Ηράκλειο: Όλη η αλήθεια πίσω από τον "καυγά" για τους πεζόδρομους - Το κόλπο του Δήμου να γλιτώσει τη συντήρηση!

Κρήτη
Ηράκλειο: Όλη η αλήθεια πίσω από τον "καυγά" για τους πεζόδρομους - Το κόλπο του Δήμου να γλιτώσει τη συντήρηση!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ενώ ξηλώνουν τα παλιά πλακόστρωτα θέλουν τα νέα να τους αλλάξουν χρήση! Το θέμα είναι αμιγώς πολιτικό και επικοινωνιακό καθώς όσο πλησιάζουν οι εκλογές δεν θα ήθελε ο αντιδήμαρχος να έχει έναν ακόμη έναν πονοκέφαλο μετά την τραγωδία με την πτώση του πεύκου που σκότωσε άνθρωπο στη Λεωφόρο Δημοκρατίας

Την ώρα που έχει ξεκινήσει και μέσα από τη Λότζια εκστρατεία οι δρόμοι που πλακοστρώθηκαν ως ήπιας κυκλοφορίας και πληρώθηκαν ως τέτοιοι στοιχίζοντας περισσότερο να χαρακτηριστούν πεζόδρομοι εκ των υστέρων παρατηρείται ότι στην πόλη η δημοτική αρχή ξηλώνει τους παλιά πλακόστρωτα! Αφού ξήλωσε το δρόμο στην Καινούρια Πόρτα και προσανατολίζεται να ξηλώσει και τα πλακόστρωτα στο Πολιτιστικό και το Κομμένο Μπεντένι, αφαιρεί στη μικρή Έβανς και φυσικά ξήλωσε μια λωρίδα από την 25ης Αυγούστου η οποία επίσης είναι ήπιας κυκλοφορίας όμως πρακτικά δεν περνούν αυτοκίνητα εδώ και 15 χρόνια! Μάλιστα στην 25ης Αυγούστου ξηλώθηκε ένα τμήμα κάθετα που συνδέεται τις δύο πλευρές της Κορωναίου! Θα αναρωτηθεί κάποιος πως γίνεται από τη μια η δημοτική αρχή να ξηλώνει προϋφιστάμενα πλακόστρωτα και από την άλλη να τρέχει εκστρατείες για να χαρακτηριστούν πεζόδρομοι τα νέα! Τι ακριβώς συμβαίνει; Η πεζοδρόμηση των πόλεων είναι πολύ φιλική για τους πολίτες και η βόλτα είναι ευχάριστη. Όλοι θα ήθελαν να μείνει πεζόδρομος η Λεωφόρος Δικαιοσύνης. Όμως γιατί ο δρόμος δεν χαρακτηρίστηκε πεζόδρομος πριν πλακοστρωθεί; Και γιατί τώρα;

Ας δοθούν μερικές απαντήσεις σε ένα-ένα από τα ερωτήματα. Η δημοτική αρχή Ηρακλείου εφαρμόζει το δόγμα «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι»! Ξηλώνει τα προϋφιστάμενα πλακόστρωτα στην πόλη καθώς αυτά έχουν φυσικές φθορές από τα διερχόμενα αυτοκίνητα και στη διάρκεια του έτους απαιτείται να γίνεται συχνή συντήρηση και να επανατοποθετούνται οι κυβόλιθοι. Αυτό συνέβαινε και στην Καινούργια Πόρτα αλλά και την 25ης Αυγούστου. Συχνά από την Λεωφόρο της 25ης Αυγούστου έλειπαν κομμάτια από το πλακόστρωτο και η αντιδημαρχία Τεχνικών Έργων υπό τον Γιάννη Αναστασάκη θα έπρεπε πολύ συχνά να τα συντηρεί. Έτσι αποφάσισε ότι αντί να τα συντηρεί είναι προτιμότερο να τα ξηλώσει και να ρίξει διάδρομο από μπετόν ώστε να περνούν τα οχήματα και εκείνος να γλιτώσει από τον «πονοκέφαλο» της συντήρησης! Το θέμα δεν είναι οικονομικό καθώς μπορεί να γίνει με αυτεπιστασία. Το θέμα είναι αμιγώς πολιτικό και επικοινωνιακό καθώς όσο πλησιάζουν οι εκλογές δεν θα ήθελε ο αντιδήμαρχος να έχει έναν ακόμη έναν πονοκέφαλο μετά την τραγωδία με την πτώση του πεύκου που σκότωσε άνθρωπο στη Λεωφόρο Δημοκρατίας.

Από την άλλη γιατί η Λεωφόρος Δικαιοσύνης να μη μείνει πεζόδρομος και τα λεωφορεία απειλούν με εξώδικα να περάσουν; Αυτό είναι ένα καλό ερώτημα με πολλές απαντήσεις. Αφενός η Λεωφόρος Δημοκρατίας όταν δημοπρατήθηκε για να πλακοστρωθεί με βάση την υφιστάμενη κυκλοφοριακή μελέτη παρέμενε δρόμος ήπιας κυκλοφορίας. Ως τέτοιος δημοπρατήθηκε και για αυτό χρησιμοποιήθηκαν πολλά και διαφορετικά υλικά.

Μάλιστα η τελική επιλογή των υλικών είναι φθηνότερη από εκείνα της αρχικής μελέτης και ήδη είχαν εκφραστεί ανησυχίες ότι με το που θα περάσουν οχήματα θα ξηλωθούν οι κυβόλιθοι.

Η τοποθέτηση των κυβόλιθων έγινε πανηγυρικά με τον αντιδήμαρχο Γιάννη Αναστασάκη να τοποθετεί τον τελευταίο όμως ακόμη και τότε δεν είχε ληφθεί καμία απόφαση να χρησιμοποιηθεί ο δρόμος ως πεζόδρομος! Αντιθέτως έλεγαν θα περνούν λεωφορεία, ταξί σε χαμηλές ταχύτητες. Όταν το έργο τελείωσε ύστερα από δύο εργολαβίες που στην ουσία τους στοίχισαν όσο ο αρχικός προϋπολογισμός δηλαδή περίπου 3-3,5 εκατ. ευρώ και με καθυστέρηση 5 ετών ενώ το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε 12 μήνες ο αντιδήμαρχος σκέφτηκε ότι με την έκπτωση των υλικών, κατώτερων των περιστάσεων και την κυκλοφορία των οχημάτων το έργο σύντομα θα αρχίσει να ξηλώνεται και θα πρέπει να τρέχει να το συντηρεί και φυσικά να απολογείται καθώς οι προειδοποιήσεις ήταν ρητές από το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου.

Έτσι επιστρατεύτηκε από τη μια η λύση του τραμ ώστε να διώξει δια της πλαγίας τα αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης και να μην πατήσουν πλακόστρωτο που θα ξηλωθεί. Όταν το τραμ συνδέθηκε με την κατασκευή ενός προαστιακού από το αεροδρόμιο Καστελίου προς το Ηράκλειο ως συναρτώμενο έργο και φάνηκε ότι υπάρχει κατασκευή δυσκολίας λόγω της μορφολογίας εδάφους από το Καστέλι προς το Ηράκλειο εξαιτίας των ορεινών όγκων η Λότζια επιστράτευσε το συναίσθημα των ευαισθητοποιημένων πολιτών χρησιμοποιώντας ουσιαστικά τις φωνές τους για να παγιώσει εκ των υστέρων ένα καθεστώς προκειμένου να γλιτώσει από τη συντήρηση των πλακόστρωτων.

Με όχημα τις φωνές αυτές διχάζει για άλλη μια φορά την πόλη για πλακόστρωτα που τα πλήρωσε ακριβότερα από τα κανονικά προκειμένου να αντέχουν να περνούν οχήματα και ταυτόχρονα βάζει πολίτες απέναντι σε επαγγελματίες για να γλιτώσει η δημοτική αρχή Λαμπρινού τους κραδασμούς από την αλλαγή πλεύσης.

Την ίδια στιγμή βεβαίως η δημοτική αρχή Ηρακλείου δεν έχει ολοκληρώσει μια νέα αναθεωρημένη κυκλοφοριακή μελέτη μέσα από την οποία να χαρακτηρίζονται τα πλακόστρωτα ήπιας κυκλοφορίας ως πεζόδρομοι αλλά προτείνει και προχωράει χωρίς σχέδιο και αποσπασματικά στους χαρακτηρισμούς δρόμων με αποτέλεσμα να «μπαχαλοποιείται» η λοιπή κυκλοφορία πέριξ του κέντρου και εκτός τειχών.

Συνεπώς απαιτείται μια κυκλοφοριακή μελέτη πριν από όλα. Δεύτερον να δοθεί μια εξήγηση γιατί το Ηράκλειο πλήρωσε πολύ ακριβά πλακόστρωτα στους εργολάβους για να κυκλοφορούν οχήματα ενώ θα μπορούσε εξ αρχής με τα μισά χρήματα και χρόνο να αποκτήσει αμιγείς πεζοδρόμους και τρίτον η δημοτική αρχή να γνωστοποιήσει τη θέλησή της ευθαρσώς και να μην στρέφει πολίτες εναντίον επαγγελματιών όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή με το Αστικό ΚΤΕΛ και τα ταξί.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News