Ηράκλειο

Χάρης Μαμουλάκης: «Αεροδρόμιο Καστελίου - Μεσαρά μέσω Ηρακλείου, ή απευθείας, γρήγορα και με ασφάλεια;»

Ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με την συνυπογραφή 11 ακόμη Βουλευτών αναδεικνύει το θέμα με κατάθεση ερώτησης στην Βουλή

Την αναγκαιότητα δημιουργίας της κατάλληλης οδικής σύνδεσης της Μεσαράς με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, αναδεικνύει με την κατάθεση Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών - όπως είχε δεσμευτεί - ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με την συνυπογραφή 11 ακόμη Βουλευτών.

«Αεροδρόμιο Καστελίου - Μεσαρά μέσω Ηρακλείου ή απευθείας, γρήγορα και με ασφάλεια; Αυτό είναι το Ερώτημα στο οποίο καλούμε την Κυβέρνηση να απαντήσει μέσω της συγκεκριμένης Κοινοβουλευτικής παρέμβασης» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου, ένα έργο του οποίου ο διαγωνισμός και η συμβασιοποίηση ολοκληρώθηκαν από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ανοίγει νέες προοπτικές για τον τόπο μας. Η γρήγορη και ασφαλής σύνδεσή του με την ευρύτερη περιοχή της Μεσσαράς, μια περιοχή με ιδιαίτερα ανεπτυγμένο πρωτογενή τομέα, ισχυρό τουριστικό αποτύπωμα και αναπτυξιακή δυναμική είναι απαραίτητη. Σήμερα, βρισκόμαστε στην κατάλληλη χρονική συγκυρία για να ληφθούν οι αποφάσεις που θα δημιουργήσουν την κατάλληλη οδική σύνδεση της Μεσσαράς με το νέο αεροδρόμιο. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τις πιέσεις και μαζί με τους τοπικούς φορείς να παλέψουμε για να μην χαθεί αυτή η ευκαιρία, παράλληλα με την ευκαιρία σύνδεσης του νέου αεροδρομίου με το Ηράκλειο, ενδεχομένως και άλλα αστικά κέντρα, μ’ ένα μέσο σταθερής τροχιάς, ένα τρένο φιλικό προς το περιβάλλον».

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, παρά τις αλλαγές στη σύμβαση με την εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών στο νέο αεροδρόμιο, δεν προβλέφθηκε καμία τροποποίηση στις μεταφορικές και συγκοινωνιακές προβλέψεις του νέου αεροσταθμού. Αποτέλεσμα, να παραμένει η υποχρέωση για την ανάδοχο εταιρεία να ολοκληρώσει δύο μόνο οδικές συνδέσεις, μια προς τον ΒΟΑΚ και μια προς το Αρκαλοχώρι, χωρίς η Κυβέρνηση της ΝΔ να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ευρύτερης σύνδεσης του αεροδρομίου με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού και ειδικότερα με την περιοχή της Μεσαράς.

Οι Βουλευτές ζητούν απαντήσεις σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκονται τα οδικά έργα που προβλέπονταν στην αρχική σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελίου, εάν θα τροποποιηθεί ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός σύμφωνα και με τα νέα δεδομένα, καθώς και σε εάν υπάρχει σχεδιασμός για την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσής του με την ευρύτερη περιοχή της Μεσσαράς.

Ζητούν επίσης την κατάθεση στην Βουλή της Μελέτης Οδοποιίας και την Συγκοινωνιακή Μελέτη του νέου αεροδρομίου, όπως προβλέπεται να παραδοθεί από την ανάδοχο εταιρεία κατά την συμβασιοποίηση του έργου.

Ακολουθεί η ερώτηση και ΑΚΕ προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Τί προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση για την αναβάθμιση της συγκοινωνιακής σύνδεσης μεταξύ της περιοχής της Μεσσαράς και του νέου αεροδρομίου Καστελίου;»

Με το άρθρο 88 του ν.5007/2022 «Ολοκληρωμένο Σύστημα Παροχής Ανακουφιστικής Φροντίδας - Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις», (ΦΕΚ Α' 241/23.12.2022), κυρώθηκε η συμφωνία εκτέλεσης συμπληρωματικών εργασιών για την αναβάθμιση του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηράκλειου Κρήτης μεταξύ της κυβέρνησης και της ανάδοχου εταιρείας του έργου.

Από την συμπληρωματική σύμβαση προέκυψε η αναγκαιότητα επέκτασης της δομημένης επιφάνειας του νέου αεροδρομίου, η επέκταση της ημερομηνίας παράδοσης του φυσικού αντικειμένου του έργου κατά 24 μήνες και η αύξηση του κόστους κατασκευής, χωρίς νέο διαγωνισμό, του αεροδρομίου κατά 104 εκατ. ευρώ. Η συμπληρωματική σύμβαση δικαιολογούταν σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την αιτιολογική έκθεση του εν λόγω άρθρου εξαιτίας της τροποποίησης των βασικών παραμέτρων σε σχέση με την επιβατική κίνηση στο νησί από την ημερομηνία προκήρυξης του έργου μέχρι σήμερα, αλλά και εξαιτίας των αλλαγών των διεθνών προδιαγραφών στην κατασκευή αεροδρομίου μετά την πανδημία του Covid-19.

Αν όμως οι νέες προβλέψεις σχετικά με την μελλοντική αυξημένη επιβατική κίνηση στο νησί ήταν αρκετές για την επέκταση των ίδιων των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου δεν ίσχυε το ίδιο και για τις μεταφορικές και συγκοινωνιακές προβλέψεις του νέου αεροσταθμού. Έτσι, σήμερα, η ανάδοχος εταιρεία συνεχίζει να είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει δύο μόνο οδικές συνδέσεις, μια προς τον ΒΟΑΚ και μια προς το Αρκαλοχώρι, ενώ η ίδια η κυβέρνηση δεν φαίνεται να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ευρύτερης σύνδεσης του αεροδρομίου με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού.

Λαμβάνοντας υπόψη την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου αλλά και την σημασία της μεγιστοποίησης των πολλαπλασιαστικών ωφελειών του έργου προς την τοπική κοινωνία, ερωτάται ο αρμόδιος κύριος Υπουργός:

1) Σε τι στάδιο βρίσκονται τα οδικά έργα που προβλέπονταν στην αρχική σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελίου;

2) Σκοπεύετε να τροποποιήσετε τον αρχικό κυκλοφοριακό σχεδιασμό του αεροδρομίου Καστελίου λαμβάνοντας υπόψιν τα νέα δεδομένα αναφορικά με την μελλοντική επιβατική κίνηση του;

3) Σε τι ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ώστε να αναβαθμιστεί η οδική σύνδεση μεταξύ του νέου αεροδρομίου Καστελίου και της ευρύτερης περιοχής του κάμπου της Μεσσαράς;

Και παρακαλούμε όπως καταθέσετε στην εθνική αντιπροσωπεία:

1) Την Μελέτη Οδοποιίας του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου.

2) Την Συγκοινωνιακή Μελέτη του νέου αεροδρομίου όπως προβλέπεται να παραδοθεί από την ανάδοχο εταιρεία κατά την συμβασιοποίηση του έργου.

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μαμουλάκης Χάρης

Αδαμοπούλου Αγγελική

Βαρεμένος Γιώργος

Ζουράρις Κωνσταντίνος

Ηγουμενίδης Νίκος

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Μπακαδήμα Φωτεινή

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Ραγκούσης Γιάννης

Φωτίου Θεανώ

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια