Ηράκλειο: Αύξηση 30% σημείωσε η αγοραστική κίνηση τις ημέρες του Πάσχα - Ποιες ήταν οι προτιμήσεις των καταναλωτών

Κρήτη
Ηράκλειο: Αύξηση 30% σημείωσε η αγοραστική κίνηση τις ημέρες του Πάσχα - Ποιες ήταν οι προτιμήσεις των καταναλωτών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η περίοδος της Μεγάλης Εβδομάδας είναι μία εβδομάδα όπου ο κόσμος πηγαίνει σε εμπορικά καταστήματα, αξιοποιώντας πλήρως το Δώρο του Πάσχα - Αισιοδοξία εμπόρων όσο πλησιάζει το καλοκαίρι

Η αγοραστική κίνηση σημείωσε ποσοστό 20-30% πάνω στην πόλη του Ηρακλείου σε σχέση με μία καθημερινή μέρα, με άμεση συνέπεια ιδιοκτήτες εμπορικών καταστημάτων να πάρουν βαθιές ανάσες. Η αισιοδοξία είναι διάχυτη καθώς προχωράμε προς το καλοκαίρι και αυτό οφείλεται στην τουριστική κίνηση που, όπως φαίνεται από τις πρώτες εβδομάδες της νέας τουριστικής χρονιάς, θα κινηθεί ανοδικά. Την ίδια στιγμή, ανοδική κίνηση σημειώθηκε και στα κρεοπωλεία, με τους καταναλωτές του Ηρακλείου να πηγαίνουν στα κρεοπωλεία της γειτονιάς για να προμηθευτούν κατσικάκι, αρνάκι και κοκορέτσι.

Ειδικότερα, η εορταστική περίοδος είτε των Χριστουγέννων είτε του Πάσχα είναι περίοδοι όπου ο καταναλωτής πάει στην αγορά με σκοπό να αγοράσει δικά του προϊόντα ή δώρα για τα αγαπημένα του πρόσωπα. Η περίοδος της Μεγάλης Εβδομάδας είναι μία εβδομάδα όπου ο κόσμος πηγαίνει σε εμπορικά καταστήματα, αξιοποιώντας πλήρως το Δώρο του Πάσχα. Μάλιστα, η άρση των υγειονομικών περιορισμών, που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια, είχε ως συνέπεια να λειτουργήσει ως κίνητρο για να κατέβει ο κόσμος στα μαγαζιά.

Το neakriti.gr επικοινώνησε με εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου του Ηρακλείου αλλά και με ιδιοκτήτες εμπορικών καταστημάτων, οι οποίοι μίλησαν για την αγοραστική κίνηση που παρατηρήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Τα σχόλια και οι δηλώσεις τους αποτυπώνουν με τον πλέον γλαφυρό τρόπο την ανοδική πορεία που σημείωσε η αγοραστική κίνηση.

Ο ιδιοκτήτης εμπορικού μαγαζιού, Μανόλης Κουναλάκης, μιλώντας στο neakriti.gr υποστήριξε πως η αγοραστική κίνηση ανέβηκε 20-30% πάνω την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας σε σχέση με μία καθημερινή μέρα. Χαρακτηριστικά δήλωσε: «Ήταν αρκετά καλή η αγοραστική κίνηση. Απλά μας χάλασε ο καιρός τα σχέδια τη Μ. Δευτέρα και τη Μ. Τρίτη. Πέρυσι ήταν καλύτερη η αγορά, γιατί η μέρα του Αγίου Γεωργίου έπεσε την περίοδο του εορτασμού του Πάσχα και πολλοί κατέβηκαν στην αγορά για να προμηθευτούν κάποιο δώρο για τους φίλους ή συγγενείς που έχουν το όνομα Γιώργος. Φέτος, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. 20-30% πάνω ήταν η αγοραστική κίνηση συνολικά στα εμπορικά μαγαζιά του Ηρακλείου σε σχέση με μία καθημερινή μέρα. Αλλά το πρόβλημα, όπως ανέφερα, ήταν η βροχή. Όταν βρέχει δεν κυκλοφορεί ο κόσμος».

«Τι είδους αγορές έκανε ο κόσμος;», ρωτήσαμε τον κ. Κουναλάκη.

«Ο κόσμος έκανε προσωπικά δώρα στον εαυτό του, όπως ένα τζιν, ένα πουκάμισο ή ένα μπλουζάκι. Βέβαια, πολλοί άνθρωποι προετοιμάζονται και για τις κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμοι και βαφτίσεις) που θα αρχίσουν να αυξάνονται καθώς πάμε προς το καλοκαίρι και έτσι είχαμε το φαινόμενο άνθρωποι να ρίχνουν διερευνητικές ματιές πάνω σε γαμπριάτικα είδη», απάντησε ο κ. Κουναλάκης.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Κουναλάκης εξέφρασε την απόλυτη αισιοδοξία του πως, ένεκα της τουριστικής κίνησης, το φετινό καλοκαίρι προδιαγράφεται θετικό για τα εμπορικά μαγαζιά. Βέβαια, οι εκλογές έμμεσα σημαίνουν οικονομική στασιμότητα, αφού ο άνθρωπος περνάει σε δεύτερη μοίρα τις αγορές προϊόντων ή ειδών.

«Θεωρώ πως θα είναι ένα καλοκαίρι αρκετά καλό από άποψη τουριστών, κρουαζιερόπλοιων και εκδηλώσεων. Ο κορωνοϊός λειτούργησε ανασταλτικά, ώστε πολλές εκδηλώσεις να πάνε πίσω χρονικά. Φέτος, θα υπάρξει έντονη κοινωνική δραστηριότητα την περίοδο που ακολουθεί μετά το Πάσχα και φτάνει μέχρι το φθινόπωρο. Μας επηρεάζει ωστόσο η προεκλογική περίοδος, καθώς ο κάθε πολίτης θα ασχοληθεί με κομματικά ζητήματα και θα υπάρξουν επιπτώσεις στην αγορά», είπε.

«Η αγορά του Ηρακλείου κινήθηκε σε αρκετά καλά επίπεδα. Αυτό αποτυπώθηκε στους τζίρους των εμπορικών καταστημάτων της πόλης μας, αλλά και στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Ο κόσμος βγήκε έξω, αγόρασε πράγματα για το σπίτι του. Ξόδεψε χρήμα. Καλύφθηκαν αρκετές ανάγκες. Και ο τζίρος “έπεσε” καθ’ όλη τη διάρκεια της Μ. Εβδομάδας και πιο συγκεκριμένα από την Κυριακή των Βαΐων μέχρι και το Μ. Σάββατο. Επίσημα στοιχεία δεν έχουμε. Αλλά η αίσθησή μου είναι πως κινήθηκε σε ανοδικά επίπεδα», υποστήριξε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, Μάνος Κουμαντάκης.

Αυξημένη η κίνηση και στα κρεοπωλεία

Την ίδια στιγμή, ανοδική ήταν και η κίνηση στα κρεοπωλεία του Ηρακλείου. Ο πολίτης επισκέφτηκε τα κρεοπωλεία της πόλης, με άμεση συνέπεια τα κρεοπωλεία να σημειώσουν τζίρο, λειτουργώντας ως αντιστάθμισμα των προηγούμενων ημερών της Σαρακοστής που η κίνηση ήταν σαφώς περιορισμένη για ευνόητους λόγους.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κρεοπωλών ν. Ηρακλείου, Μανόλης Δατσέρης, υποστήριξε: «Ήρθε αρκετός κόσμος στα κρεοπωλεία. Ήταν αυξημένη η αγοραστική κίνηση. Πήγαν αρκετά καλά οι πωλήσεις τον κρεοπωλείων. Ο κόσμος έδειξε εμπιστοσύνη. Τις προηγούμενες ημέρες, όπου ήταν ημέρες Σαρακοστής, δε δούλεψαν τα κρεοπωλεία. Ωστόσο, η αγοραστική κίνηση της Μ. Εβδομάδας λειτούργησε ως αντιστάθμισμα των προηγούμενων ημερών. Σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής αγόρασε αρνί, κατσίκι και κοκορέτσι».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News