί, είναι ότι θα εφαρμοστεί σύντομα το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης στους δρόμους του κέντρου, καθώς και ότι διαπιστώνεται μια ορατή αλλαγή στη συμπεριφορά των οδηγών, που πλέον αποφεύγουν να παρκάρουν στις ράμπες των ΑμΕΑ.

Τέλος παραμένει ζητούμενο το αν θα βρεθούν κατάλληλα οικόπεδα στις εισόδους της πόλης, για να δημιουργηθούν 2-3 περιφερειακά πάρκινγκ, τα οποία θα μπορούν να φιλοξενούν μεγάλο αριθμό οχημάτων, για να υποχρεώνονται οι οδηγοί και οι επιβάτες τους, να περπατούν στο εμπορικό κέντρο, κάνοντας τα ψώνια τους στην αγορά της Ιεράπετρας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News