Κουκιαδάκης: «Να αντιμετωπίσει ο υπουργός με την ίδια ευαισθησία όπως την Πάτρα το θέμα υπογειοποίησης του ΒΟΑΚ»

Ηράκλειο
Κουκιαδάκης: «Να αντιμετωπίσει ο υπουργός με την ίδια ευαισθησία όπως την Πάτρα το θέμα υπογειοποίησης του ΒΟΑΚ»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στην Πάτρα κατασκευάζουν ένα μικρό μετρό με έξι υπόγειους σταθμούς. Στην καρδιά του Ηρακλείου σχεδιάζουν “σταθμούς διοδίων”, υποσχόμενοι ότι δε θα αφορούν τους κατοίκους», αναφέρει ο κ. Κουκιαδάκης

Επιστολή προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου σχετικά με την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ απέστειλε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ” για το Ηράκλειο. Στην επιστολή του ο κ. Κουκιαδάκης καλεί τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή να παραστεί κατά τη συζήτηση του θέματος υπογειοποίησης του ΒΟΑΚ στον αστικό ιστό του Ηρακλείου, καθώς, όπως λέει, ο ίδιος αντιμετώπισε με ευαισθησία και σεβασμό την Πάτρα και τους Πατρινούς και οφείλει με την ίδια ευαισθησία και σεβασμό να αντιμετωπίσει και τα αντίστοιχα προβλήματα του Ηρακλείου. Αναλυτικά, στην επιστολή αναφέρονται τα παρακάτω:

«Κύριε πρόεδρε,

‘Όπως προκύπτει από τα πρακτικά της Βουλής απαντώντας ο υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής Κωνσταντίνος, σε επιμελώς προετοιμασμένη ερώτηση της βουλευτού Αχαϊας της ΝΔ κ. Αλεξοπούλου για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής της Πάτρας, απάντησε επί λέξει: “Εδώ και χρόνια η Πάτρα είναι μια πόλη χωρισμένη στα δύο και εδώ και αρκετά χρόνια έχουν παρουσιαστεί αρκετές προτάσεις, οι οποίες, όπως πολύ σωστά είπατε στην ερώτησή σας, δεν υπήρξαν ποτέ υλοποιήσιμες για έναν πάρα πολύ απλό λόγο, τον οποίον συνήθως στην Ελλάδα και εμείς οι πολιτικοί θέλουμε πολλές φορές να αγνοούμε: Πού θα βρούμε τα χρήματα, πώς θα το χρηματοδοτήσουμε.

Επομένως, η λύση η οποία είχε προταθεί στο παρελθόν -και δεν θέλω να πάω στο χθες, γιατί νομίζω ότι τα έχουμε συζητήσει στη Βουλή αρκετές φορές- και όλες οι λύσεις, οι οποίες έχουν προταθεί ακόμα και από τοπικούς φορείς υπήρξαν λύσεις οι οποίες ήταν εκτός κάθε λογικής, διότι απλούστατα δεν μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν. Επομένως, για να είμαστε σαφείς, δεν θα κατασκευάζονταν ποτέ.

Εμείς αντιθέτως, όπως πολύ σωστά είπατε, καθίσαμε και μελετήσαμε τη διαδικασία με μεγάλη προσοχή και διαπιστώσαμε ότι μπορεί να υπάρξει μερική υπογειοποίηση 5,2 χιλιομέτρων με τη μέθοδο του cut and cover. Μιλάμε, δηλαδή -για να το πούμε αυτό άλλη μια φορά- για υπογειοποίηση στο σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας που είναι και το ζητούμενο.

Παράλληλα, άλλα 1,7 χιλιόμετρα είναι περίπου αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου, ενώ τα επιφανειακά τμήματα συνολικά θα αθροίζουν 3,8 χιλιόμετρα. Διατηρούμε τις 8 υφιστάμενες στάσεις κατά το μήκος του έργου και 6 από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ προσθέτουμε επιπλέον στάσεις στο λιμάνι. Ο νέος σχεδιασμός πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας. Έχουμε διαβάσεις οχημάτων, 10 πεζογέφυρες, καταργούμε όλες τις υφιστάμενες επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις.

Επομένως, τι κάνουμε με αυτό το έργο; Πρώτον, εκπονούμε ένα έργο ρεαλιστικό που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεύτερον, απελευθερώνουμε το κέντρο της πόλης. Δεν θα είναι κομμένη, αν θέλετε, η πόλη στα δύο και θα σας έλεγα ότι αποδίδουμε την Πάτρα πίσω στους Πατρινούς μετά από δεκαετίες. Τρίτον, ανοίγουμε την πόλη με μέτωπο στη θάλασσα. Τέταρτον, πετυχαίνουμε και με περιβαλλοντικούς όρους τη βέλτιστη τεχνικά λύση και με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης. Πέμπτον, διατηρούμε σε λειτουργία τον προαστιακό. Έκτον, ελαχιστοποιούμε την οπτική και την ηχητική όχληση. Έβδομον, ενισχύουμε την ασφάλεια πεζών και οδηγών”.

Αντίθετα, λίγες ημέρες πριν την «πολύκροτη» επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στο Ηράκλειο ο υφυπουργός Υποδομών κ. Καραγιάννης αδιαφορώντας πλήρως για την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου και του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης απέρριπτε προκλητικά ακόμη και την μερική υπογειοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης με την κατασκευή cut and cover στο τμήμα με το οποίο διχοτομείται οριστικά και αμετάκλητα η μητροπολιτική ενότητα Ηρακλείου.

Το αντίστοιχο, (μεγαλύτερο και ακριβότερο) έργο για την Πάτρα με συνολικό προϋπολογισμό 168.000.000 ευρώ από Ευρωπαϊκούς(Εθνικούς) Πόρους:

α) Χαρακτηρίζεται ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο. Για το Ηράκλειο είναι ακριβό και μη ρεαλιστικό.

β) Απελευθερώνει το κέντρο της πόλης και αποδίδει την Πάτρα στους Πατρινούς. Για το Ηράκλειο η πεισματική άρνηση της Κυβέρνησης, διχοτομεί τη Μητροπολιτική Ενότητα Ηρακλείου και εγκλωβίζει τους Ηρακλειώτες.

γ) Ανοίγει το μέτωπο στη θάλασσα. Στο Ηράκλειο οδηγεί το σύνολο του κυκλοφοριακού φορτίου παραλιακή λεωφόρο μέσω της Καζαντζίδη και της Ικάρου (ζήσαμε και γνωρίζουμε τις συνέπειες του μερικού αποκλεισμού κατά τη διάρκεια της όψιμης συντήρησης του ΒΟΑΚ, στο τμήμα που «προτάθηκε» και από την Περιφέρεια για την κατασκευή cut and covers και απορρίφθηκε από την Κυβέρνηση με το επιχείρημα, ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα αποκλεισθεί η πόλη!!!!!

δ) Επιτυγχάνεται η ανάπλαση της Πόλης- της Πάτρας- Στο Ηράκλειο η Κυβέρνηση και όσοι εξ ημών σιωπούν, κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν η και κινδυνολογούν - υποστηρίζοντας ότι θα καθυστερήσει η εκτέλεση του έργου- στρώνουν ακριβά «χαλιά» στον ανάδοχο του έργου και στερούν μεταξύ των άλλων 130 στρέμματα ελεύθερων χώρων από τους πολίτες.

ε) Στην Πάτρα κατασκευάζουν ένα μικρό μετρό με έξι υπόγειους σταθμούς. Στην καρδιά του Ηρακλείου σχεδιάζουν «σταθμούς διοδίων», υποσχόμενοι ότι δεν θα αφορούν τους κατοίκους!!!

στ. Στην Πάτρα -πόλη ισοδύναμη του Ηρακλείου- η οποία σημειωτέον δεν διχοτομείται από την Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου, ελαχιστοποιούν την ηχητική και οπτική όχληση και ενισχύουν την ασφάλεια των πεζών.

Είναι προφανές ότι δεν έχουμε πρόβλημα με την ΠΑΤΡΑ και τους Πατρινούς όπου, όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος, οι θεσμικοί εκπρόσωποι (Δήμος-Περιφέρεια και βουλευτές) είναι πιο αποτελεσματικοί. Το πρόβλημα του Ηρακλείου και της Κρήτης είναι πρωτίστως δικό μας, γιατί δεν υποστηρίζουμε με επάρκεια και κυρίως αποφασιστικότητα ακόμα και τις «ΟΜΟΦΩΝΕΣ» ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ μας για το μείζον αυτό θέμα.

Συνεπώς, επειδή σε λίγες ημέρες οι περισσότεροι θα ασχολούνται μόνο με τις εκλογές, ζητούμε την έκτακτη σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου για να συζητήσουμε το θέμα με τους βουλευτές και τους εκπροσώπους όλων των φορέων, προκειμένου να προσδιορίσουμε τις ενέργειες που απαιτούνται για να αποτραπεί η διχοτόμηση της πόλης:

Με αυτές τις σκέψεις προτείνουμε:

Ι. Να προσκληθεί και να παραστεί κατά τη συζήτηση του θέματος ο υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής, ο οποίος αντιμετώπισε με ευαισθησία και σεβασμό την Πάτρα και τους Πατρινούς, με την προσδοκία ότι θα αντιμετωπίσει με την ίδια ευαισθησία και σεβασμό τα αντίστοιχα προβλήματα του Ηρακλείου.

ΙΙ. Αν για οποιονδήποτε λόγο αρνηθεί η δεν μπορέσει να παραστεί οφείλουμε να ενημερώσουμε τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ο οποίος απέφυγε να τοποθετηθεί για το σοβαρό αυτό θέμα κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στο Ηράκλειο, ίσως γιατί δεν ενημερώθηκε από τους συνεργάτες τους και την τοπική ηγεσία της Κρήτης κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της επίσκεψης του στην Κρήτη για τη σοβαρότητα του θέματος αλλά και τις σχετικές με αυτό ΟΜΟΦΩΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΜΑΣ.

ΙΙΙ. Παράλληλα να κινηθεί η διαδικασία ανάθεσης σε εξειδικευμένο νομικό γραφείο η αξιολόγηση της υπό έγκριση αναιτιολόγητης και διάτρητης μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων με τον παραπλανητικό και ψευδεπίγραφο τίτλο «ΜΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ» ώστε να είμαστε έτοιμοι για την τυχόν άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας, η οποία αποτελεί τη μοναδική γραμμή άμυνας της πόλης και των πολιτών για την άρση του απόλυτου αδιεξόδου που δημιουργείται από την αδικαιολόγητη άρνηση της ηγεσίας του Υπουργείου να προστατεύσει την ποιότητα του έργου και την Μητροπολιτική Ενότητα του Ηρακλείου από τη μόνιμη διχοτόμηση της.

Τέλος όποιοι πιστεύουν εσφαλμένα και κυρίως όποιοι διαδίδουν σκοπίμως ότι εξ αυτού του λόγου θα καθυστερήσει η ανάθεση και εκτέλεση του έργου, μάλλον αγνοούν ότι ο «κίνδυνος» αυτός, -αν και θεωρητικός- ούτως ή άλλως δεν θα αποτραπεί, αλλά σε κάθε περίπτωση οι ευθύνες για τον τυχόν «εμπρησμό» δεν θα βαρύνουν τον Πυροσβέστη, γιατί δεν μπόρεσε να σβήσει τη φωτιά, αλλά τον εμπρηστή και όποιους συνέβαλαν με πράξεις ή παραλείψεις στην επέκταση της.

Ηράκλειο 27 Φεβρουαρίου 2023

Για τη δημοτική παράταξη “ΣΥΝ-Εργασία για το Ηράκλειο”».

Κουκιαδάκης Ευριπίδης».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News