«Νίκος Καζαντζάκης»: Η απάντηση του αερολιμενάρχη για τον κεραυνό που χτύπησε αντλία καυσίμου (vid)

Κρήτη
«Νίκος Καζαντζάκης»: Η απάντηση του αερολιμενάρχη για τον κεραυνό που χτύπησε αντλία καυσίμου (vid)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κρούουν τον κώδωνα κινδύνου οι αερολιμενικοί, μετά τον κεραυνό που χτύπησε αντλία - «Μεμονωμένο το περιστατικό», λέει ο αερολιμενάρχης

Σοβαρά θέματα ασφάλειας τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους επιβάτες των αεροδρομίων έθιξε με ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών με αφορμή το περιστατικό που έλαβε χώρα στις 10 Απριλίου στο «Νίκος Καζαντζάκης».

Το περιστατικό αυτό ήταν ένας κεραυνός που έπεσε δίπλα στο χώρο ανεφοδιασμού με άμεση συνέπεια να προκαλέσει σπινθήρα στο στόμιο της μάνικας ανεφοδιασμού. Παρά τον καθησυχασμό του αερολιμενάρχη του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», κ. Γιώργου Πλιάκα ο οποίος διεμήνυσε πως το περιστατικό είναι μεμονωμένο, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ώστε το κράτος να βρίσκεται σε επαγρύπνηση.

Την ώρα που το τουριστικό ρεύμα βαδίζει προς την κορύφωσή του, εν μέσω μιας τουριστικής σεζόν που δείχνει να έχει μια τεράστια δυναμική για τη χώρα και το νησί, οι αερολιμενικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για μια σειρά από περιστατικά ασφαλείας που θέτουν όπως λένε σε κίνδυνο τη ζωή επιβατών και εργαζομένων.

Τελευταίο περιστατικό όπως καταγγέλλουν ήταν στο αεροδρόμιο Ηρακλείου Νίκος Καζαντζάκης στις 10 Απριλίου, όταν παρά τη ρητή εντολή της Κρατικής Αεροπορικής Αρχής του αερολιμένα να μην γίνει κανένας ανεφοδιασμός αεροσκάφους με καύσιμα «εξαιτίας της απαξίωσης των Αεροπορικών Αρχών των αερολιμένων με τον νόμο Καραμανλή, ο ανεφοδιασμός έλαβε χώρα και ξεκίνησε, με αποτέλεσμα, κεραυνός που έπεσε δίπλα στο χώρο ανεφοδιασμού να προκαλέσει σπινθήρα στο στόμιο της μάνικας ανεφοδιασμού»,  ενώ ο Σύλλογος καταλήγει τονίζοντας: «Αν είχε προλάβει να τοποθετηθεί στην είσοδο της δεξαμενής του αεροσκάφους, θα είχαμε σωρό από νεκρούς».

Ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», Γιώργος Πλιάκας μιλώντας στο neakriti.gr και στην ΚΡΗΤΗ ΤV υποστήριξε: «Ήταν ένα τυχαίο γεγονός, το οποί ήταν σοβαρό και σημαντικό». 

Μεμονωμένο χαρακτήρισε το περιστατικό ο αερολιμενάρχης Ηρακλείου Γιώργος Πλιάκας, ο οποίος ωστόσο εξήγησε ότι ο τρόπος λειτουργίας του αεροδρομίου στο Ηράκλειο βασίζεται σε ένα μεγάλο ποσοστό στο παλαιό μοντέλο.

«Υπάρχει ένα θέμα με το αεροδρόμιο Ηρακλείου. Υπάρχει ένα μέτρο που «κτυπάει» επειδή ο χώρος είναι ανοικτός. Είχε ξανασυμβεί ένα παρόμοιο περιστατικό ίδια περιοχή. Είχαμε βάλει αλεξικέραυνα. Στο συγκεκριμένο σημείο δεν έπεσε στο αλεξικέραυνο, αλλά έπεσε ο κεραυνός λίγο πιο δεξιά. Έχετε δει πολλούς κεραυνούς στην Κρήτη φέτος; Όχι», είπε ο κ. Πλιάκας.

Ο πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών μέσω της νέας αποκάλυψης για το περιστατικό ασφαλείας, επανήλθε επί της ουσίας στο κεντρικό ζητούμενο που δεν είναι άλλο  από τις αντιδράσεις στο Νόμο Καραμανλή που κατήργησε όπως λένε ουσιαστικά  τον κρατικό ελεγκτικό μηχανισμό στα αεροδρόμια, απαξίωσε τις αεροπορικές αρχές και δημιούργησε μια αθηνοκεντρική δομή ελέγχου που συνολικά θέτει επί κινδύνω τις αερομεταφορές και μάλιστα όπως καταγγέλλουν χωρίς καν ο τέως υπουργός να έχει δεχθεί να τους συναντήσει.  

«Ίσως γιατί, παρ’ όλα όσα έχουν συμβεί, ακολουθείται η ίδια απαξιωτική πολιτική και στα ζητήματα ασφάλειας των αερολιμένων, σε βάρος του Δημοσίου Συμφέροντος και της Ασφάλειας των Πολιτών» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση του Πανελληνίου Συλλόγου Αερολιμενικών.

«Το αεροδρόμιο Ηρακλείου έχει το αβαντάζ να παραμένει στο παλιό καθεστώς  και οι αερολιμενικοί να έχουν το ρόλο τους και πρέπει να τον εφαρμόζουν ανεξαρτήτως των νομικών θεμάτων που μπορεί να προκύψουν. Αυτοί είναι οι πάροχοι του αεροδρομίου. Αυτοί δουλεύουν το αεροδρόμιο».

Αξίζει να αναφερθεί επίσης πως  κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή μάλιστα ο κ. Καραμανλής είχε καταθέσει σχετική μελέτη, για την οποία οι αερολιμενικοί αναφέρουν ότι επί της ουσίας ήταν ένας πίνακας δύο χωρών, οι οποίες δεν παρουσιάζουν κοινά σημεία με την Ελλάδα. Και εξηγούν: «Στον πίνακα παρουσιάζονταν αριθμητικά στοιχεία προσωπικού για μόνο δύο χώρες, την Πορτογαλία, που διαθέτει 11 αεροδρόμια, όπου, σύμφωνα με τα στοιχεία του ίδιου του Υπουργείου Μεταφορών, υπηρετούν 250 εργαζόμενοι, και την Ιρλανδία των 8 αεροδρομίων, όπου υπηρετούν 685 εργαζόμενοι. Στην νησιωτική Ελλάδα των 40 αεροδρομίων, η σημερινή κυβέρνηση χρειάζεται μόνο 172 και σήμερα, σχεδόν 3 χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου 4757/20, δεν έχει ούτε 100. Μήπως δεν διαβάζει η Κυβέρνηση ούτε τις δικές της Μελέτες;» αναρωτιούνται.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News