Αργυρό στο «Νίκος Καζαντζάκης», βαρόμετρο για το Καστέλι - Στη 2η θέση των αεροδρομίων της Ελλάδας

Ηράκλειο
Αργυρό στο «Νίκος Καζαντζάκης», βαρόμετρο για το Καστέλι - Στη 2η θέση των αεροδρομίων της Ελλάδας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πλέον το «Νίκος Καζαντζάκης» κατατάσσεται στη 2η θέση των αεροδρομίων της Ελλάδας ( ξεπέρασε τους 8 εκατ. επιβάτες), με το αεροδρόμιο της Αθήνας να βρίσκεται στην 1η θέση (22,7 εκατ. επιβάτες), της Θεσσαλονίκης στην 3η (5,9 εκατ. επιβάτες), της Ρόδου στην 4η (5,8 εκατ. επιβάτες) και της Κέρκυρας στην 5η (3,7 εκατ. επιβάτες) - Οι επιδόσεις του υφιστάμενου αεροδρομίου αποτελούν "οδηγό" για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Τα στοιχεία των αφίξεων στο υφιστάμενοι αεροδρόμιο του Ηρακλέιου «Νίκος Καζατζάκης» συνιστούν βαρόμετρο για τις προδιαγραφές κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.

Και αυτό γιατί το «Νίκος Καζαντζάκης» έχει μία σημαντική δυναμική όχι μόνο επειδή την περσινή χρονιά ξεπέρασε τους 8 εκατ. επιβάτες, αρκετά περισσότεροι σε σχέση με το 2019 και πολύ κοντά στην ιστορική επίδοση του 2018, οπότε διακίνησε 8,1–8,2 εκατ. επιβάτες, αλλά γιατί πλέον κατατάσσεται στη 2η θέση των αεροδρομίων της Ελλάδας, με το αεροδρόμιο της Αθήνας να βρίσκεται στην 1η θέση (22,7 εκατ. επιβάτες), της Θεσσαλονίκη στην 3η (5,9 εκατ. επιβάτες), της Ρόδου στην 4η (5,8 εκατ. επιβάτες) και της Κέρκυρας στην 5η (3,7 εκατ. επιβάτες).

Σύμφωνα με πηγές του αεροδρομίου που επικαλείται το capital.gr, η αρχική πρόβλεψη για το 2023 αναφέρεται σε μονοψήφια άνοδο της κίνησης.

Οι Γερμανοί οδηγούν το στόλο των επισκεπτών

Οι μεγαλύτερες "δεξαμενές" επιβατών για το Ηράκλειο είναι η Γερμανία, όπου πέρσι ξεπέρασε τo 1 εκατ. επιβάτες, η Αγγλία και η Γαλλία, ενώ από πλευράς αερομεταφορέων, σημαντική παρουσία έχουν η AEGEAN, η Condor, η TUS και η Corendon. Συνολικά, το 2022, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου εκτιμάται ότι εξυπηρέτησε περισσότερες από 100 αεροπορικές εταιρείες από 34 χώρες.

Βαρόμετρο για το Καστέλι

Οι επιδόσεις του υπάρχοντος αεροδρομίου αποτελούν "οδηγό" για το νέο αεροδρόμιο, το οποίο κατασκευάζεται στο Καστέλι και το οποίο έχει ολοκληρωθεί στο 20,5%. 

Μάλιστα, σχετικά πρόσφατα υπήρξε και τροποποίηση στις προδιαγραφές κατασκευής του, καθώς το νέο αεροδρόμιο επεκτάθηκε κατά 32% (κτίριο αεροσταθμού), με αποτέλεσμα το κόστος του να ανέλθει στα 522 εκατ. ευρώ, με δυνατότητα διακίνησης 15 εκατ. επιβατών.

"Το νέο αεροδρόμιο έχει δύο μοναδικά χαρακτηριστικά. Είναι το μοναδικό αεροδρόμιο που κατασκευάζεται στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και βρίσκεται 4 ώρες από σημαντικές πρωτεύουσες, όπως η Ντόχα, η Μαδρίτη, το Λονδίνο, η Μόσχα. Πρόκειται, επομένως, για ένα έργο που θα ενισχύσει τον τουρισμό στην Κρήτη και θα συμμετέχει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού και συνολικά της εθνικής οικονομίας", ανέφερε, πριν από λίγες ημέρες, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.

Σχετικά με το υπάρχον αεροδρόμιο, αναμένεται να αξιοποιηθεί, εάν και πολλά θα εξαρτηθούν από τις εγκαταστάσεις που διαθέτει σε αυτό η Πολεμική Αεροπορία. "Θα ακούσουμε τις σκέψεις και τις προτάσεις της τοπικής κοινωνίας και πιστεύω ότι και ο χώρος αυτός θα μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα προς όφελος, όχι μόνο των κατοίκων του Ηρακλείου, αλλά και ολόκληρης της Κρήτης. Δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να μεσολαβήσουν πάλι 18 χρόνια, όπως δυστυχώς έγινε με το Ελληνικό, από τη στιγμή δηλαδή που μετακινήθηκε το αεροδρόμιο στα Σπάτα, να μείνει αυτή η πολύ σημαντική έκταση ανενεργή", σχολίασε, στα τέλη Ιανουαρίου, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκεπτόμενος το Καστέλι.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News