Ηράκλειο

Ηράκλειο: Τι θα αποφανθεί για την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ;

Στο επίκεντρο της σημερινής συζήτησης του Δημοτικού Συμβουλίου η παράκαμψη Ηρακλείου του νέου αυτοκινητόδρομου

Με «άρωμα» ΒΟΑΚ λοιπόν το αποψινό Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου και το ερώτημα είναι ένα: Τι ακριβώς θα αποφασίσει το Σώμα ως προς την παράκαμψη Ηρακλείου του νέου αυτοκινητοδρόμου που θα μπει στο «μικροσκόπιο» της σημερινής συνεδρίασης (Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου), στο πλαίσιο γνωμοδότησης επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Υποδομών;

Στην πρόσκληση με τα θέματα της συνεδρίασης, για το συγκεκριμένο θέμα θα τεθούν στο τραπέζι, όπως διαπιστώνουμε, δύο εισηγήσεις.

Η μία είναι ουσιαστικά η προ ημερών απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, που ως γνωστόν ανέπεμψε στο υπουργείο την ΜΠΕ ζητώντας τροποποιήσεις-βελτιώσεις με βάση τις προτάσεις του.

Η άλλη εισήγηση που θα συζητηθεί έρχεται από την παράταξη του Ευριπίδη Κουκιαδάκη, που ζητά επί της ουσίας υπογειοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο κομμάτι που διασχίζει το πολεοδομικό συγκρότημα του Ηρακλείου, ώστε να μη διχοτομηθεί, όπως επισημαίνει, η πόλη!

«Θεωρούμε πως οι βελτιώσεις που έχει σκοπό να κάνει η κυβέρνηση στη λεγόμενη “παράκαμψη Ηράκλειου” όχι μόνο δεν αναβαθμίζουν τον υφιστάμενο οδικό άξονα, αλλά αντίθετα συμβάλλουν στη “διχοτόμηση” της πόλης χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους καν νέες συνθήκες που αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα εντός του Ηρακλείου στο προσεχές μέλλον. Έχοντας υπόψη ότι τα μεγάλα έργα σχεδιάζονται και μελετώνται ενιαία και ενδεχομένως εκτελούνται τμηματικά, είπαμε και λέμε “όχι” στην οριστική διχοτόμηση της πόλης, αντιπροτείνοντας ως λύση την υπογειοποίηση του νέου αυτοκινητόδρομου στα εντός του πολεοδομικού ιστού τμήματα αυτού. Η λύση αυτή δεν είναι εύκολη, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι οι εργασίες θα εκτελούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα, σε πυκνοκατοικημένη περιοχή, με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο αναγκαστικά σε λειτουργία, γιατί όπως είναι λογικό δεν μπορεί να διακοπεί πλήρως η κυκλοφορία επ’ αυτού. Αυτό, κατά την άποψή μας, αποτελεί το μεγαλύτερο αλλά όχι άλυτο πρόβλημα της πρότασης αυτής.

Το οικονομικό κόστος του έργου, συγκρινόμενο με το εξίσου υψηλό κόστος των προβλεπόμενων μεγάλων τεχνικών έργων, μπορεί να αποδειχτεί χαμηλό, ρεαλιστικό και αντιμετωπίσιμο, αν ληφθεί υπόψη όχι μόνο το κοινωνικό όφελος που θα προκύψει από την επανένωση της πόλης, την ασφαλή διέλευση των οχημάτων χωρίς περιβαλλοντική και οικονομική επιβάρυνση, για την πόλη και τους περιοίκους, αλλά και κυρίως την προστιθέμενη αξία για την πόλη από τους ελεύθερους δημόσιους χώρους που εξασφαλίζονται πάνω στις σημερινές πληγές της από τη λύση αυτή. Από το κόστος του έργου πρέπει να αφαιρεθεί η αξία των ελεύθερων δημοτικών χώρων που δημιουργούνται και μπορούν να αναβαθμίσουν την πόλη, αλλά και το εξίσου υψηλό κόστος κατασκευής των μη αναγκαίων ανισόπεδων κόμβων μετά την ολοκλήρωση του έργου», αναφέρει η πρόταση της παράταξης Κουκιαδάκη, και μένει να δούμε αν θα συνταχθεί και το Δημοτικό Συμβούλιο με μια πρόταση που ομολογουμένως φαντάζει ορθή στη γενική της αρχή, αλλά έχει και τον αστερίσκο ενδεχόμενων κινδύνων καθυστερήσεων στη δρομολόγηση του ΒΟΑΚ, μιας και θα πρέπει να γίνει αλλαγή του σχεδιασμού.

 (φωτογραφία αρχείου shutterstock)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια