Ηράκλειο: Αυτός είναι ο νέος οδικός χάρτης μετά τις πεζοδρομήσεις στο κέντρο

Ηράκλειο
Ηράκλειο: Αυτός είναι ο νέος οδικός χάρτης μετά τις πεζοδρομήσεις στο κέντρο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιο είναι συνοπτικά το προφίλ της α’ φάσης της αναθεωρημένης κυκλοφοριακής μελέτης που εκπόνησαν ο συγκοινωνιολόγος Απόστολος Πρόιος και η μελετητική του ομάδα, και αποτελεί κανονιστική πλέον διάταξη με σχεδόν ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου;

Γενική απαγκίστρωση από τα Ι.Χ., τα οποία αποκλείονται μάλιστα ολοκληρωτικά από την περιοχή του “σταυρού” της πόλης και τόνωση της εμπορικότητας των κεντρικών δρόμων είναι η βασική φιλοσοφία της νέας κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης του Ηρακλείου, η οποία (εξαιρουμένης της πρότασης πεζοδρόμησης της Ιδομενέως) επικυρώθηκε προχθές - μετά από πολλές περιπέτειες - από το Δημοτικό Συμβούλιο και μπαίνει σε εφαρμογή...

Ποιο είναι όμως συνοπτικά το προφίλ της α’ φάσης της αναθεωρημένης κυκλοφοριακής μελέτης που εκπόνησαν ο συγκοινωνιολόγος Απόστολος Πρόιος και η μελετητική του ομάδα, και αποτελεί κανονιστική πλέον διάταξη με σχεδόν ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου;

Πεζοδρομήσεις στο κέντρο

Βασικό στοιχείο της μελέτης, το οποίο βρέθηκε, άλλωστε, τον τελευταίο καιρό ψηλά στην επικαιρότητα ένεκα και της αρχικής κόντρας Δήμου-ιδιοκτητών ταξί, που λύθηκε τελικά με τη συμβιβαστική λύση για πιάτσα ταξί στην Ψαρομηλίγκων, αποτελεί η πλήρης πεζοδρόμηση του άξονα των οδών: Δικαιοσύνης- Ίδης- Καλοκαιρινού ως την οδό Καζάνη, δηλαδή του “σταυρού” της πόλης.

Επίσης, προβλέπεται η πεζοδρόμηση των οδών Έβανς από Αβέρωφ έως Δικαιοσύνης, της Χ. Γιάνναρη, και από Σμύρνης μέχρι την Έβανς, και των οδών Γιαννιτσών, Τσαγκαράκη, Ρούσσου Χούρδου και Κοζύρη. Ακόμα προβλέπεται η διαμόρφωση του οδικού άξονα Χατζημιχάλη Γιάνναρη- Ζωγράφου- Σμύρνης σε ήπιας κυκλοφορίας για κίνηση όχι όλων των οχημάτων, αλλά επιλεκτικά μονάχα των ταξί, ασθενοφόρων, οχημάτων φορτοεκφόρτωσης και οχημάτων για τις ανάγκες των Δικαστηρίων στο πλαίσιο του ανοιχτού εμπορικού κέντρου που θα δημιουργηθεί εκεί (open mall).

Στην οδό 1821 θα ισχύει τμηματική πεζοδρόμηση, από τη Δικαιοσύνης ως την Κυρίλλου Λουκάρεως. Σε ένα πιλοτικό στάδιο 8 μηνών, δε θα λειτουργούν ως πεζόδρομοι το τμήμα της 1821 μεταξύ των οδών Κόσμων και Μονής Οδηγητρίας, καθώς και η συμβολή της 1821 με την οδό Καρτερού, προκειμένου να διευκολύνεται η πρόσβαση και η αποχώρηση στους υφιστάμενους σταθμούς πάρκινγκ. Η είσοδος των οχημάτων θα γίνεται, όπως και σήμερα, από τις οδούς Κατεχάκη- Καρτερού- Θησέως και η έξοδος από τις οδούς Κόσμων-1821 και Μονής Οδηγητρίας.

Στις οδούς Άλμπερ και Βιάννου προτείνεται η ανάπλασή τους και η μετατροπή τους σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας και η αντιδρόμηση της οδού Βιάννου με κατεύθυνση προς την οδό Νικ. Πλαστήρα. Στην οδό Δουκός Μποφόρ προτείνεται να γίνει ανάπλαση των πεζοδρομίων, προκειμένου να δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος. Στην πλατεία 18 Άγγλων προβλέπεται η κατάργηση της κυκλικής πορείας στο ύψος της πλατείας και η δημιουργία κεντρικής νησίδας και διαβάσεων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η δημιουργία εσοχών στην πλατεία 18 Άγγλων και η δημιουργία πιάτσας ταξί.

Πεζοδρομήσεις στην Αγία Τριάδα

Προτείνεται η άμεση έναρξη εφαρμογής της πολεοδομικής μελέτης αναθεώρησης του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής της Αγίας Τριάδας της παλιάς πολής, που προβλέπει την πεζοδρόμηση μιας σειράς οδών: Δελημάρκου, Ντεντηδάκηδων, Νικ. Πλάτωνα, Παπαδοπούλου Μάρκου, Περατσάκη Αντωνίου, 1131, Βουρδουμπάδων, Ιωάννη Μακράκη, Κισσάμου, Κοκκινίδη, Κούρτικα, Δαιμονάκηδων, Παλμέτη, Δίκτης, Σκρα, Σαββαθιανών, Σητείας, Βαλέστρα, Σαμουήλ Χάουζ, Σακουλιέρηδων, Αντ. Συμιακού και Δοϊράνης.

Αναδιαμόρφωση κόμβου στην Πύλη Ιησού

Μια σύνθετη λύση διαμόρφωσης κόμβου και κατάργησης των σημερινών φαναριών προβλέπεται στην περιοχή της Πύλης Ιησού και συγκεκριμένα:

- Διακοπή της αριστερής στροφής από την οδό Έβανς προς τη Ν. Πλαστήρα και εκτέλεση μόνο της ευθείας κίνησης προς την πλατεία Κορνάρου.

- Διακοπή της αριστερής στροφής από την Πλαστήρα προς την Έβανς.

- Τα τμήματα που βρίσκονται εκατέρωθεν της νησίδας στην οδό Έβανς μεταξύ της οδού Τρικούπη και της Πλαστήρα προτείνεται να αμφιδρομηθούν.

- Με αυτές τις παρεμβάσεις, η Πλαστήρα θα εξυπηρετεί την είσοδο-έξοδο προς την παλιά πόλη με κατεύθυνση από και προς δυτικά, ενώ η οδός Έβανς θα εξυπηρετεί αποκλειστικά την κίνηση προς και από την πλατεία Κορνάρου.

ΠΑΡΚΙΝΓΚ

Επαναλειτουργία των πρώην χώρων στάθμευσης σε επαφή με τα τείχη

Σύμφωνα με τη μελέτη, αλλά και σύμφωνα με τις προθέσεις του Δήμου Ηρακλείου, είναι κομβικής σημασίας να επαναλειτουργήσουν, ως οργανωμένοι ξανά χώροι στάθμευσης, τα άλλοτε πάρκινγκ που λειτουργούσε ο Δήμος στα ενετικά τείχη. Ο λόγος ειδικότερα για τον χώρο στάθμευσης στους Κυλινδρόμυλους Καστρινάκη επί της λεωφόρου Ικάρου, στο εσωτερικό πρανές του Προμαχώνα Παντοκράτορα, στο πλάτωμα στη λεωφόρο Πλαστήρα, στην Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, στην πλατεία Κύπρου (Χαριλάου Τρικούπη) και στο δημοτικό οικόπεδο της 4ης παρόδου Βίγλας στη συμβολή με τη λεωφόρο Δημοκρατίας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News