Ηράκλειο

Ηράκλειο: Ώρα αποφάσεων... για το κυκλοφοριακό - Τι ζητούν οι κάτοικοι των οδών Μονής Οδηγητρίας και Καζάνη

Η πιλοτική εφαρμογή της νέας κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης με σημείο αναφοράς πεζοδρομήσεις στο αποψινό Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, ενώ αναμένεται νέα επιστολή διαμαρτυρίας από περίοικους των οδών Οδηγητρίας και Καζάνη

Αποφάσεις για τη δύσκολη εξίσωση του κυκλοφοριακού γίγνεσθαι στο κέντρο του Ηρακλείου, που προβλέπει την πλήρη πεζοδρόμηση κεντρικών δρόμων, καλείται να λάβει εξ αναβολής απόψε το Δημοτικό Συμβούλιο, με τον “χορό” πάντως των ενστάσεων, αντιδράσεων και διαμαρτυριών επί του σχεδιασμού της Λότζιας να συνεχίζεται...

“Σκυτάλη” παίρνουν σήμερα Δευτέρα 23 Ιανουαρίου, κάτοικοι και έμποροι από τις οδούς Μονής Οδηγητρίας και Καζάνη, οι οποίοι αναμένεται να στείλουν επιστολή διαμαρτυρίας (συνοδεία δεκάδων υπογραφών) προς τη δημοτική Αρχή, εκφράζοντας την έντονη αντίθεση και οργή τους για τη διοχέτευση - όπως τονίζουν - μεγάλης ροής της κυκλοφορίας μέσω των δύο στενών αυτών δρόμων.

Οι διαμαρτυρόμενοι εγκαλούν μάλιστα τη δημοτική Αρχή και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Γιάννη Αναστασάκη για αθέτηση των δεσμεύσεων που είχε δώσει σε σχετική συνάντηση τον Φεβρουάριο του 2022.

Το “διάβημα διαμαρτυρίας” από τους περίοικους στις οδούς Μονής Οδηγητρίας και Καζάνη έρχεται να προστεθεί σε μια μακρά ήδη “θερμή” συζήτηση που είναι σε εξέλιξη τον τελευταίο καιρό με φόντο τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό που θέλει να θέσει άμεσα σε πιλοτική εφαρμογή η πλευρά της δημοτικής Αρχής, στο πλαίσιο της υπό αναθεώρησης κυκλοφοριακής μελέτης για την παλιά πόλη.

Όπως έχουμε γράψει, βασικό σημείο αναφοράς του σχεδιασμού αποτελεί η πιλοτική εφαρμογή για έναν χρόνο (ως τις 31 Δεκεμβρίου του 2023) της πλήρους πεζοδρόμησης (με αποκλεισμό των οχημάτων) του άξονα Δικαιοσύνης -Ίδης- Καλοκαιρινού μέχρι την οδό Καζάνη και της διαμόρφωσης του οδικού άξονα Ζωγράφου -Χατζημιχάλη Γιάνναρη- Σμύρνης σε έναν βρόγχο ήπιας κυκλοφορίας, για αποκλειστική όμως κίνηση κοινόχρηστων οχημάτων και οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

Παράλληλα προβλέπεται μια σειρά από πεζοδρομήσεις στην Αγία Τριάδα, ενώ επανέρχεται στο προσκήνιο η επαναλειτουργία των πρώην δημοτικών πάρκινγκ σε επαφή με τα ενετικά τείχη.

Η επιστολή

Τι ζητούν οι κάτοικοι των οδών Μονής Οδηγητρίας και Καζάνη

«Με την παρούσα επιστολή, οι έμποροι και κάτοικοι των οδών Μονής Οδηγητρίας, Καζάνη και της γύρω περιοχής εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για την πρόταση της δημοτικής Αρχής να εκτρέψει όλη την κυκλοφορία που προέρχεται από τις οδούς Κατεχάκη, Καρτερού, 1821, Κόσμων και Θησέως προς την οδό Μονής Οδηγητρίας και την οδό Καζάνη.

Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τον λόγο που η δημοτική Αρχή επιλέγει να ευνοήσει τους 43 εμπόρους του άνω τμήματος της οδού 1821, ενός δρόμου αναπλασμένου, μεγάλου πλάτους, με μεγάλα πεζοδρόμια, καταρρακώνοντας πλήρως την εμπορικότητα και προσβασιμότητα των οδών Μονής Οδηγητρίας-Καζάνη, για τις 38 επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αυτές (συν 12 κλειστές), τις οικίες μας, αλλά και τους γύρω δρόμους. Η γεωμετρία των οδών - διαστάσεις της Μονής Οδηγητρίας και της Καζάνη - τις κάνουν τελείως ακατάλληλες για να εξυπηρετήσουν τον κυκλοφοριακό φόρτο αυτό, ακόμα και αν αναπλαστούν στο μέλλον.

Έχουμε βιώσει πάνω από 12 μήνες, σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους, τα καταστροφικά αποτελέσματα που έχει αυτή η εκτροπή του κυκλοφοριακού φόρτου αποκλειστικά προς τη Μονή Οδηγητρίας.

Τον Οκτώβριο του 2019, με αφορμή τα έργα υπογειοποίησης των δικτύων ΔΕΗ, αποκλείστηκε η 1821 ως δρόμος εκτόνωσης της κυκλοφορίας προς την Κυρίλλου Λουκάρεως. Για τον 1,5 μήνα που διήρκεσαν τα έργα, η κυκλοφορία εκτράπηκε εξ ολοκλήρου προς τη Μονή Οδηγητρίας, με τα παραπάνω ολέθρια αποτελέσματα. Τα προβλήματα αυτά είναι γνωστά στην Τροχαία και στη Δημοτική Αστυνομία λόγω της έκτασής τους. Είναι επίσης γνωστά στη δημοτική Αρχή από τα βίντεο που είχαν σταλεί τότε στον κ. Μικράκη, από μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου. Τα βίντεο αυτά είναι διαθέσιμα. Τα ίδια ακριβώς προβλήματα επαναλήφθηκαν όταν ξεκίνησε η ανάπλαση του πάνω τμήματος της οδού 1821, τον Ιανουάριο 2022, και μέχρι τον Νοέμβρη 2022 που βγήκαν τα κάγκελα απαγόρευσης της διέλευσης.

Αδυνατούμε να κατανοήσουμε την πρόταση της δημοτικής Αρχής για πιλοτική εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αυτών.

Οι αιτίες που παράγουν τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο αυτό παραμένουν απαράλλακτες:

  • Δύο σταθμοί αυτοκινήτων συνολικής δυναμικότητας 300+ θέσεων αυτοκινήτων, δηλαδή με επισκεψιμότητα άνω των 600 αυτοκινήτων καθημερινά.
  • Η διέλευση ταξί και Ι.Χ. τα οποία εξυπηρετούν όλους τους παραπάνω δρόμους.
  • Οι Μ. Οδηγητρίας και Καζάνη ως οι μοναδικές οδοί διέξοδοι για τα οχήματα τροφοδοσίας 250+ επιχειρήσεων εμπορίου και εστίασης των παρακάτω δρόμων: Κατεχάκη, Καρτερού, Κόσμων, Θησέως, 1821, Μ. Οδηγητρίας, πλ. Αγίας Αικατερίνης, και των πεζοδρόμων Αργυράκη, Αρχοντοπούλου, Καγιαμπή, Γραμβούσης, Αγίων Δέκα και Ζαμπελίου. Στη Μονή Οδηγητρίας, βρίσκεται εργαστήριο ζαχαροπλαστικής με συχνές φορτοεκφορτώσεις, και ένα ξενοδοχείο το οποίο απαιτεί στάση για επιβίβαση-αποβίβαση, ενώ υπό κατασκευή βρίσκεται άλλο ένα (γωνία λεωφόρου Καλοκαιρινού και Καζάνη).
  • Η εκτόνωση όλου αυτού του κυκλοφοριακού φόρτου γίνεται από ένα φανάρι διάρκειας 10 δευτερολέπτων, στη συμβολή των οδών λεωφόρου Καλοκαιρινού, Αγίου Μηνά και Γιαμαλάκη), για το οποίο η δημοτική Αρχή μάς έχει απορρίψει όλα τα αιτήματα αύξησης του χρόνου διέλευσης, καθώς αυτό θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα.
  • Στα παραπάνω, προστίθενται θέματα όπως:
  • Προβλήματα πολιτικής προστασίας. Επανειλημμένως εγκλωβίζονται πυροσβεστικά και ασθενοφόρα στη Μονή Οδηγητρίας, (4 περιστατικά μέσα στο 2022). Οποιοδήποτε τέτοιο περιστατικό κλείνει κυριολεκτικά την κυκλοφορία από λίγα λεπτά έως μισή ώρα. Το ίδιο συμβαίνει και σε περιπτώσεις έργων κ.λπ.
  • Η καθημερινή επικινδυνότητα στην οποία εκτίθενται τα παιδιά που παίζουν σε μια από τις ελάχιστες πλατείες (Αγία Αικατερίνη) που έχουν μείνει στο κέντρο της πόλης.
  • Ο υποβιβασμός των μνημείων του Αγίου Μηνά και της Αγίας Αικατερίνης και η επιδείνωση της ήδη κακής προσβασιμότητάς τους από πεζούς τουρίστες που συχνά επιλέγουν την οδό Μ. Οδηγητρίας για να τα προσεγγίσουν.

Ο αντιδήμαρχος κ. Αναστασάκης αθετεί τη δέσμευση που μας έδωσε στη συνάντηση στις 14/2/2022 με αντιπροσωπία εμπόρων και με την υποστήριξη του Εμπορικού Συλλόγου, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που δημιουργεί η πρόταση αυτή, αλλά και το δίκαιο του αιτήματός μας.

Αιτούμαστε την εκτόνωση μέρους του κυκλοφοριακού φόρτου από το πάνω τμήμα της οδού 1821 (από την οδό Κόσμων και έως την Κυρίλλου Λουκάρεως) και όχι αποκλειστικά από τις οδούς Μονής Οδηγητρίας-Καζάνη».

Στη Λότζια οι ιδιοκτήτες ταξί για το νέο κυκλοφοριακό στο κέντρο

Κάλεσμα για παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Λότζια όπου συζητέίται το σήμερα απόγευμα (23/1) το θέμα του κυκλοφοριακού στο κέντρο του Ηρακλείου, απευθύνει ο Σύλλογος Επαγγελματιών – Ιδιοκτητών Ταξί, ζητώντας από όλα τα μέλη να παραστούν στο δημοτικό Συμβούλιο τονίζοντας πως δεν θα δεχθούν την συρικνωση τον θεσεων σταθμευσης και την εξαθλίωση στην οποία οδηγείται ο κλάδος. Οι ιδιοκτήτες ταξί είναι αποφασισμένοι να μην αποδεχθούν τον αποκλεισμό τους από το κέντρο της πόλης.

Ακολουθεί το πήρες περιεχόμενο της ανακοίνωσης του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Ηρακλείου:

"Το ΔΣ του συλλόγου μας, καλεί τους ιδιοκτήτες ταξί τη Δευτέρα 23/1/2023 να παρακολουθήσουν το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ηρακλείου που θα πραγματοποιηθεί στο δημαρχείο (Λότζια) στις 18:00.

Το θέμα της συνεδρίασης είναι η περιβόητη μελέτη για το κυκλοφοριακό του κέντρου της πόλης και ο καθολικός αποκλεισμός των οχημάτων απ’ αυτό.

Ο στόχος τους, είναι συγκεκριμένος και για συγκεκριμένους.

Σχεδίασαν ένα κέντρο δίνοντας πρόσβαση στα ταξί ώστε να εξυπηρετούνται όλες οι κοινωνικές ομάδες που θέλουν να μεταβούν στο κέντρο της πόλης, με ένα διαμορφωμένο δρόμο, ήπιας κυκλοφορίας και με συγκεκριμένο υλικό.

Έφεραν το θέμα στην επιτροπή κυκλοφορίας που πήρε απόφαση και εισηγήθηκε προς το δημοτικό συμβούλιο.

Στην πορεία η απόφαση άλλαξε.

Η εισήγηση πλέον εμπεριέχει τον καθολικό αποκλεισμό των οχημάτων. Οι δημόσιες υποσχέσεις του δημάρχου και αντιδημάρχου εξανεμίστηκαν. Οι πολιτικές τους υποσχέσεις δεν είχαν σοβαρότητα.

Συγκεκριμένοι άνθρωποι, έκαναν στην άκρη τον ακριβοπληρωμένο συγκοινωνιολόγο και επέβαλαν την δική τους άποψη.

Ποιος ο λόγος να πληρώνει ο δήμος επιστήμονες για μια μελέτη που θα καθορίσει την πόλη για τα επόμενα 20 χρόνια, όταν έχει παρατρεχάμενους και συμβουλάτορες που τα ξέρουν όλα.

Πρέπει να προστατέψουμε όλες αυτές τις κοινωνικές ομάδες που ο δήμος θέλει να αποκλείσει από το κέντρο της πόλης και συγχρόνως να προστατέψουμε το επάγγελμα μας.

Δεν θα δεχτούμε τη συρρίκνωση τον θέσεων στάθμευσης μας, γιατί οδηγούν τον κλάδο μας στην εξαθλίωση, άνθρωποι, που τον Οκτώβρο του 2023 δεν θα είναι στο δημοτικό συμβούλιο. Προσπαθούν να στείλουν το καταναλωτικό κοινό στις μεγάλες εταιρείες και στα mall που ετοιμάζονται περιφερειακά της πόλης.

Όσοι εθελοτυφλούν σήμερα θα μας θυμηθούν τα επόμενα χρόνια.

Συνάδελφοι, ας δώσουμε ένα βροντερό παρόν στο δημοτικό συμβούλιο, και να εκθέσουμε για μια ακόμα φορά τα επιχειρήματα μας, δεν αποδεχόμαστε και θα κινηθούμε ανάλογα με οποιαδήποτε μορφή κινητοποίησης, στις προτάσεις που προσπαθούν να περάσουν κάποιοι, από το δημοτικό συμβούλιο για να εξυπηρετηθούν συμφέροντα.

ΖΗΤΑΜΕ την είσοδο των ταξί στον διαμορφωμένο ήπιας κυκλοφορίας δρόμο που κατασκεύασαν από τις οδούς Ζωγράφου - Χατζημιχάλη Γιάνναρη - Μεϊντάνι με έξοδο από τη Μονής Οδηγητρίας.

Τίποτα παραπάνω αλλά και τίποτα λιγότερο από αυτά που ο μελετητής εισηγήθηκε και έγιναν αποδεκτά από την επιτροπή κυκλοφορίας".

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια