Ηράκλειο

Γούβες: Στη Βουλή το θέμα του μαθητή με δυσλεξία που άφησαν στην ίδια τάξη - Απαξίωση καταγγέλει η μητέρα

Ο μαθητής του Γυμνασίου Γουβών έμεινε στην ίδια τάξη, γιατί το ΚΕΔΑΣΥ κωλυσιεργούσε επί δυο χρόνια να εξετάσει το σχετικό αίτημα, να τον αξιολογήσει και να εκδώσει τη σχετική βεβαίωση - Το Συμβούλιο των καθηγητών δεν του έδωσε τη δεύτερη ευκαιρία - Αδιαφορία και απαξίωση από όλους του εμπλεκόμενους καταγγέλλει η μητέρα

Τον παραλογισμό και την αναλγησία της δευτεροβάθμιας διοίκησης στην Κρήτη, βιώνουν τόσο η οικογένεια όσο και ο μαθητής της Γ΄ Γυμνασίου με δυσλεξία, ο οποίος κατά το σχολικό έτος 2021-2022 έμεινε στην ίδια τάξη στο Γυμνάσιο Γουβών, κατόπιν απόφασης του Συμβουλίου των καθηγητών. 

Η απόφαση να μην συνεχίσει την εκπαίδευσή του στο Λύκειο, αφενός συνιστά για το μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες - για τις οποίες ουδέποτε ενημερώθηκαν οι γονείς απο το Γυμνάσιο - διάκριση στο δικαίωμα των παιδιών σε ισότιμες ευκαιρίες μάθησης και αφετέρου αναδεικνύει την κυριαρχία της γραφειοκρατίας, καθώς επίσης και τη δυσκαμψία της δημόσιας διοίκησης ακόμη και σε τόσο ευαίσθητα θέματα.

Η μη έγκαιρη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών του από το ΚΕΔΔΥ, παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες, αλλά και τις συνεχείς οχλήσεις από την πλευρά της οικογένειας προς πάσα κατεύθυνση, συνέβαλε καθοριστικά στην «αμετάκλητη» απόφαση των καθηγητών. Η απόδοση του παιδιού στις γραπτές εξατάσεις δεν ήταν καλή, το ΚΕΔΔΥ δεν είχε βεβαιώσει τις μαθησιακές δυσκολίες και οι καθηγητές αποφάσισαν οτι πρέπει να επαναλάβει την τάξη.

Η σιωπηρή άρνηση του Γυμνασίου Γουβών στις απαντήσεις που αναζητούσε όλο αυτό το διάστημα η οικογένεια, ανάγκασε τους γονείς να επιδώσουν εξώδικο μέσω δικαστικού επιμελητή στο σχολείο, το οποίο κοινοποιηθηκε στο ΚΕΔΑΣΥ και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης. Οι γονείς ζητούσαν να επαναληφθούν προφορικά οι εξετάσεις των μαθημάτων στα οποία ο βαθμός ήταν μικρότερος από δέκα. Στην απάντησή του το σχολείο αναφέρει ότι δεν μπορεί να ικανοποιήσει το αίτημα των γονέων, υποστηρίζοντας οτι η σχολική μονάδα έπραξε και εφήρμοσε τα ισχύοντα σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία.

Ευθυνοφοβία και αναποφασιστικότητα

Τι και αν πρόσφατα δημοσιεύτηκε το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη «Σοβαρά προσκόμματα στην ένταξη στη γενική εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», ο μαθητής έμεινε στην ίδια τάξη γιατί το ΚΕΔΑΣΥ κωλυσιεργούσε επί δυο χρόνια να εξετάσει το σχετικό αίτημα, να τον αξιολογήσει και να εκδώσει τη σχετική βεβαίωση.

Τι κι αν πρόσφατα από το βήμα της 86ης ΔΕΘ ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρθηκε στη δύσκολη μάχη που δίνει η κυβέρνηση κατά της γραφειοκρατίας και της πλημμελούς εξυπηρέτησης των πολιτών, ο μαθητής έμεινε στην ίδια τάξη, γιατί ουδείς αντιμετώπισε το θέμα σωστά και σθεναρά. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο του Συλλόγου των διδασκόντων ήθελε να αντιμετωπιστεί το θέμα, έστω και ετεροχρονισμένα, ωστόσο η διεύθυνση δεν άφησε κανένα περιθώριο, επικαλούμενη ότι δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο. Το διδακτικό προσωπικό οδηγήθηκε σε αναποφασιστικότητα.

Μάλιστα, ερωτηθείς για το θέμα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, ανέφερε οτι τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και πως η απόφαση του Συμβουλίου των καθηγητών είναι αμετάκλητη, αφήνοντας, ωστόσο, ανοιχτό το ενδεχόμενο της επανεξέτασης του θέματος από την πολιτική ηγεσία.

Αδιαφορία και απαξίωση από όλους του εμπλεκόμενους καταγγέλλει η μητέρα

Οι γονείς με την αρωγή του υπεύθυνου Τμήματος και σε γνώση του Διευθυντή του Γυμνασίου Γουβών κατέθεσαν αίτηση στο ΚΕΔΔΥ τον Οκτώβριο του 2020. Παρεμβλήθηκε η πανδημία και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα σχολικά έτη 2019-2020 και 2020-2021. Όταν τελείωσε το σχολικό έτος 2020-2021 οι γονείς, προκειμένου να ενημερωθούν για την πορεία της αίτησης, απευθύνθηκαν στο αρμόδιο ΚΕΔΔΥ, το οποίο τους ενημέρωσε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στις διαδικασίες, λόγω των πολλών αιτήσεων και της υποστελέχωσης σε συνδυασμό με τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, αλλά δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας.

Πρέπει να επισημανθεί ότι όλο αυτό το χρονικό διάστημα το σχολείο, έχοντας γνώση της κατάστασης του μαθητή, δεν ενημέρωνε τους γονείς για κακή επίδοση του μαθητή στα γραπτά τεστ. Εξάλλου, η μητέρα είχε μεταβεί στο σχολείο στις 16/12/2021 και γενικά οι γονείς είχαν εμπιστοσύνη στο σχολείο ότι αν υπήρχε κάποιο πρόβλημα, οι καθηγητές θα τους ενημέρωναν προσωπικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σχολείο αυτό είχε φοιτήσει και το μεγαλύτερο σε ηλικία παιδί της οικογένειας.

Στις 21/6/2022 οι γονείς μετά από δική τους πρωτοβουλία, καθώς στις 20/6/2022 όλοι οι υπόλοιποι γονείς είχαν λάβει e-mail με τα αποτελέσματα των τελικών γραπτών εξετάσεων των παιδιών τους, επικοινώνησαν με το σχολείο για τα αποτελέσματα και τότε ενημερώθηκαν ότι το παιδί τους θα έπρεπε να επαναλάβει την τάξη, καθώς σύμφωνα με το νέο νόμο όποιος κόβεται σε πάνω από 4 μαθήματα επαναλαμβάνει την τάξη (είχε κοπεί σε 5). Τότε ήταν και η πρώτη φορά που οι γονείς ενημερώθηκαν ότι η απόδοση του παιδιού στα γραπτά τεστ δεν ήταν καλή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ η απόδοση στα προφορικά ήταν ικανοποιητική. Μόλις την επόμενη μέρα ο Διευθυντής τηλεφώνησε στο ΚΕΔΑΣΥ και ενημέρωσε για την κατάσταση. Ακολούθως, οι γονείς απευθύνθηκαν ξανά στο ΚΕΔΑΣΥ, το οποίο την επόμενη μέρα έκλεισε το ραντεβού με καθυστέρηση σχεδόν 2 ετών. Ο μαθητής αξιολογήθηκε και διαπιστώθηκε με δυσλεξία και συνεπώς θα πρέπει να εξετάζεται μόνο προφορικά. Στις 29/6/2022 εκδόθηκε η σχετική βεβαίωση!

Έκτοτε οι γονείς απευθύνονται επανειλημμένα προφορικά και γραπτά στις αρμόδιες αρχές, ζητώντας λύση για την αδικία, που υπέστη το παιδί τους, από το Διευθυντή του Σχολείου, τον οικείο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ακόμα και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας με την από 7-7-2022 επιστολή της μητέρας του μαθητή. Ζήτησαν δε το παιδί να συμμετέχει στις επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου και να εξεταστεί προφορικά.

Πώς οδηγήθηκε στην... «αποτυχία»

Όπως καταγγέλουν οι γονείς στο neakriti.gr, «στη νομοθεσία του ΥΠΑΙΘ που είναι σε ισχύ και είναι ξεκάθαρη στα θέματα αντιμετώπισης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, περιγράφονται αναλυτικά και σοφά τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι αρμόδιοι φορείς (σχολική μονάδα, ΚΕΔΑΣΥ, Συμβούλοι κ.λπ., αρχή γενομένης από τη στιγμή που ο εκπαιδευτικος εντοπίζει στο μαθητή σημάδια μαθησιακης δυσκολίας. Και σύμφωνα με τη νομοθεσία πρέπει να ακολουθουνται αυτά τα βήματα προς όφελος του μαθητή, ώστε να μην βιώσει την σχολική αποτυχία. Από όλα όσα πρεοβλέπει ο νόμος, το μόνο που έγινε ήταν η κατάθεση του αιτήματος για αξιολόγηση στο ΚΕΔΑΣΥ και μάλιστα με 1 χρόνο καθυστέρηση, αφου η καθηγήτρια σε προηγούμενο σχολείο αμέλησε να μας δώσει τα έγγραφα που χρειαζόμασταν με την αιτιολογία της έλλειψης χρόνου». Ολα τα υπόλοιπα που αναφέρονται στη νομοθεσία δεν τηρήθηκαν από καμια αρμόδια αρχή. Έτσι λοιπόν, το παιδι μας οδηγήθηκε με μαθηματική ακρίβεια στην αποτυχία. Αν ολοι οι αρμόδιοι είχαν υπηρετήσει τη νομοθεσία, δεν θα είχε συμβεί αυτή η ζημιά στο παιδί, αντιθετως, θα είχε φανεί η προσπάθεια που κατέβαλε ο ίδιος και η πραγματικη επίδοση του στα μαθήματα. Πρέπει το υπουργείο Παιδειας να αναλάβει την ευθύνη των ελλείψεων και παραλειψεων που οδήγησε το παιδί σε μια καταδικαστικη απόφαση. Όταν η ίδια η Πολιτεία δεν εφαρμόζει τις διατάξεις που θεσπίζει, είναι αδιανόητο να τιμωρεί τους πολίτες, ποσο μάλλον ένα παιδί».

«Να παύσει η αδικία σε βάρος του μαθητή με δυσλεξία και να συνεχίσει τη φοίτησή του κανονικά στην επόμενη τάξη»

Την ίδια στιγμή, με ερώτησή τους προς την αρμόδια υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητούν να αποκατασταθεί η αδικία. Όπως αναφέρουν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης «η διοίκηση οφείλει να διασφαλίζει το δικαίωμα στην εκπαίδευση και την πρόσβαση κάθε παιδιού σε κατάλληλη και ποιοτική εκπαίδευση, χωρίς διάκριση και αποκλεισμούς και στη βάση ίσων ευκαιριών. Ωστόσο, ένας μαθητής, που έπρεπε να εξετάζεται μόνο προφορικά και να συνεχίζει απρόσκοπτα το σχολικό του βίο, επαναλαμβάνει την τάξη λόγω των λαθών και της αναλγησίας της διοίκησης. Η καθυστέρηση επί 20 μήνες του ΚΕΔΑΣΥ να αξιολογήσει τον μαθητή, η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ υπηρεσιών και δομών στο χώρο της εκπαίδευσης, η αδυναμία της διοίκησης να δώσει λύση στην αδικία που υπέστη ο μαθητής με δική της ευθύνη, έχουν επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην ψυχοκοινωνική και σχολική του εξέλιξη. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση οφείλει να εγκύψει στο πρόβλημα αυτό και δώσει λύση άμεσα».

Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

Θα προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια, έστω και αυτή τη στιγμή, προκειμένου να αρθεί η αδικία σε βάρος του νεαρού μαθητή και να συνεχίσει τη φοίτησή του στην επόμενη τάξη του σχολείου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φίλης Νίκος
Τζούφη Μερόπη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος Γιώργος
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Νατάσα
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλειος
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μπάρκας Κώστας
Μωραΐτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαηλιού Γιώργος
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Ψυχογιός Γιώργος

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια