Ηράκλειο

Ηράκλειο: Ξανά στο προσκήνιο η σύνδεση της Μεσαράς και ο προαστιακός με το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Την οδική σύνδεση του νέου αεροδρομίου και με τη Μεσαρά, αλλά και την ίδρυση μέσου σταθερής τροχιάς ζητούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με ερώτηση που κατέθεσαν στην Βουλή προς τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών

Να μη χαθεί η ευκαιρία για ένα πιο ολοκληρωμένο “παζλ” συνδέσεων στο υπό κατασκευή νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος ζητά ο Χάρης Μαμουλάκης και άλλοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, θέτοντας εκ νέου στο προσκήνιο δύο κρίσιμα αιτήματα: Την εξασφάλιση σύγχρονης οδικής σύνδεσης προς τον νέο αερολιμένα και από την παραγωγική περιοχή της Μεσαράς, που παραδόξως πώς, έχει μείνει εκτός κάδρου στον σχεδιασμό του έργου.

Και την προώθηση μιας σύνδεσης με μέσο σταθερής τροχιάς, όπως π.χ. ένας προαστιακός σιδηρόδρομος, μεταξύ του νέου αεροδρομίου και του πολεοδομικού συγκροτήματος του Ηρακλείου και, γιατί όχι, μεταξύ του νέου αεροδρομίου και άλλων μεγάλων αστικών κέντρων του νησιού μας...

Ως προς την πρόταση για σιδηροδρομικό δίκτυο στην Κρήτη σε συνάρτηση με τη λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδας, το θέμα έχει βρεθεί δυναμικά το τελευταίο διάστημα στο προσκήνιο, καθώς μια τέτοια προοπτική κεντρίζει για τα καλά το παγκόσμιο επενδυτικό ενδιαφέρον!

Όπως έχουμε γράψει, μετά την κινητοποίηση και τις σχετικές πρωτοβουλίες των τοπικών φορέων, που είχαν και πριν από λίγο καιρό σχετική συνάντηση στο Ρέθυμνο, αποφασίζοντας εκεί να εντείνουν περαιτέρω τις πιέσεις τους για τη δρομολόγηση ενός τέτοιου εγχειρήματος, μια μεγάλη επένδυση για μια σύνθετη σιδηροδρομική σύνδεση, μέσω τραμ και προαστιακού, του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο σχεδιάζει ο γαλλικός κολοσσός της Alstom...

Τη σχετική αποκάλυψη έκανε ο γενικός διευθυντής της Alstom για την Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια, Σταύρος Βλάχος, γνωστοποιώντας συγκεκριμένα πως υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξη ενός σύνθετου σιδηροδρομικού δικτύου, που θα περιλαμβάνει τραμ και προαστιακό για να συνδέεται το πολεοδομικό συγκρότημα του Ηρακλείου με το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Μάλιστα, ο ίδιος προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, αποκαλύπτοντας πως όχι απλώς υπάρχει ενδιαφέρον από πλευράς του συγκεκριμένου γαλλικού ομίλου, αλλά μάλιστα έχουν ήδη γίνει συζητήσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση αυτού του πρότζεκτ.

Στην Βουλή το θέμα

Την αναγκαιότητα δημιουργίας της κατάλληλης οδικής σύνδεσης της Μεσαράς με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, αναδεικνύει με την κατάθεση ερώτησης και αίτησης κατάθεσης εγγράφων προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών - όπως είχε δεσμευτεί - ο αν. τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικής Συμμαχίας, βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με τη συνυπογραφή 11 ακόμη βουλευτών, μεταξύ των οποίων οι Κρήτες βουλευτές Νίκος Ηγουμενίδης και Μανόλης Θραψανιώτης.

«Αεροδρόμιο Καστελίου-Μεσαρά μέσω Ηρακλείου ή απευθείας, γρήγορα και με ασφάλεια; Αυτό είναι το ερώτημα στο οποίο καλούμε την κυβέρνηση να απαντήσει μέσω της συγκεκριμένης κοινοβουλευτικής παρέμβασης», αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου, ένα έργο του οποίου ο διαγωνισμός και η συμβασιοποίηση ολοκληρώθηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ανοίγει νέες προοπτικές για τον τόπο μας.

Η γρήγορη και ασφαλής σύνδεσή του με την ευρύτερη περιοχή της Μεσαράς, μια περιοχή με ιδιαίτερα ανεπτυγμένο πρωτογενή τομέα, ισχυρό τουριστικό αποτύπωμα και αναπτυξιακή δυναμική είναι απαραίτητη. Σήμερα, βρισκόμαστε στην κατάλληλη χρονική συγκυρία για να ληφθούν οι αποφάσεις που θα δημιουργήσουν την κατάλληλη οδική σύνδεση της Μεσαράς με το νέο αεροδρόμιο. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τις πιέσεις και μαζί με τους τοπικούς φορείς να παλέψουμε για να μη χαθεί αυτή η ευκαιρία, παράλληλα με την ευκαιρία σύνδεσης του νέου αεροδρομίου με το Ηράκλειο, ενδεχομένως και άλλα αστικά κέντρα, μ’ ένα μέσο σταθερής τροχιάς, ένα τρένο φιλικό προς το περιβάλλον».

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, παρά τις αλλαγές στη σύμβαση με την εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών στο νέο αεροδρόμιο, δεν προβλέφθηκε καμία τροποποίηση στις μεταφορικές και συγκοινωνιακές προβλέψεις του νέου αεροσταθμού. Αποτέλεσμα, να παραμένει η υποχρέωση για την ανάδοχο εταιρεία να ολοκληρώσει δύο μόνο οδικές συνδέσεις, μία προς τον ΒΟΑΚ και μία προς το Αρκαλοχώρι, χωρίς η κυβέρνηση της Ν.Δ. να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ευρύτερης σύνδεσης του αεροδρομίου με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού και ειδικότερα με την περιοχή της Μεσαράς.

Οι βουλευτές ζητούν απαντήσεις σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκονται τα οδικά έργα που προβλέπονταν στην αρχική σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελίου, εάν θα τροποποιηθεί ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός σύμφωνα και με τα νέα δεδομένα, καθώς και εάν υπάρχει σχεδιασμός για την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσής του με την ευρύτερη περιοχή της Μεσαράς. Ζητούν, επίσης, την κατάθεση στη Βουλή της Μελέτης Οδοποιίας και τη Συγκοινωνιακή Μελέτη του νέου αεροδρομίου, όπως προβλέπεται να παραδοθεί από την ανάδοχο εταιρεία κατά τη συμβασιοποίηση του έργου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια