Νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι: "Τρέχουν" οι αρχαιολογικές εργασίες - Στο 22% η συνολική πρόοδος του έργου

Κρήτη
Νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι: "Τρέχουν" οι αρχαιολογικές εργασίες - Στο 22% η συνολική πρόοδος του έργου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παράλληλα με το έργο συνεχίζονται οι αρχαιολογικές ανασκαφές, καθώς υπάρχει ακόμα σημαντικός αριθμός δεσμευμένων θέσεων λόγω του πλήθους αρχαίων ευρημάτων, καταλοίπων και δομών τόσο στην περιοχή κατασκευής του αερολιμένα και όσο των οδικών του συνδέσεων

Παράλληλα με την εξέλιξη του έργου τρέχουν και οι αρχαιολογικές εργασίες για το νέο Διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου στο οποίο η πρόοδος έχει φτάσει στο 22% . Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε τη δέσμευση 6,5 εκατ. ευρώ για να καλύψει δαπάνες για αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες στα πλαίσια της κατασκευής του μεγάλου έργου.

Όπως σημειώνεται στη σχετική απόφαση του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, τα χρήματα που δεσμεύτηκαν στις αρχές του 2020 δεν επαρκούν για  εργασίες που εκτελέστηκαν απολογιστικά και με αυτεπιστασία από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου, όσο και για εργασίες που εκτελέστηκαν από τον Παραχωρησιούχο και οι δαπάνες καταβλήθηκαν απολογιστικά από την Ε.Υ.Δ.Ε./Κ.Σ.Ε.Σ.Π. προς την Εταιρεία «Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Α.Ε.» για τον κατασκευαστή ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Να θυμίσουμε πως το έργο έχει ως παραχωρησιούχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR.

Τα 6,5 εκατ. ευρώ θα χρειαστούν για την κάλυψη των δαπανών απασχόλησης του προσωπικού, προμήθειας υλικού κ.λπ. που εκτελούνται απολογιστικά και με αυτεπιστασία από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου με βάση τα προαναφερθέντα Μνημόνια Συναντίληψης και Συνεργασίας μεταξύ του ΥΠ.ΠΟ.Α και του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ.

Με τα χρήματα θα καλυφθούν δαπάνες απασχόλησης προσωπικού, διάθεσης μηχανικών μέσων και εργασιών απόσπασης αρχαίων καταλοίπων/δομών από τον Παραχωρησιούχο,, σε περιπτώσεις που η συνδρομή του κρίνεται αναγκαία και έχει ζητηθεί από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου.

Θα συνεχιστούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές

Παράλληλα με το έργο, σύμφωνα με το ypodomes.gr, θα συνεχιστούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές, καθώς όπως σημειώνεται στην απόφαση υπάρχει ακόμα σημαντικός αριθμός δεσμευμένων θέσεων λόγω του πλήθους αρχαίων ευρημάτων, καταλοίπων και δομών τόσο στην περιοχή κατασκευής του αερολιμένα και όσο των οδικών του συνδέσεων.

Η επιτάχυνση των αρχαιολογικών ανασκαφών θεωρείται αρκετά σημαντική μιας και είναι κρίσιμο ο να μη δημιουργούνται καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, οι οποίες μπορεί να  επισύρουν την καταβολή αποζημιώσεων εκ μέρους του Δημοσίου προς την Εταιρεία «Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Α.Ε.».

Συνολικά ανασκαφές γίνονται σε 26 θέσεις του έργου. Θετικό είναι το γεγονός πως έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις.

Το μεγάλο έργο της Κρήτης

Σήμερα το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου είναι η μεγαλύτερη επένδυση σε έργο υποδομής. Όπως είναι γνωστό, όταν λειτουργήσει θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”. Στα χωματουργικά έχουμε φτάσει το 97%, στα αντιπλημμυρικά το 45%, ενώ προχωρά και η κατασκευή της οδικής σύνδεσης με τον ΒΟΑΚ. Σήμερα η πρόοδος φτάνει στο 26,7%.

Στην πλήρη ανάπτυξή του, στο έργο θα δημιουργηθούν 2.000 θέσεις εργασίας και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις”. Με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα δημιουργήσει περίπου 7.000 με 7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.ά.).

Να θυμίσουμε πως από τον περασμένο Δεκέμβριο τροποποιήθηκε η σύμβαση παραχώρησης προκειμένου να αυξηθούν οι χώροι του Αεροδρομίου κατά 32% και να φτάσουν περίπου στα 91.000 τ.μ. αντί για 68.000 τ.μ. που προέβλεπε η αρχική σύμβαση. Παράλληλα προχώρησαν και άλλες αλλαγές όπως:

-Η συνένωση των χώρων Σένγκεν και μη Σένγκεν με μια νέα πρόσβαση, με μια νέα γέφυρα.

-Η δημιουργία ενός μεγαλύτερου αεροσταθμού εξαιτίας της αναθεώρησης του χρόνου διεκπεραίωσης που απαιτείται για να εξυπηρετηθεί ένας επιβάτης. Για την αλλαγή αυτή, ελήφθη υπόψη και η πανδημία του COVID, η οποία διαφοροποιεί τις ανάγκες και τις απαιτήσεις.

-Η δημιουργία χώρων υγιεινής στις πύλες αναχώρησης.

-Η αύξηση του αστυνομικού σταθμού από τα 89 τετραγωνικά μέτρα σε περίπου 500 τ.μ.

-Η δυνατότητα στάθμευσης πολύ μεγαλύτερου αριθμού αεροσκαφών, καθώς από τις 5 αυξήθηκαν σε 16 οι θέσεις στάθμευσης και δημιουργήθηκαν και 4 νέες για αεροπλάνα Airbus Α321neo.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News