Ηράκλειο: Με ποδήλατο είναι αλλιώς; Ιδού το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Παλιά Πόλη

Κρήτη
Ηράκλειο: Με ποδήλατο είναι αλλιώς; Ιδού το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Παλιά Πόλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το neakriti.gr παρουσιάζει το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Παλιά Πόλη του Ηρακλείου - Ένας από τους παλαιότερους τεχνίτες σε μια γωνιά στο κέντρο της πόλης δίνει... οδηγίες προς ναυτιλομένους

Πριν από 20 περίπου χρόνια, ένα ποδηλατικό περιοδικό στην Ελλάδα προσπάθησε να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες δεν έχουν αναπτύξει την ποδηλατική συνείδηση στη χώρα. Σταχυολογώντας τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας προέκυψε ότι ο κίνδυνος κατά τις μετακινήσεις και το γεωανάγλυφο της Ελλάδας, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην απομάκρυνση των Ελλήνων από τα ποδήλκατα.

Ωστόσο, η έρευνα αποκάλυψε κι έναν επιμελώς υποκρυπτόμενο (εκείνη την εποχή) λόγο: Το ποδήλατο είναι «για τους μη έχοντες». Όσοι δηλαδή έχουν και κατέχουν, κυκλοφορούν με το νέο τους τζιπ. Βέβαια πριν θεσπιστούν τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και όταν η βενζίνη κόστιζε 0,7 και όχι 2,3 ευρώ το λίτρο.

Την εποχή δηλαδή που η Ελλάδα βίωνε τη δανεική της ευημερία κι ουδείς μπορούσε να προβλέψει ότι σήμερα θα υπήρχαν πλατφόρμες για τα παντός τύπου Passes, ως αντιστάθμισμα στις πληθωριστικές πιέσεις.

Τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες δειλά δειλά έχουν αρχίσει να πιστεύουν ότι ένα ποδήλατο δεν είναι τόσο ταπεινό για να τους μεταφέρει. Δηλαδή, παρατηρείται μια στροφή προς τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά  ποδήλατα. Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι εάν πρόκειται για μόδα της εποχής ή μία τάση που απαντά στις επιταγές της νέας καθημερινότητας, το απότοκο της υγειονομικής κρίσης.

Επίσης, δεν γνωρίζουμε εαν η πόλη μας πληροί τις προδιαγραφές για να μετατραπεί σε πόλη κατάλληλη 100% για ποδήλατο. Εδώ αξίζει να σημειωθεί οτι κατά την περίοδο της έρευνας η Γαλλία διέθετε μόλις 5 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων. Σήμερα το δίκτυό της ανέρχεται στα 1.100 χιλιόμετρα.

Ο Γιάννης Μωραΐτης, ένας από τους παλαιότερους τεχνίτες σε μια γωνιά στο κέντρο του Ηρακλείου, που συνεχίζει την παράδοση της οικογένειάς του, απαντά στα περισσότερα ερωτήματα για τα ποδήλατα, μιλώντας στο neakriti.gr.

Ποδηλατικές διαδρομές στο Ηράκλειο

Εκτός από την παραλιακή λεωφόρο, που υπάρχει πορεία για ποδήλατα από τα Νεώρια, και συγκεκριμένα από την είσοδο του Μαρίνα μέχρι την Αλικαρνασσό και το πάρκο του Καράβολα, δυστυχώς όλοι οι υπόλοιποι δρόμοι είναι απροσπέλαστοι για τους ποδηλάτες. «Η βόλτα με ποδήλατο στη πόλη είναι πάρα πολύ δύσκολη. Ερχόμαστε σε καθημερινή βάση σε αντιπαράθεση με τους οδηγούς, καθώς δεν υπάρχει χώρος να κινηθούμε. Δυστυχώς δεν υπάρχουν υποδομές», σημειώνει κ. Μωραΐτης και προσθέτει πως «υπάρχει πολύς κόσμος που προτιμά να κινηθεί με το ποδήλατο, που και την κυκλοφορία θα διευκόλυνε και το περιβάλλον και τη φυσική άσκηση του καθενός. Κι όμως δεν αποφασίζει να το κάνει. Ο λόγος; Γιατί φοβάται».

Αυτό θα είναι το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Παλιά Πόλη του Ηρακλείου

Για τα οδικά τμήματα της Παλιάς Πόλης του Ηρακλείου, στα οποία υφίστανται τα γεωμετρικά περιθώρια και να μπορούν να φιλοξενήσουν δίκτυο ποδηλατοδρόμου μίλησε στο neakriti.gr o αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης.

«Βασική προτεραιότητα προτεινόμενου σχεδιασμού του εκάστοτε τμήματος είναι η μέγιστη δυνατή ασφάλεια του ποδηλάτη. Στα περισσότερα οδικά τμήματα επιλέγεται η κατασκευή ποδηλατοδρόμου επάνω στο πεζοδρόμιο με διαπλάτυνση του υφιστάμενου πεζοδρομίου, προκειμένου να διαχωρίζεται πλήρως και να προστατεύεται από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία, δήλωσε ο κ. Αναστασάκης για τον σχεδιασμό του ποδηλατοδρόμου.

Σχετικά, με το χρονοδιάγραμμα του σχεδίου, ο αντίδημαρχος Τεχνικών Έργων, τόνισε πως «πρωτεύον ζήτημα είναι η έγκριση της μελέτης του ποδηλατικού δικτύου, η οποία θα παρουσιαστεί και την ερχόμενη εβδομάδα στην Επιτρόπη Ποίτητας Ζωής».  Όσον αφορά τον στόχο του συγκεκριμένου σχεδίου, ο κ. Αναστασάκης εξήγησε, πως «μέλημα της Δημοτικής Αρχής είναι η δημιουργία ενός συνεχούς δικτύου ποδηλατοδρόμου, ο οποίος θα εξυπηρετεί και θα διοχετεύει την κυκλοφορία των ποδηλάτων στο εσωτερικό της Παλιας Πόλης του Ηρακλείου, όπου υφίστανται και τα περισσότερα πεζοδρομημένα οδικά τμήματα. Σκοπός η ασφαλής συνύπαρξη του πεζού με το ποδήλατο».

Το neakriti.gr παρουσιάζει αναλυτικά τα οδικά τμήματα που προτείνεται η κατασκευή ποδηλατοδρόμου. Συγκεκριμένα, συμβολίζεται με συνεχή κόκκινη γραμμή η πρόταση ποδηλατοδρόμου άμεσης εφαρμογής, με διακεκομμένη κόκκινη γραμμή συμβολίζεται η πρόταση κατασκευής ποδηλατοδρόμου υπό προϋποθέσεις και με μπλε διακεκομμένη γραμμή συμβολίζεται η πρόταση ποδηλατοδρόμου εντός πεζοδρόμου.

Το σχέδιο της άμεσης υλοποιησης - Όδος Δουκός Μποφώρ

Στην οδό Δουκός Μποφώρ ο ποδηλατόδρομος προτείνεται να εκκινεί από την πλατεία Ελευθερίας και καταλήγει στην Παραλιακή οδό. Προτείνεται να κατασκευαστεί επί του πεζοδρομίου με διαπλάτυνση του υφιστάμενου κατά 1,50μ. από τη δεξιά πλευρά της οδού, με κατεύθυνση προς τη Λεωφ. Νεάρχου.

Με την εφαρμογή αυτής της πρότασης, περιορίζεται το πλάτος του υφιστάμενου οδοστρώματος με συνέπεια να υφίσταται μια λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,00μ. ενώ παράλληλα πραγματοποιείται διαμόρφωση εσοχών στάθμευσης των οχημάτων πλάτους 2,00μ. από την αριστερή πλευρά της οδού με κατεύθυνση προς τη Λεωφ. Νεάρχου (βλ. Εικόνα 1).

Εικόνα 1: Προτεινόμενη διατομή Λεωφόρου Μποφώρ

Όδος Έβανς

Ο ποδηλατόδρομος στην οδό ‘Εβανς προτείνεται να κατασκευαστεί στο τμήμα μεταξύ της Λεωφόρου Νικολάου Πλαστήρα και της πλατείας Κορνάρου, επί του πεζοδρομίου με διαπλάτυνση του υφιστάμενου κατά 1,50μ. εκατέρωθεν της οδού.

Η διατομή της οδού διαμορφώνεται όπως φαίνεται στην εικόνα που ακολουθεί, με πλάτος κάθε λωρίδας κυκλοφορίας 3,00μ. και πλάτος ποδηλατοδρόμου ίσο με 1,50μ. εκατέρωθεν της οδού.

Εικόνα 2: Προτεινόμενη διατομή οδού Έβανς

Μακροπρόθεσμης Υλοποίησης

Οδικός άξονας Αβέρωφ – Πλατεία Κορνάρου – Κυρίλλου Λουκάρεως – Αγίου Μηνά Γιαμαλάκη μετά από την εφαρμογή πρότασης μονοδρόμησης.

Στον οδικό άξονα Αβέρωφ- Πλατεία Κορνάρου- Αγίου Μηνά- Κυρίλλου Λουκάρεως- Γιαμαλάκη προτείνεται η κατασκευή ποδηλατοδρόμου, επί του πεζοδρομίου, με διαπλάτυνση του υφιστάμενου κατά 1,50μ. με την προϋπόθεση της μονοδρόμησης του άξονα.

Συνεπώς προτείνεται η κατασκευή ποδηλατόδρομου από τη δεξιά πλευρά της οδού, με κατεύθυνση προς την παραλιακή, με διαπλάτυνση του υφιστάμενου πεζοδρομίου για τη δημιουργία αμφίδρομης λωρίδας ποδηλατόδρομου πλάτους 2,50-3,00μ. Το πλάτος του οδοστρώματος προτείνεται να περιοριστεί σε 3,00- 3.20μ. και όπου είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί διαπλάτυνση του πεζοδρομίου (βλ. Εικόνα 3).

Εικόνα 3: Προτεινόμενη διατομή – Οδικός άξονας Αβέρωφ, πλατεία Κορνάρου, Κυρίλλου Λουκάρεως, Αγίου Μηνά, Γιαμαλάκη

Τέλος, όσον αφορά τις προτάσεις των ποδηλατοδρόμων εντός των πεζοδρόμων, το ποδήλατο θα κινείται στο χώρο του πεζοδρομίου σαν ελεύθερη όδευση (βλ. Σχέδιο 8.4), ενώ σε επόμενη χρονικό ορίζοντα, με την αύξηση του φόρτου των ποδηλατιστών και εξοικείωση των χρηστών, προτείνεται ειδικά διαμορφωμένος χώρος (με διαγράμμιση) επί του πεζοδρόμου για την κίνηση των ποδηλάτων.

Λεωφόρος Καλοκαιρινού

Στην παρούσα κατάσταση η οδός Καλοκαιρινού από την οδό Αρχιεπισκόπου Μακαρίου μέχρι την οδό Αγίου Μηνά είναι αμφίδρομης κυκλοφορίας και τα γεωμετρικά της στοιχεία δεν επιτρέπουν την παράλληλη διαμόρφωση ποδηλατοδρόμου.

Στην περίπτωση που πραγματοποιηθεί μονοδρόμηση της οδού Καλοκαιρινού θα υπάρχει το περιθώριο ασφαλούς κατασκευής ποδηλατοδρόμου. Ο ποδηλατόδρομος (διπλής κατεύθυνσης 2,50- 3,00μ.) σε αυτή την περίπτωση μπορεί να κατασκευαστεί επί του πεζοδρομίου με διαπλάτυνση του υφιστάμενου από τη δεξιά πλευρά της οδού με κατεύθυνση προς τη Λεωφ. Νικολάου Πλαστήρα (βλ. Εικόνα 4).

Εικόνα 4: Διατομή Λεωφόρου Καλοκαιρινού

Παραλιακή Διαδρομή: Λεωφόρος Σοφοκλή Βενιζέλου- Λεωφόρος Νεάρχου

Σύμφωνα με τις υφιστάμενες συνθήκες και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του παραλιακού Άξονα της ΠΠΗ δεν μπορεί να χωροθετηθεί νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμου παρά μόνο με ορισμένες κυκλοφοριακές επεμβάσεις.

Προκειμένου να διαμορφωθεί δίκτυο ποδηλατοδρόμου διαχωρισμένο από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία η οποία είναι ιδιαίτερα έντονη σήμερα στον άξονα αυτό, προτείνεται η κατάργηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας ώστε να απελευθερωθεί ο απαιτούμενος χώρος. Η επέμβαση αυτή θα είχε νόημα να υλοποιηθεί σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα καθώς θα έχουν ωριμάσει όλες οι προτάσεις και θα έχει ήδη διαμορφωθεί ένα κυκλοφοριακό προφίλ στην ΠΠΗ με λιγότερα διερχόμενα μηχανοκίνητα οχήματα και ηπιότερες συνθήκες μετακίνησης.

Η προτεινόμενη παραλιακή διαδρομή ποδηλατόδρομου θα εκκινεί από τον κυκλικό κόμβο της διασταύρωσης της Λεωφόρου Σοφοκλή Βενιζέλου με την οδό Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, θα διατρέχει την Λεωφόρο Σοφοκλή Βενιζέλου και θα συνεχίζει επί της Λεωφόρου Νεάρχου μέχρι τον κυκλικό κόμβο με την οδό Δούκος Μποφώρ. Στην αντίθετη κατεύθυνση (από τα ανατολικά προς τα δυτικά) ο ποδηλατόδρομος θα διατρέχει τον άξονα Λεωφόρο Νεάρχου- Λεωφ. Σοφοκλή Βενιζέλου μέχρι την Αρχ. Μακαρίου.

Ο ποδηλατόδρομος στις Λεωφ. Νεάρχου και Λεωφ. Σοφοκλή Βενιζέλου (αμφίδρομο τμήμα) προτείνεται να κατασκευαστεί επί του πεζοδρομίου, με μία λωρίδα κυκλοφορίας αντίθετης κατεύθυνσης σε κάθε πλευρά της οδού. Το πλάτος του οδοστρώματος περιορίζεται σε μία λωρίδα κυκλοφορίας 3,25μ. με κεντρική διαχωριστική νησίδα πλάτους 2,00μ.

Εικόνα 5: Προτεινόμενη διατομή Λεωφόρος Σοφ. Βενιζέλου- Λεωφόρος Νεάρχου

Στο τμήμα της Λεωφ. Σοφοκλή Βενιζέλου που είναι μονής κατεύθυνσης, η απόσταση από κράσπεδο σε κράσπεδο είναι ίση με 7,00μ. Προτείνεται η λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων να περιοριστεί στα 3,25μ. και να κατασκευαστεί ποδηλατοδρόμος μονής κατεύθυνσης πλάτους 1,50μ. από τη μία πλευρά της οδού, παράλληλα προτείνεται και η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων όπου αυτό είναι αναγκαίο (εικόνα 6).

Εικόνα 6: Προτεινόμενη διατομή της Λ. Σοφ. Βενιζέλου (μονόδρομο τμήμα)

Σύμφωνα με τις παραπάνω επεμβάσεις, ο ποδηλάτης θα μπορεί να κινείται και να εισέρχεται από τον περιμετρικό δακτύλιο παράλληλα των τειχών της ΠΠΗ διαμέσου των οδών Έβανς και Δούκος Μποφώρ (άμεση υλοποίηση) και μέσω των αξόνων Αβέρωφ – Πλατεία Κορνάρου – Κυρίλλου Λουκάρεως – Αγίου Μηνά Γιαμαλάκη και Καλοκαιρινού (μακροπρόθεσμα), και θα μπορεί να κινείται σε οποιοδήποτε τμήμα των υφιστάμενων και προτεινόμενων πεζοδρόμων στο εσωτερικό της ΠΠΗ.

Για την κατασκευή και σύνδεση του ποδηλατόδρομου στην παραλιακή οδό της ΠΠΗ , προτείνεται η κατάργηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας ώστε να απελευθερωθεί ο απαιτούμενος χώρος. Η επέμβαση αυτή θα είχε νόημα να υλοποιηθεί σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα καθώς θα έχουν ωριμάσει όλες οι προτάσεις και θα έχει ήδη διαμορφωθεί ένα κυκλοφοριακό προφίλ στην ΠΠΗ με λιγότερα διερχόμενα μηχανοκίνητα οχήματα και ηπιότερες συνθήκες μετακίνησης.

Η προτεινόμενη παραλιακή διαδρομή ποδηλατόδρομου θα εκκινεί από τον κυκλικό κόμβο της διασταύρωσης της Λεωφόρου Σοφοκλή Βενιζέλου με την οδό Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, θα διατρέχει την Λεωφόρο Σοφοκλή Βενιζέλου και θα συνεχίζει επί της Λεωφόρου Νεάρχου μέχρι τον κυκλικό κόμβο με την οδό Δούκος Μποφώρ.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί ότι ένας από τους βασικούς στόχους της παρούσας μελέτης, η οποία περιλαμβάνει έναν συνδυασμό προτάσεων πεζοδρομήσεων, μετατροπής οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, μονοδρομήσεων και διαμορφώσεων πεζοδρομίων, είναι η αποφόρτιση της ΠΠΗ από τα ΙΧ οχήματα και η αποτροπή της άσκοπης κυκλοφορίας των ΙΧ στο εσωτερικό της ΠΠΗ.

Συνεπώς διαμορφώνεται ένα περιβάλλον ήπιων μετακινήσεων με μείωση του αριθμού των διερχόμενων οχημάτων περιορίζοντάς τα στα απολύτως απαραίτητα προσφέροντας ένα περιβάλλον που θα μπορεί να φιλοξενήσει και να προωθήσει την κυκλοφορία των ποδηλάτων σε συνθήκες μεγαλύτερης ασφάλειας και ευελιξίας.

Το ποδήλατο αλλάζει την αντίληψη για το περιβάλλον. Ο ποδηλάτης παρατηρεί διαφορετικά, τα στοιχεία της φύσης και το οδόστρομα έρχονται στο προσκήνιο. Εκεί η ελευθερία είναι ολοκληρωτική. «Το ποδήλατο κάνει καλό στην υγεία. Η ποδηλασία είναι ήπιας μορφής άσκηση, η οποία βελτιώνει -χωρίς να κουράζει- τη φυσική κατάσταση, ενώ παράλληλα δυναμώνει και την καρδιά. Μόλις 30 λεπτά ποδήλατο αρκούν». Επίσης, πρόσθεσε, πως «Είναι το πιο «πράσινο» όχημα μετακίνησης του πλανήτη. Με μηδενικές εκπομπές ρύπων είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μετακίνησης που θα μπορούσατε να επιλέξετε». «Πολλές φορές, είναι πιο γρήγορο από το αυτοκίνητο. Ιδανικά σε ώρες αιχμής», κατέληξε ο κ. Μωραΐτης.

Ηλεκτρικό ή συμβατικό

Σε έρευνα που συνέκρινε τις σωματικές επιπτώσεις της μετακίνησης με ηλεκτρικό ποδήλατο με αυτές της χρήσης απλού ποδηλάτου, σημειώνεται ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ιδανικά για εργαζομένους οι οποίοι αθλούνται χωρίς υπερβολικό κόπο ή ιδρώτα προκειμένου να μετακινηθούν από και προς την εργασία τους. Τα ποδήλατα αυτά μπορεί να προσφέρουν και ψυχική ανάταση, δημιουργώντας την αίσθηση άνετης μετακίνησης ακόμη και σε τοποθεσίες με λόφους. Βέβαια οι ποδηλάτες της μελέτης έχασαν κατά μέσον όρο 30% λιγότερες θερμίδες όταν έκαναν χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων αντί των συμβατικών. 

Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ νέων χρηστών ηλεκτρικών ποδηλάτων στις ΗΠΑ και διαπίστωσε ότι οι περισσότεροι μετακινούνταν ταχύτερα και λιγότερο κοπιαστικά με το ηλεκτρικό ποδήλατο, σε σχέση με το συμβατικό, ενώ ο αναπνευστικός και καρδιακός τους ρυθμός αυξανόταν τόσο όσο απαιτείται για να αποτελέσει σωστή και ουσιώδη άσκηση.

Εδώ και περίπου ένα χρόνο 161 δήμοι όλης της χώρας έχουν τη δυνατότητα να συντάξουν σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και να χρηματοδοτήσουν μια σειρά από δράσεις και έργα που προάγουν τη βιώσιμη κινητικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν η προμήθεια κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδήλατων πόλης, οι νέοι σταθμοί ποδηλάτων και τα συστήματα ενοικίασης ποδηλάτων –ηλεκτρικών και μη– στα οποία προχωρούν αρκετοί δήμοι της χώρας, μεταξύ των οποίων οι δήμοι Μαλεβιζίου, Μινώα Πεδιάδος, Πλατανιά, Χανίων, Χερσονήσου, Ιεράπετρας κ.ά.

«Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ευέλικτα, φιλικά προς το περιβάλλον και με σημαντικά οικονομικά οφέλη, ενώ οι ανηφόρες και οι κατηφόρες δεν κουράζουν πλέον τους αναβάτες. Η ζήτησή τους συνεχώς ανεβαίνει», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Μωραΐτης, προτρέποντας τους πολίτες να εκμεταλλευτούν το νέο πρόγραμμα για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (αυτοκίνητα, δίκυκλα, τρίκυκλα, ποδήλατα), στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» που άνοιξε την Πέμπτη 28 Ιουλίου.

Ποιο ποδήλατο;

«Οι επιλογές είναι δύο: Αλουμίνιο ή ανθρακόνημα. Ωστόσο, οι προϋποθέσεις, που επηρεάζουν την συγκεκριμένη επιλογή, βρίσκονται στην τιμή, την άνεση, την ακαμψία, το βάρος, αλλά και την εμφάνιση», σημειώνει ο κ. Μωραΐτης.

  • Τιμή: Πάντα το ποδήλατο απο ανθρακόνημα, θα είναι πιο ακριβό κατά €850 ή €700 από το ποδήλατο από αλουμίνιο, για τα ίδια περιφερειακά.
  • Άνεση: Θεωρητικά, το ανθρακόνημα προσφέρει περισσότερη άνεση απο το αλουμίνιο. Παρόλα αυτά, το θέμα είναι πόσο εμείς καταλαβαίνουμε την παραπάνω άνεση…
  • Ακαμψία: Σίγουρα το ανθρακόνημα προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία και πιο άμεση συμπεριφορά απο το αλουμίνιο. Όμως αυτή η διαφορά γίνεται στην αρχή αντιληπτή και μετά κανείς συνηθίζει
  • Βάρος: Εδώ αδιαμφισβήτητα, το ποδήλατο απο ανθρακόνημα είναι πιο ελαφρύ. Ναι, αλλά πόσο; Κατά 300 γραμμάρια… Κάνει την διαφορά;
  • Εμφάνιση: Πλέον τα ποδήλατα από αλουμίνιο έχουν παρόμοια εμφάνιση με αυτά από ανθρακόνημα. Είναι πλέον θέμα επιλογής του καθένα από εμάς.

Αναφορικά με την συντήρηση του ποδήλατου και τι πρέπει να προσέχει ο οδηγός, ο κ. Μωραΐτης ανέφερε «Φροντίστε το ποδήλατό σας, να βρίσκεται σε καλή κατάσταση λειτουργίας να είναι φουσκωμένα τα λάστιχα, να πιάνουν τα φρένα, να αλλάζουν οι ταχύτητες, να μην έχει τριξίματα και θορύβους. Με λίγα λόγια να είναι καθαρό και λαδωμένο. Συνιστάται σέρβις ανά έξι μήνες».

Είναι γνωστό ότι ένα ποδήλατο καταλαμβάνει ένα μικρό κλάσμα δημόσιου χώρου σε σχέση με ένα αυτοκίνητο. Περίπου 20 χρόνια μετά, συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν ότι η διεύρυνση χρήσης ποδηλάτων και πατινιών ενδέχεται να φέρει τις μεγάλες πόλεις, όπως το Ηράκλειο, ένα βήμα πιο κοντά στη μικροκινητικότητα, στη δημιουργία έξυπνων πόλεων.

Φωτογραφία αρχείου Pexels 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News