Πρώτο κουδούνι σε... κοντέινερ για τους μαθητές του Ηρακλείου - Τα «λαβωμένα» σχολεία των σεισμών

Ηράκλειο
Πρώτο κουδούνι σε... κοντέινερ για τους μαθητές του Ηρακλείου - Τα «λαβωμένα» σχολεία των σεισμών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης έχουν ολοκληρωθεί σε αρκετές σχολικές μονάδες που υπέστησαν ζημιές από τον σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου», δηλώνει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Ηρακλείου, Γιάννης Αναστασάκης - Τα περισσότερα από τα σχολεία που έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές, θα επαναλειτουργήσουν το Σεπτέμβριο του 2023

Ένας χρόνος έχει περάσει από την ημέρα που ο φονικός σεισμός των 6 Ρίχτερ χτύπησε την ευρύτερη περιοχή του Αρκαλοχωρίου, αφήνοντας πίσω του ανυπολόγιστες καταστροφές. Μια ανάσα πριν από το πρώτο κουδούνι της νέας σεζόν αρκετά σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου θα παραμείνουν κλειστά, λόγω των ζημιών και των φθορών στις υποδομές και στα κτίριά τους.

Γονείς κι εκπαιδευτικοί δικαίως αγωνιούν για το μέλλον των παιδιών και μαθητών τους, έχοντας δεχτεί οτι πλέον σχολική στέγη και ποιοτική εκπαίδευση στην πόλη, συνιστούν δύο φιλόδοξες έννοιες.

Μιλώντας για το θέμα στο neakriti.gr, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Ηρακλείου, Γιάννης Αναστασάκης, τόνισε πως σε πρώτη προτεραιότητα μπαίνει η ασφάλεια των μαθητών κι έπειτα στόχος είναι κανένα παιδί να μην παρακολουθεί μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης, προσθέτοντας ότι παρά τις δυσκολίες και μετά από την εκπόνηση μελετών, έχει επιτευχθεί η συντήρηση και η αποκατάσταση των περισσότερων σχολικών μονάδων που είχαν πληγεί από το σεισμό. 

Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι αρκετοί μαθητές δεν θα συνεχίσουν να παρακολουθούν τα μαθήματά τους μέσα σε λυόμενες αίθουσες και τη φετινή σχολική χρονιά. Όπως υποστήριξε ο κ. Αναστασάκης, «θέλουμε να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια των μαθητών και για αυτό το λόγο έχουμε ζητήσει επιπλέον λυόμενες αίθουσες, έτσι ώστε να έχουμε μια επιθυμητή προσωρινή λύση, στα σχολεία που δεν έχουν αποκατασταθεί πλήρως οι ζημιές». Οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης σύμφωνα με τον ίδιο, συνεχίζονται σε αρκετά σχολεία όπως στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, με ανάγκη απομέκρυνσης ετοιμόρροπων τμημάτων και την κατεδάφιση λιθόκτιστου τμήματος και το 24ο και 31ο Δημοτικό Σχολείο.  

Το Νηπιαγωγείο των Κάτω Ασιτών, το Δημοτικό Σχολείο Σκαλανίου αλλά και το 4ο Γυμνάσιο-Λύκειο Ηρακλείου, στα οποία δεν έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι εργασίες, πιθανώς μεταβατικά οι μαθητές να φιλοξενηθούν σε άλλα κτίρια ή οικίσκους. 

Στο 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, οι μαθητές θα ξεκινήσουν την νέα σχολική χρονιά κανονικά, όμως οι εργασίες θα συνεχιστούν εκ νέου μετά από το κλείσιμο των σχολείων το  επόμενο καλοκαίρι.

Αναφορικά με το 7ο Δημοτικό Σχολείο, του οποίου οι μαθητές έκαναν μάθημα σε πέντε διαφορετικά σχολεία, τη χρονιά που μας πέρασε, έχουν ολοκληρωθεί οι αναγκαίες παρεμβάσεις στο κτίριο. 

Εκτιμάται ότι έως το τέλος του χρόνου θα έχουν ολοκληρωθεί και οι σχετικές διαδικασίες στο Νηπιαγωγείο των Κάτω Ασιτών, ενώ τα περισσότερα από τα σχολεία που έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές από το σεισμό θα είναι έτοιμα να επαναλειτουργήσουν το Σεπτέμβριο του 2023. 

1,5 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών

Υπενθυμίζεται ότι στις 29 Μαρτίου υπεγράφη σύμβαση ύψους 1.525.000,00 ευρώ από τον Δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινό, παρουσία του Αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων. Η σύμβαση προέβλεπε οι εργασίες να ξεκινήσουν από τα κτήρια τα οποία είχαν ιδιαιτέρως σοβαρά και επείγοντα προβλήματα.

Στις προτεραιότητες περιλαμβάνονται : 

  • το 7ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, με διαμπερείς ρωγμές σε φέρουσα τοιχοποιία και μη φέροντα στοιχεία, καθώς και σοβαρές ρηγματώσεις σε όλη την έκταση του κτιρίου, 
  • το 69ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, με σοβαρό πρόβλημα στα υποστυλώματα του ισογείου και ανάγκη μελέτης για επισκευή και ενίσχυση, 
  • το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, με σημαντικές ρωγμές και αποκολλήσεις επιχρισμάτων στο σύνολο του κτιρίου και ρωγμές σε λιθόκτιστους τοίχους, 
  • το 1ο Νηπιαγωγείο Βουτών, με αποκλεισμό του λεβητοστασίου λόγω ρωγμών, 
  • το 33ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, με αποκλεισμό τμήματος αυλής κάτω από στηθαίο το οποίο φέρει σημαντικές ρηγματώσεις, 
  • το 52ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, με αποκλεισμό πρόσβασης στη βόρεια και ανατολική πλευρά του κτιρίου, όπως στο συστεγαζόμενο 61ο Νηπιαγωγείο, 
  • το Δημοτικό Σχολείο Σκαλανίου, με αποκλεισμό αίθουσας και εκ των υστέρων αναστολή λειτουργίας, λόγω ρωγμής σε υποστύλωμα και στη φέρουσα τοιχοποιία και σοβαρές φθορές στην πέργκολα, 
  • το Δημοτικό Σχολείο Καρκαδιώτισσας, με αποκλεισμό περιοχής αύλειου χώρου, λόγω σοβαρής ρηγμάτωσης σε πετρόκτιστο τοιχίο, 
  • το Νηπιαγωγείο Κάτω Ασιτών, με εκτεταμένες φθορές 
  • το 61ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, με αποκλεισμό πρόσβασης στη βόρεια και ανατολική πλευρά του κτιρίου, λόγω καθίζησης, ρωγμών και αποκολλήσεων, 
  • το 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, με αποκλεισμό του κυλικείου και των wc, λόγω αποκολλήσεων επιχρισμάτων και σκυροδεμάτων, 
  • το 9ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, με αποκλεισμό τμήματος αυλής λόγω αποκολλήσεων, 
  • 4ο Λύκειο Ηρακλείου, με αποκλεισμό χώρου του στεγάστρου όπως και στο 4ο Γυμνάσιο, 
  • το 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, με αποκλεισμό αίθουσας, 
  • το 10ο Λύκειο Ηρακλείου, με αποκλεισμό τμήματος αυλής όπως στο συστεγαζόμενο 9ο Γυμνάσιο, 
  • το 11ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, με αποκλεισμό του κυλικείου, λόγω ανάγκης αποκατάστασης ρωγμών και καθαίρεσης και αποκατάστασης επιχρισμάτων οροφής, κάποια από τα οποία παραμένουν εκτός λειτουργίας. 
  • το ΚΔΑΠ Παλιανής, με διαμπερείς ρωγμές και έντονες ρηγματώσεις σε λιθόκτιστους τοίχους 
  • το Παράρτημα αποθεραπείας και αποκατάστασης παιδιών, Η "Ροδαύγη", Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας, με έντονες ρηγματώσεις σε κολώνες, στηθαία και τοιχοπληρώσεις 
  • το Ωδείο Σίβα, με διαμπερείς ρωγμές και καθίζηση δαπέδου. 

Οι εργασίες θα συνεχιστούν στα υπόλοιπα σχολικά και δημοτικά κτίρια όπως αναφέρονται παρακάτω : 

  • στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, με ανάγκη απομάκρυνσης ετοιμόρροπων τμημάτων και την κατεδάφιση λιθόκτιστου τμήματος, 
  • στο 3ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, με ρηγματώσεις και αποκολλήσεις επιχρισμάτων στο σύνολο του κτιρίου, 
  • στο 4ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, με αποκολλήσεις επιχρισμάτων και ρωγμές σε υαλοπίνακες, 
  • στο 17ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, με αποκολλήσεις τμημάτων σκυροδέματος στους εξώστες προς τον χώρο όπου προαυλίζονται τα παιδιά, 
  • στο 21ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, με ρηγματώσεις και αποκολλήσεις επιχρισμάτων στο σύνολο του κτιρίου, 
  • στο 32ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, με αποκόλληση τοίχου πληρώσεως από τη δοκό στο χώρο αποδυτηρίων και τοπική καθίζηση στον αύλειο χώρο, 
  • στο 43ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, όπως και στο συστεγαζόμενο 32ο Νηπιαγωγείο, 
  • στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, με ρωγμές σε δοκάρια, υποστυλώματα, οροφές και τοιχοποιίες σε μεγάλη έκταση του κτιρίου, 
  • στο 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, με φθορές στη μεταλλική κουπαστή, σε σενάζ και στους χώρους υγιεινής, 
  • στο 13ο Λύκειο Ηρακλείου, με φθορές αντίστοιχες του συστεγαζόμενου 11ου Γυμνασίου, 
  • στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ηρακλείου, με φθορές σε υαλότουβλα και σκίαστρα από σκυρόδεμα, 
  • στο Πρότυπο Λύκειο Ηρακλείου, με ρηγματώσεις σε συστοιχία υποστυλωμάτων και αστοχία της τοιχοποιίας και τμήματος υποστυλώματος σε αίθουσα, 
  • στο 1ο ΔΙΕΚ, με ρωγμές στα εξωτερικά υποστυλώματα και δοκούς και σημαντικές αποκολλήσεις επιχρισμάτων, 
  • στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, με αποκλεισμό των wc λόγω εκτεταμένων ρωγμών που απαιτούν κατεδάφιση και ανακατασκευή των τοίχων 
  • στο ΚΔΑΠ Γοργολαίνη, με ρηγματώσεις και αποκολλήσεις συνδετικού κονιάματος 
  • στο Κέντρο Προστασίας Παιδιού, με αποκολλήσεις 
  • στην Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής, με ρωγμές σε διάφορα σημεία του κτιρίου 
  • στο Δημοτικό Κατάστημα & Ιατρείο Ασιτών 
  • στο κτίριο Βοήθεια στο σπίτι Ασιτών, με ρωγμές εντός του κτιρίου. 

Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Ηρακλείου: Η νέα σχολική χρονιά αποτελεί βραχνά και αγωνία

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Ηρακλείου με ανακοίνωσή της εύχεται καλή σχολική χρονιά και τονίζει τα προβλήματα που υπάρχουν λίγες ώρες πριν… χτυπήσει το κουδούνι.

Ακολουθεί το πλήρες περιεχόμενο της ανακοίνωσης:

«Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Ηρακλείου εύχεται σε όλους – μαθητές-γονείς-εκπαιδευτικούς και όλους όσους συμβάλλουν στην εκπαιδευτική διαδικασία (καθαρίστριες, σχολικούς τροχονόμους, τραπεζοκόμους κά)

Η νέα σχολική χρονιά αντί να είναι ένα πανηγύρι και χαρά για όλους, μικρούς- μεγάλους, αποτελεί βραχνά και αγωνία. Για άλλη μια φορά συνεχίζουν να υπάρχουν τα χιλιάδες προβλήματα στα σχολεία: από το κτηριακό μέχρι τα κενά των εκπαιδευτικών, τις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων, μέχρι τα κενά σε καθαρίστριες, τραπεζοκόμους κά προσωπικό. Την κοροϊδία του ολοήμερου-parking παιδιών ως τις 5:30μμ, την αξιολόγηση-υποβάθμιση των σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, την τράπεζα θεμάτων και τους ταξικούς φραγμούς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την τραγική κατάσταση και την εκμετάλλευση που περιμένει τα παιδιά που στρέφονται στην επαγγελματική εκπαίδευση. Τον Γολγοθά που περιμένει γονιούς και παιδιά που έχουν μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες με τις τραγικές ελλείψεις σε όλες τις δομές (Παιδοψυχιατρική, Κοι.Κε.Ψ.Υ.Π.Ε, ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ κά). Είναι τα εκατοντάδες παιδιά που θα μείνουν με τα voucher στο χέρι σε παιδικούς και ΚΔΑΠ και ακόμη περισσότερα αυτά που μένουν εντελώς απέξω! Ενώ ταυτόχρονα λόγω αυτής της γενικής κατάστασης δυναμώνει η βία και το bulling μέσα κι έξω από τα σχολεία…

Αλλά και με τα έξοδα που γιγαντώνονται με τις αυξήσεις παντού: σχολικά, φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, αθλήματα….Και ο κατάλογος δεν έχει τέλος!

Μπροστά σε όλα αυτά δεν πρέπει ούτε να πελαγώνουμε, ούτε να σηκώνουμε τα χέρια ψηλά!

Αν κοιτάξουμε καλά και αναζητήσουμε ποιος και τι φταίει γι’ αυτήν την κατάσταση θα βρούμε και τον τρόπο να την αντιπαλέψουμε: είναι το ίδιο το κράτος σε όλες του τις μορφές (Υπουργείο, Περιφέρεια και Δήμοι) που αντί να φροντίζει να λύσει τα προβλήματα της εκπαίδευσης δημιουργεί περισσότερα! Είναι η κυβέρνηση που δεν έχει πάρει κανένα απολύτως ουσιαστικό μέτρο για την προστασία των μαθητών και των εργαζόμενων στην εκπαίδευση, αφού τα μέτρα θεωρούνται «κόστος». Είναι τελικά η λογική «κόστος-όφελος» στην εκπαίδευση, στην αντισεισμική θωράκιση, στα αντιπλημμυρικά έργα κλπ. Δηλαδή με δυο λόγια οι ανάγκες μας δεν αποτελούν «επιλέξιμες δαπάνες». Το πολύ πολύ να μας δώσουν κανένα pass….

Η Ένωση Γονέων, ο κάθε σύλλογος, οι γονείς από κοινού- από τον παιδικό σταθμό μέχρι το Λύκειο και το ΕΠΑΛ- να παλέψουμε φέτος ακόμη πιο οργανωμένα, πιο μαζικά και συλλογικά!! Σε συντονισμό με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τα εργατικά σωματεία. Κανένας γονέας μόνος του – όλοι στο Σύλλογο! Εκεί που δεν υπάρχει ή είναι ανενεργός παίρνουμε δραστήρια μέρος να ζωντανέψει! Καταγράφουμε προβλήματα, ενημερώνουμε την Ένωση Γονέων και δρούμε από κοινού!

Διεκδικούμε με ευθύνη της Κυβέρνησης, του Υπoυργείου Παιδείας, των Περιφερειών και των Δήμων:

  • Αύξηση στη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών ώστε να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κόστος λειτουργίας των σχολείων (θέρμανση, ρεύμα, ΔΕΚΟ, υλικοτεχνική υποδομή). Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
  • Κατάργηση ΦΠΑ στις ΔΕΚΟ που επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τη λειτουργία των σχολείων και στερεί πόρους από τις υλικοτεχνικές υποδομές. Κατάργηση του ΦΠΑ στα σχολικά είδη.
  • Διεύρυνση του προγράμματος των σχολικών γευμάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  • Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφερειών.
  • Κεντρικό πανελλαδικό σχέδιο για ανέγερση σύγχρονων νέων σχολείων. Αραίωση των μαθητών στα τμήματα. Κανένα σχολικό Τμήμα με πάνω από 15 μαθητές. Κατάργηση τώρα κάθε τάξης container.
  • Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Κανένα εκπαιδευτικό κενό με το «πρώτο κουδούνι». Κανένας μαθητής χωρίς κάλυψη παράλληλης στήριξης. Πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία. Μόνιμος δάσκαλος σε κάθε ολοήμερο τμήμα για την εξασφάλιση της σταθερής παιδαγωγικής σχέσης και μελέτης των μαθητών. Δωρεάν προγράμματα αθλητικής και πολιτιστικής δράσης στα σχολεία τις απογευματινές ώρες.
  • Εξασφάλιση μόνιμου προσωπικού καθαριότητας πλήρους εργασίας σε κάθε σχολείο. Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου βοηθητικού σχολικού προσωπικού (φύλακες, σχολικοί τροχονόμοι, τραπεζοκόμοι, επιστάτες, κ.α). Κανένα σχολείο χωρίς σχολικό ιατρό και νοσηλευτή, χωρίς σχολικό ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας.
  • Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών –νομοθετικών διατάξεων. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
  • Μαζικά δωρεάν επαναλαμβανόμενα test για την covid στη σχολική κοινότητα με ευθύνη του ΕΟΔΥ και του κράτους. Καμία επιβάρυνση των γονιών για την υγεία των παιδιών μας.

«Άσχημες υποδομές»

«Πιστεύω πως τα πράγματα θα κινηθούν όπως και πέρυσι. Ήταν θετικό το γεγονός πως η κυβέρνηση διόρισε ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών. Βέβαια, πίεσε και η Ευρωπαϊκή Ένωση προς αυτήν την κατεύθυνση. Υπήρχε πίεση ώστε η ελληνική δημόσια διοίκηση να ευθυγραμμιστεί με τον γενικό κανόνα 1 αποχώρηση/1 πρόσληψη. Ωστόσο, θα συνεχίζουν να υπάρχουν προβλήματα στην Ειδική Αγωγή. Υπάρχει σοβαρό ζήτημα όσον αφορά τις υλικοτεχνικές υποδομές. Οι υλικοτεχνικές υποδομές είναι άσχημες στον χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και εκεί η Πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει. Γενικά, όμως, είμαι αισιόδοξος για φέτος, καθώς θα είναι και η πρώτη χρονιά που θα δουλέψω ως μόνιμος εκπαιδευτικός ύστερα από τόσα χρόνια ως αναπληρωτής», είπε ο νεοδιορισθείς εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νίκος Φουντουλάκης, μιλώντας στην «ΝΚ»

Δεκάδες εκπαιδευτικά κενά στο Ηράκλειο

Μέχρι στιγμής τα κενά είναι αρκετά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στον νομό Ηρακλείου, με τους εκπαιδευτικούς να τονίζουν την ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος. Η απώλεια εισοδήματος, αλλά και η δημιουργία του ολοήμερου σχολείου, που μέχρι στιγμής παραμένει ασαφές και αδιευκρίνιστο ζήτημα, είναι από τα πιο σοβαρά προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας.

Πολλά ερωτηματικά - «Το τοπίο κρίνεται θολό για τη νέα χρονιά»

Ο Γιώργος Σαϊτάκης, δάσκαλος στο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Βαρβάρας, ο οποίος υπήρξε και αντιπρόσωπος του συνεδρίου της ΔΟΕ, τόνισε πως «το τοπίο κρίνεται θολό. Δεν ξέρουμε πώς θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία. Επίσης, σίγουρα θα έχουμε κενά και δεν ξέρουμε πότε θα καλυφθούν. Εκτιμάται πως και φέτος το ωρολόγιο πρόγραμμα θα κλείσει την περίοδο των Χριστουγέννων. Επίσης, έχει δημιουργηθεί μεγάλο ζήτημα σχετικά με την αξιολόγηση, καθώς άλλα υποστηρίζει η υπουργός Παιδείας και άλλα υποστηρίζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου. Για εμάς, η αξιολόγηση έχει αρνητικό πρόσημο καθόσον έχει τιμωρητικό και όχι ανατροφοδοτικό χαρακτήρα και συνιστά πηγή αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και συνδικαλιστών».

Ολοήμερα με «αστερίσκους»

«Εάν καλυφθούν όλα τα κενά, θα είναι μια καλή χρονιά. Ο αριθμός των διορισμών ήταν καλός. Και είναι θετικό να μπαίνουν στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης νέα άτομα. Οι υποδομές ωστόσο παραμένουν ίδιες και σίγουρα δεν είναι σύγχρονες. Επίσης, δε γνωρίζουμε σε ποιο βαθμό τα νέα ολοήμερα σχολεία θα ανταποκριθούν στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα. Το παιδί θα αναγκάζεται να βρίσκεται στον χώρο του σχολείου από τις 7 το πρωί μέχρι τις 7:30 μ.μ. Θα είναι αρκετά κουραστικό για τα παιδιά, ενώ δεν έχουμε λάβει στα χέρια μας τις απαραίτητες οδηγίες για το νέο ολοήμερο. Όσον αφορά τον κορωνοϊό, πιστεύω πως θα έχουμε περισσότερες οδηγίες από το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη. Ωστόσο ο κορωνοϊός θα αποτελεί και φέτος ένα πρόβλημα», υποστήριξε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς “Η Φαιστός” και διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Δέκα, Γρηγόρης Γιαμαλάκης.

Βασικό θέμα η κάλυψη των κενών

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος”, Γιώργος Μακράκης, υποστήριξε πως «θα είναι μια δύσκολη χρονιά η φετινή. Βασικό θέμα είναι η κάλυψη των αναγκαίων κενών ώστε να ξεκινήσει όσο γίνεται πιο ομαλά η εκπαιδευτική διαδικασία και πράξη. Αναμένοντας την πρώτη φάση των προσλήψεων, να πούμε πως για τον νομό Ηρακλείου τα κενά υπολογίζονται γύρω στα 1.000. Επίσης, δε γνωρίζουμε τι είδους υγειονομικό πρωτόκολλο θα εφαρμοστεί. Και υπάρχει κι ένα τρίτο ζήτημα που έχει να κάνει με την αυταρχική στάση του υπουργείου Παιδείας. Πολλές φορές, η κ. Κεραμέως δείχνει προθέσεις αδιαλλαξίας και έλλειψης συνεννόησης με τους εκπαιδευτικούς. Τα ζητήματα που θα τεθούν φέτος θα είναι πολλά και η υπουργός Παιδείας θα πρέπει να συζητάει με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών κυρίως όταν υπάρχουν ζητήματα όπως το νέο ολοήμερο σχολείο, καθώς πραγματικά μέχρι τη δεδομένη στιγμή δε γνωρίζουμε τι είναι το συγκεκριμένο σχολείο».

(φωτογραφία αρχείου shutterstock)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News