Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών: «Η Κεραμέως επιχειρεί να διασπάσει τον κλάδο - Από την Κρήτη ξεκινά η αξιολόγηση»

Κρήτη
Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών: «Η Κεραμέως επιχειρεί να διασπάσει τον κλάδο - Από την Κρήτη ξεκινά η αξιολόγηση»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για τακτικές του υπ. Παιδείας και της κ. Κεραμέως που «χρησιμοποιούνται στα πεδία του πολέμου» κάνει λόγο η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Νομού Ηρακλείου, που καλεί σε απεργία και συγκέντρωση στην πλατεία Ελευθερίας την Τετάρτη 15/2

Στην πανεκπαιδευτική απεργία και στη συγκέντρωση στην πλατεία Ελευθερίας την Τετάρτη 15/2, στις 11 π.μ., καλεί τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων η Πανεκπαιδευτική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Νομού Ηρακλείου ενάντια στην αξιολόγηση, την πειθάρχηση, την κατηγοριοποίηση και την ιδιωτικοποίηση, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση-κάλεσμα.

«Να κλείσουμε την πόρτα στους επιθεωρητές του υπουργείου», «καμία ανοχή στις τακτικές της διάσπασης και του αυταρχισμού» και «άμεση και χωρίς καμία αξιολόγηση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων» είναι τα κυριότερα αιτήματα των εκπαιδευτικών που πρόσκεινται στην Πανεκπαιδευτική Παρέμβαση, τα μέλη της οποίας αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους αναλυτικότερα τα εξής:

«Με 5 τροπολογίες για την εκπαίδευση, που εισήχθησαν σε νομοσχέδιο του υπουργείου μεταφορών, η Κεραμέως - με την τακτική του αιφνιδιασμού του “εχθρού-λαού”, επιχειρεί ξανά να επιβάλει την ατομική αξιολόγηση. Πρόκειται για το μεγάλο πρόταγμα και αυτής της κυβέρνησης στον χώρο της εκπαίδευσης, που από την πρώτη στιγμή περηφανεύεται για την επιβολή της. Όμως για όσους έχουν σχέση με την πραγματικότητα των σχολείων είναι γνωστό ότι η αξιολόγηση έχει απορριφθεί από τη μεγάλη πλειοψηφία του κλάδου και ότι -παρά τον αυταρχισμό, τις διαρκείς απειλές και την καταστολή με την οποία αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς το υπουργείο αυτά τα χρόνια - παραμένει άταφος νεκρός. Πρόκειται στην ουσία για “αναρτήσεις” που εξαναγκάζονται τα σχολεία να κάνουν και για υποκριτικές φόρμες που συμπληρώνονται με μικρή, στην πράξη, συμμετοχή.

Για αυτόν τον λόγο και για μία ακόμη φορά η Κεραμέως επιχειρεί να διασπάσει τον κλάδο, χτυπώντας τον τμηματικά και μάλιστα ξεκινώντας από το πιο ευάλωτο κομμάτι του. Έτσι, σύμφωνα με το υπουργείο, η ατομική αξιολόγηση θα ξεκινήσει μόνο για τις περιφέρειες της Κρήτης, της Πελοποννήσου και του Βόρειου και Νότιου Αιγαίου. Και από αυτές όμως θα ξεκινήσει μόνο για τους νεοδιόριστους! Πρόκειται για τακτικές που όχι απλά δεν έχουν καμία σχέση με “διαλόγους”, παιδαγωγικές και “εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις”, αλλά που χρησιμοποιούνται μόνο στα πεδία του πολέμου. Και αυτό ακριβώς αποδεικνύει την πλήρη αποτυχία της Κεραμέως και τα ψεύδη της περί “αποδοχής” της αξιολόγησης. Αυτό ακριβώς πιστοποιεί την αξία ενός μεγάλου αγώνα που έχει αποδομήσει και απορρίψει την αξιολόγηση.

Είναι η ώρα που ο κλάδος απέναντι στην πολιτική της διάσπασης και του αυταρχισμού πρέπει να αντιπαρατάξει την ενότητα και την αποφασιστικότητά του. Ο νεοεπιθεωρητισμός της Κεραμέως πρέπει και μπορεί να βρει απάντηση. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ της χώρας πρέπει να αντιπαραταχθούν ταυτόχρονα και ενιαία στην πολιτική της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της εργασιακής κόλασης που επιδιώκουν. Ο επιθεωρητισμός δεν έχει καμία θέση στο σχολείο. Και δεν έχει κανένα άλλο περιεχόμενο και ρόλο πέραν της χειραγώγησης, του εκφοβισμού και της πειθάρχησης. Αυτό το καταλαβαίνει ο καθένας, όσο και αν στολίζουν τους θεσμούς και τις μεθόδους, που χρησιμοποιούσε ο μοναρχοφασισμός και η χούντα, με παιδαγωγικές περικοκλάδες.

Η αξιολόγηση έρχεται για να κατηγοριοποιήσει εκπαιδευτικούς και να συνδέσει τα σχολεία με τους νόμους της αγοράς, μετατρέποντας τους διευθυντές σε managers. Μαζί με την προωθούμενη αποκέντρωση, στοχεύει στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, στη χειραγώγηση και την πειθάρχηση των εκπαιδευτικών, στη διαβάθμιση των σχολείων και τελικά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα έχει ακόμα πιο ισχυρά και απροσπέλαστα ταξικά φίλτρα. Το σχολείο της ΕΒΕ, της Τράπεζας Θεμάτων και όλων αυτών των “μεταρρυθμίσεων” που στοχεύουν στην αποδόμηση του δημόσιου και καθολικού χαρακτήρα του και στην ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης και των “επενδυτών” του χώρου. Η αξιολόγηση έρχεται για να αποτελέσει το νέο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής ζωής. Μαζί με τους συνεχείς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ και το αέναο ακριβοπληρωμένο κυνήγι προσόντων που εγκαινίασε η προηγούμενη κυβέρνηση, έρχεται να μετατρέψει τους συλλόγους σε αρένες όπου οι εκπαιδευτικοί θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για μια “θέση στον ήλιο”. Να τους υποτάξει στις απαιτήσεις και τις “προτιμήσεις” των επιθεωρητών και του υπουργείου.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο καμία πραγματικά παιδαγωγική λειτουργία δεν μπορεί να υπάρξει στους συλλόγους. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, όπου ο καθένας θα ανταγωνίζεται και θα έχει διαφορετική εργασιακή σύμβαση από τον διπλανό του, υπονομεύεται κάθε δυνατότητα συλλογικής συζήτησης και διεκδίκησης. Για αυτό και διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις και με ξεχωριστή ένταση η τωρινή θέλουν να επιβάλουν την αξιολόγηση. Για αυτό και ο κλάδος έχει χρέος να την απορρίψει και να την αποτρέψει ξανά.

Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για αδράνεια και αναβολές. Η επαναφορά του επιθεωρητισμού αποτελεί μια κρίσιμη στιγμή για τον κλάδο και κάθε παράταξη θα αναλάβει την ευθύνη των λόγων και των πράξεών της. Κάθε δισταγμός, κάθε πρόσχημα, κάθε μετάθεση της αγωνιστικής ανασύνταξης του κλάδου μετατρέπεται σε στήριγμα της κυβερνητικής πολιτικής και της νέας επίθεσης του υπουργείου.

Στη βάση αυτή, ήδη μέσω του πλαισίου της συγκρότησης του προεδρείου της ΕΛΜΕ διατρανώσαμε την αντίστασή μας στο αντιδραστικό μέτρο της Αξιολόγησης, προτάσσοντας το ως μείζον θέμα και διεκδικώντας τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων χωρίς αξιολόγηση. Από τη θέση του προεδρείου της ΕΛΜΕ επιδιώξαμε εγκαίρως την αγωνιστική ανασύνταξη του κλάδου με το πλαίσιο των αποφάσεων για ενημερωτικές συναντήσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ με τα όμορα σχολεία ανά γεωγραφική ζώνη, αλλά και με την επαρχία από την ερχόμενη εβδομάδα, που είναι λειτουργία απαραίτητη για την αναζωογόνηση του σωματείου. Πήραμε την απόφαση για σύγκληση Γ.Σ. εγκαίρως, για απεργία-αποχή από κάθε μέτρο αξιολόγησης και για στάσεις εργασίας, αλλά επίσης και για συντονισμό με τις άλλες ΕΛΜΕ της Κρήτης. Στην κατεύθυνση της συγκρότησης ενιαιο-μετωπικού αγώνα με τους γονείς και τους μαθητές αποφασίσαμε σύσκεψη των φορέων του γονεϊκού και μαθητικού Κινήματος την Τετάρτη 20 Φλεβάρη, όπως και προγραμματισμό κοινών συνεντεύξεων Τύπου, διοργάνωση παγκρήτιου συλλαλητηρίου, εκλογή συνδέσμων των συλλόγων διδασκόντων και ανάπτυξη κάθε μορφής συλλογικής δράσης.

Τονίζουμε την ανάγκη κλιμάκωσης του απεργιακού αγώνα. Προτείνουμε κήρυξη άμεσα 48ωρης απεργίας, και νέο γύρο Γ.Σ. των ΕΛΜΕ.

* Μονιμοποίηση χωρίς καμία αξιολόγηση των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών - κανείς επιθεωρητής στην τάξη.

* Καμία αξιολόγηση- πειθάρχηση – διαβάθμιση -κατάργηση όλου του αντιλαϊκού θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση.

* Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους.

* Κατάργηση της ΕΒΡ-τράπεζας θεμάτων και των όλων των μέτρων επίτασης των ταξικών φραγμών στη μόρφωση.

* Κατάργηση του αντισυνδικαλιστικού νόμου Χατζηδάκη.

* Αυξήσεις στους μισθούς ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια.

Οι ενωτικοί και ανυποχώρητοι λαϊκοί αγώνες μπορούν να νικήσουν», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών. 

(Φωτογραφία αρχείου) 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News