Ηράκλειο: Στα σκαριά τραμ με προαστιακό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Κρήτη
Ηράκλειο: Στα σκαριά τραμ με προαστιακό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στους σχεδιασμούς που εξετάζει η εταιρεία είναι η κατασκευή ενός δικτύου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει το κέντρο του Ηρακλείου με το αεροδρόμιο που κατασκευάζεται στο Καστέλλι και αναμένεται να εκτοξεύσει την τουριστική κίνηση στην περιοχή

Στο στόχαστρο της γαλλικής Alstom το σχέδιο για νέες υποδομές μέσων σταθερής τροχιάς στην Κρήτη. Προτείνει τραμ χαμηλής ταχύτητας για την πόλη του Ηρακλείου και προαστιακό σιδηρόδρομο για σύνδεση με το αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Στην Κρήτη στρέφει το βλέμμα του ο γαλλικός όμιλος Alstom, εκ των ηγετών στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, επαναφέροντας στο προσκήνιο ένα έργο που συζητείται περισσότερες από δύο δεκαετίες. Ο λόγος για τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφορών τραμ στο Ηράκλειο της Κρήτης, που θα συνδέει την πόλη με το αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της παρουσίας της στην Ελλάδα, η Alstom έχει ήδη αρχίσει τις συζητήσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή ενός σύνθετου δικτύου τραμ στο Ηράκλειο της Κρήτης. Στους σχεδιασμούς που εξετάζει η εταιρεία είναι η κατασκευή ενός δικτύου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει το κέντρο του Ηρακλείου με το αεροδρόμιο που κατασκευάζεται στο Καστέλλι και αναμένεται να εκτοξεύσει την τουριστική κίνηση στην περιοχή, αυξάνοντας παράλληλα και τις ανάγκες για περισσότερες και ποιοτικότερες υποδομές μεταφορών, σύμφωνα με το businnesdaily.gr.

Η «φόρμουλα» που βρίσκεται υπό εξέταση από τον γαλλικό όμιλο για το δίκτυο αυτό είναι, εντός της πόλης να επιλεγεί η κατασκευή δικτύου τραμ που θα κινείται με χαμηλές ταχύτητες και ασφάλεια και θα συνδέεται εκτός αστικού ιστού με έναν προαστιακό σιδηρόδρομο που θα μπορεί να «πιάσει» υψηλότερες ταχύτητες και να μειώσει τον απαιτούμενο χρόνο για τη σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο με πρόβλεψη να αναπτυχθεί και ενδιάμεσα του ΒΟΑΚ.

Ο γενικός διευθυντής της Alstom για την Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια, κ. Σταύρος Βλάχος τόνισε χθες πως πρόκειται για ένα έργο που ζητάει η ίδια η πόλη, ενώ θα αξιοποιήσει, εφόσον υλοποιηθεί, και παλαιότερες υποδομές για τη μεταφορά κάρβουνου, που σήμερα παραμένουν εγκαταλελειμμένες. Μάλιστα, κατά καιρούς η δημοτική αρχή αλλά και πολίτες έχουν καταθέσει σχετικές προτάσεις. Η χρονική συγκυρία, ωστόσο, με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στην περιοχή παράλληλα με την εισροή στη χώρα σημαντικών ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων δίνουν νέα πνοή στο όραμα για μία βιώσιμη λύση μεταφορών για την πόλη. Μάλιστα, καθώς πρόκειται για ένα σχεδιασμό με πράσινο αποτύπωμα ο κ. Βλάχος εμφανίστηκε αισιόδοξος πως το έργο θα μπορούσε να ενταχθεί στο εθνικό σχέδιο για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ποιος ο σχεδιασμός για το 2023

Με δυναμική παρουσία ήδη στο έργο της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, η Alstom δηλώνει έτοιμη να δώσει το «παρών» και στο αναμενόμενο μεγάλο έργο ΣΔΙΤ για τη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας ενώ εξετάζει τον τρόπο αξιοποίησης του νέου εργαλείου των «Πρότυπων Προτάσεων». Όπως υπογράμμισε ο κ. Βλάχος, πρόκειται για ένα μέσο που μπορεί να φέρει μία νέα σελίδα στις υποδομές της χώρας με την Alstom να θέτει ως στόχο να συμβάλλει στον τρόπο παραγωγής των έργων στην Ελλάδα.

Επιπρόσθετα, η εταιρεία στοχεύει σε συμφωνίες αναφορικά με τα έργα επέκτασης του Προαστιακού σιδηροδρόμου που θα εκκινήσουν με τον διαγωνισμό για την επέκταση προς το Ίλιον που αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα ενώ θα ακολουθήσουν και επόμενοι που θα αφορούν τις επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο.

Στους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας είναι και η επένδυση σε τρένα υδρογόνου τα οποία το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει στους σχεδιασμούς του έως το 2025.

(φωτογραφία αρχείου)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News