Ηράκλειο: «Τοξικό» περιβάλλον στις λαϊκές αγορές - Οι άγραφοι νόμοι και οι καταγγελίες

Κρήτη
Ηράκλειο: «Τοξικό» περιβάλλον στις λαϊκές αγορές - Οι άγραφοι νόμοι και οι καταγγελίες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «παροιμιώδης» στάση της δημοτικής Αρχής και η ανεξήγητη «αφωνία» της αντιπολίτευσης – Ποια θεσμικά όργανα θα διερευνήσουν τις καταγγελίες για πιθανή παράβαση καθήκοντος και ενδεχόμενη κατάχρηση εξουσίας;

Το θέμα των παράνομων λαϊκών αγορών του Δήμου Ηρακλείου (που λειτουργούν χωρίς την προβλεπόμενη νόμιμη άδεια ίδρυσης και λειτουργίας, χωρίς τοπογραφικά διαγράμματα των λαϊκών αγορών, χωρίς καθορισμό αριθμού συμμετεχόντων πωλητών και χωρίς νόμιμο κανονισμό λειτουργίας κατά τον Ν. 4497/2017 και τον Ν. 4849/2021), που παρουσιάσαμε πριν περίπου τρεις μήνες στην εφημερίδα «ΝΚ», άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου» και εμφανίστηκαν θέματα που δεν είχαμε αντιληφθεί, όταν, μετά από προτροπή δημοτικού παράγοντα τότε, το αναδείξαμε.

Παραγωγοί και έμποροι που συμμετέχουν στις λαϊκές αγορές επικοινώνησαν μαζί μας, για να θέσουν και άλλα ενδιαφέροντα θέματα, που τελικά διαμορφώνουν ένα τοξικό περιβάλλον στις λαϊκές αγορές του Ηρακλείου, οι οποίες σχεδόν στο σύνολό τους λειτουργούν μη νόμιμα.

Δεν υπάρχει σχεδόν καμία πτυχή των λαϊκών αγορών στον Δήμο Ηρακλείου, όπως μας κατήγγειλαν, που στο χρονικό διάστημα της τελευταίας τουλάχιστον πενταετίας να λειτουργεί σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομιμότητα, σύμφωνα με τους όρους που έθεσε ο νομοθέτης για όλη την Ελλάδα.

Τόσο ο παλαιότερος Νόμος 4497/2017 όσο και ο ισχύων Νόμος 4849/2021, που αφορούν και διαμορφώνουν τη νομιμότητα στις λαϊκές αγορές, δε λαμβάνονται υπόψη από τους αρμόδιους αιρετούς του Δήμου Ηρακλείου, που λειτουργούν με αμιγώς κριτήρια προσωπικής τους πολιτικής!

Άγραφοι νόμοι

«Στο Ηράκλειο ισχύουν», λένε, «άλλοι άγραφοι νόμοι για να λειτουργούν οι λαϊκές αγορές»! Αντί η Αυτοδιοίκηση στο Ηράκλειο να ενεργεί όπως ο θεσμικός της ρόλος επιβάλλει, βλέπουμε να επικρατούν πρακτικές παρόμοιες με αυτές που μόνο σε ταινίες περιόδου μεσοπολέμου παρακολουθούμε, με πρωταγωνιστές “την ομερτά” και το “αλισβερίσι”.

Τα αιρετά μέλη της Διοίκησης του δημάρχου κ. Βασίλη Λαμπρινού, την ημέρα εγκατάστασης και ανάληψης των καθηκόντων τους τόσο στην πρώτη θητεία τους το 2014 όσο και το 2019, στη δεύτερη θητεία τους, έδωσαν τον ακόλουθο όρκο: «Ορκίζομαι να είμαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγμα και στους νόμους και να εκπληρώνω τίμια και ευσυνείδητα τα καθήκοντά μου». Εκ του αποτελέσματος, οι εμπλεκόμενοι αιρετοί της δημοτικής Αρχής τού κ. Βασίλη Λαμπρινού τηρούν τον όρκο τους;

Αλήθεια, γιατί τρεις μήνες περίπου από τη δημοσίευση ρεπορτάζ επικράτησε σιωπητήριο για τις λαϊκές αγορές και από τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων; Η “αφωνία” τους, χωρίς εξαιρέσεις, είναι τουλάχιστον ανεξήγητη.

Τόσο πολύ τους “χειραγωγεί” η δημοτική Αρχή της «μειοψηφίας», όπως την αποκαλούν, ή μήπως συμμετέχουν στο αλισβερίσι, στα “δούναι και λαβείν” και γι’ αυτό σιωπούν;

Τόσο ανάξια προσοχής είναι άραγε η συστηματική παραβίαση των συνταγματικών αρχών: της νομιμότητας, της αμεροληψίας, της ισότητας, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας από τη δημοτική Αρχή του κ. Βασίλη Λαμπρινού;

Ο δήμαρχος, οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι, το σύνολο των δημοτικών συμβούλων, ιδιαίτερα οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, τι έχουν να πουν στις τοπικές κοινωνίες των δημοτικών κοινοτήτων της πόλης του Ηρακλείου, στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, στον Εμπορικό Σύλλογο... και αλλού, για τη διαχρονική έλλειψη νομιμότητας στη λειτουργία των λαϊκών αγορών, που αποτελεί κορυφαία έκφραση του αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ επαγγελματιών στην πόλη του Ηρακλείου;

Παρεμβάσεις-καταγγελίες

Ενδεικτικά αναφέρουμε σήμερα ορισμένα από τα θέματα που καταγράψαμε μετά από παρεμβάσεις-καταγγελίες παραγωγών, οι οποίοι μας δήλωσαν ότι για όσα μας αναφέρουν έχουν γίνει και από άλλους τόσο προφορικές όσο και έγγραφες επώνυμες καταγγελίες στον Δήμο Ηρακλείου, αλλά ποτέ κανείς δεν έλαβε έγγραφη απάντηση.

Έλαβαν καλύτερα άλλες φορές την περιφρονητική σιωπή και άλλες φορές τη χλεύη, από τους αρμόδιους παράγοντες και την αντιπαράθεση και επίπληξη ακόμη και από πρόεδρο του σωματείου, όπως λένε οι ίδιοι.

Γιατί χλεύη αποτελεί η συνέχιση των παράνομων πρακτικών ακόμα και όταν καταγγέλλονται στους αρμοδίους. Η πιο διαδεδομένη, όπως λένε, απάντηση είναι το: «Ό,τι και να κάνεις, η οικονομική σου επιβίωση εξαρτάται από εμένα... από αυτό που αποφασίζω εγώ!».

Τι καταγράφει το ρεπορτάζ

Τήρηση πληροφοριακού συστήματος για τις λαϊκές αγορές στον Δήμο Ηρακλείου

Από τον Νοέμβριο του 2017, που δημοσιεύτηκε ο Νόμος 4497/2017 και ιδιαίτερα μετά τη δημοσίευση του άρθρου 25 του Ν. 4712/2.7.2020, ο Δήμος Ηρακλείου είχε την υποχρέωση, σύμφωνα με όσα διαβάζουμε στην εξειδικευμένη για δημοτικά θέματα ιστοσελίδα www.dimosnet.gr:

«... Α. Δημιουργία Ηλεκτρονικής Βάσης Δεδομένων

Για την αδειοδότηση (όπως έκδοση, ανανέωση, μεταβολή στοιχείων αδείας, χορήγηση βεβαιώσεων δραστηριοποίησης), τη διενέργεια ελέγχων, την επιβολή κυρώσεων και την είσπραξη προστίμων στο υπαίθριο εμπόριο, τηρείται ηλεκτρονική βάση, όπου επίσης περιλαμβάνονται τα μητρώα πωλητών, υπαίθριων αγορών και κυρώσεων των διατάξεων του Ν. 4497/2017.

Ως ηλεκτρονική βάση, που θα χρησιμοποιηθεί, σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, ορίζεται το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης (ΟΠΣΠΑ) (παρ. 1 άρθρο 58 Ν. 4497/17, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 25 του Ν. 4712/20).

Β. Αντικείμενο καταχώρισης

Στο ανωτέρω Σύστημα καταχωρίζονται υποχρεωτικά όλες οι άδειες και βεβαιώσεις δραστηριοποίησης από τις αρμόδιες Αρχές έκδοσης και ανανέωσης αυτών, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4497/2017, δηλαδή τους Δήμους μόνιμης κατοικίας των αδειούχων... Οι ανωτέρω αρμόδιες Αρχές χορηγούν στους αδειούχους τα νέα έντυπα αδειών (παρ. 2 άρθρο 58 Ν. 4497/17, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 25 του Ν. 4712/20).

Αν, με οποιονδήποτε τρόπο, επέρχεται αλλαγή στα στοιχεία της άδειας, ενημερώνεται αμελλητί το Πληροφοριακό Σύστημα και ενημερώνεται η άδεια (παρ. 5 άρθρο 35 Ν. 4497/17)...

Οι Εκθέσεις Ελέγχου και τα επιβληθέντα πρόστιμα καταχωρίζονται αμελλητί από τους αρμόδιους προς τούτο υπαλλήλους στο ΟΠΣΠΑ (παρ. 3 άρθρο 58 Ν. 4497/17, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 25 του Ν. 4712/20).

Η καταχώριση στο Σύστημα των υπαίθριων αγορών (υφιστάμενων και νέων) του Ν. 4497/2017 διενεργείται από τους Φορείς Λειτουργίας αυτών (παρ. 4 άρθρο 58 Ν. 4497/17, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 25 του Ν. 4712/20).

Γ. Εξουσιοδοτική διάταξη

Μετά το πέρας των προθεσμιών που θα τεθούν με την ανωτέρω απόφαση, οι άδειες που δεν έχουν καταχωριστεί στο ΟΠΣΠΑ παύουν να ισχύουν μέχρι την ηλεκτρονική καταγραφή τους και δεν παρέχουν δικαίωμα άσκησης της αντίστοιχης δραστηριότητας (παρ. 5, άρθρο 58 Ν. 4497/17).

Δ. Πρόστιμο εκπρόθεσμης καταχώρισης

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταχώρισης, επιβάλλεται από την Αρχή που προβαίνει στην καταγραφή πρόστιμο ύψους εκατό (100) ευρώ (παρ. 5, άρθρο 58 Ν. 4497/17, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 25 του Ν. 4712/20).

Ε. Εγγραφή στο Σύστημα

Για την, κατά τα ανωτέρω, λειτουργία του ΟΠΣΠΑ απαιτείται η επανεγγραφή και επανακαταχώριση στο Σύστημα χρηστών και στοιχείων (παρ. 6 άρθρο 58 Ν. 4497/17, όπως προστέθηκε με το άρθρο 25 του Ν. 4712/20)...

Μέχρι την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης της παρ. 5 εγγράφονται και καταχωρίζονται στο Σύστημα οι Περιφέρειες και οι Δήμοι όλης της χώρας, ως χρήστες του Συστήματος, καθώς και πλήρη στοιχεία των υπαίθριων αγορών, όπως τοπογραφικά διαγράμματα, όρια αγοράς, θέσεις πωλητών (παρ. 7 άρθρο 58 Ν. 4497/17, όπως προστέθηκε με το άρθρο 25 του Ν. 4712/20)...».

Δηλαδή για να το συνοψίσουμε και να το εμπεδώσουμε:

Από τον Ιούνιο τουλάχιστον του 2020 υπήρχε υποχρέωση καταχώρισης στο Πληροφοριακό Σύστημα των πλήρων στοιχείων των λαϊκών αγορών, των τοπογραφικών τους με τη χωροθέτηση των ορίων των λαϊκών αγορών και των θέσεων των πωλητών, δηλαδή του αριθμού παραγωγών και των επαγγελματιών πωλητών.

Ο Δήμος Ηρακλείου δεν έκανε τίποτε απ’ όλα αυτά!

Ο Δήμος Ηρακλείου αποφάσισε να μην τηρήσει τίποτε απ’ όλα αυτά, με επιλογή της διοίκησης και προσωπικά του δημάρχου, όπως συνεργάτες του μαρτυρούν...

Απτόητος ο Δήμος - Τι γίνεται ακόμα και σήμερα, έξι μήνες μετά τον νόμο;

Από τον Φεβρουάριο του 2022 ισχύει ο Νόμος 4849/2021, δηλαδή έχουν παρέλθει 6 σχεδόν μήνες από την έναρξη της ισχύος του.

Στο άρθρο 66 αναφέρεται: «...α) Υφιστάμενοι κάτοχοι αδειών παραγωγού πωλητή διατηρούν τις θέσεις τους στις λαϊκές αγορές, όπου δραστηριοποιούνται, σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειάς τους, ...για χρονικό διάστημα ίσο με αυτό που αναγράφεται στην άδειά τους από την έναρξη ισχύος του παρόντος...

β) Υφιστάμενοι κάτοχοι αδειών επαγγελματία πωλητή διατηρούν τις θέσεις τους στις λαϊκές αγορές όπου δραστηριοποιούνται, σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειάς τους... για πέντε (5) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος...».

Επίσης αναφέρεται: «...Για τις λαϊκές αγορές που λειτουργούν κατά τη δημοσίευση του παρόντος, χωρίς απόφαση ίδρυσης, κανονισμό λειτουργίας και τοπογραφικό διάγραμμα, οι αρμόδιοι φορείς λειτουργίας οφείλουν να προβούν στην έκδοση αυτών και την καταχώρισή τους στο ΟΠΣΑΑ εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος...».

Ο Δήμος Ηρακλείου συνεχίζει απτόητος και σήμερα, παρά τις δημοσιοποιήσεις των παραλείψεών του, να μην κάνει τίποτε απ’ όσα έχει αποφασίσει ξεκάθαρα ο νομοθέτης.

Αρνητικό παράδειγμα μη νόμιμης λειτουργίας πανελλήνια!

Βάσει των προαναφερθέντων, άραγε τι είναι νόμιμο στη λειτουργία των λαϊκών αγορών της “έξυπνης πόλης” του Δήμου Ηρακλείου;

  1. Πώς συμμετέχουν οι παραγωγοί στις λαϊκές αγορές σήμερα; Τι προβλέπει ο νόμος;

Η μεγάλη πλειοψηφία των εκατοντάδων παραγωγών που προσέρχονται για το μικρό η μεγάλο μεροκάματο στις λαϊκές αγορές του Δήμου Ηρακλείου δεν έχει λάβει την προβλεπόμενη από τον νόμο θεώρηση, έγκριση της άδειάς τους από το τμήμα λαϊκών αγορών του Δήμου Ηρακλείου για τη συμμετοχή τους στις λαϊκές αγορές της πόλης!

Γνωρίζουν οι παραγωγοί ότι απαιτείται να είχαν λάβει έγκριση από την υπηρεσία λαϊκών αγορών του Δήμου Ηρακλείου για να συμμετάσχουν στις λαϊκές της πόλης του Ηρακλείου;

Ο πρόεδρος του Σωματείου των παραγωγών, πρώην αντιδήμαρχος όμορου Δήμου, που γνωρίζει πολύ καλά τη νομοθεσία της Αυτοδιοίκησης, δεν τους είχε ενημερώσει και τι τους λέει σήμερα;

Ο ίδιος ο πρόεδρος του Σωματείου των παραγωγών, που συμμετείχε ως μέλος της πρώην επιτροπής λαϊκών αγορών της Περιφέρειας Κρήτης, είχε ζητήσει την έγκριση της δικής του συμμετοχής στις λαϊκές αγορές του Δήμου Ηρακλείου;

Ο δικηγόρος του Σωματείου των παραγωγών τι είχε στο παρελθόν συμβουλεύσει τους πελάτες του και τι τους λέει σήμερα;

Οι υπάλληλοι του Τμήματος Λαϊκών Αγορών του Δήμου Ηρακλείου τι οδηγίες έδιναν και δίνουν σήμερα στους ενδιαφερόμενους παραγωγούς και εμπόρους που συμμετέχουν στις λαϊκές αγορές του Ηρακλείου χωρίς τα νόμιμα προσόντα;

Γιατί άραγε οι ίδιοι, οι εκατοντάδες παραγωγοί αποφασίζουν να συμμετέχουν χωρίς νόμιμη θεώρηση της άδειάς τους, χωρίς να τους έχει αποδοθεί θέση, όπως νόμιμα προβλέπεται, στις λαϊκές αγορές του Ηρακλείου, διακινδυνεύοντας να τους επιβληθεί μεγάλο πρόστιμο από τη Δημοτική Αστυνομία;

Ποια δικλίδα προστασίας έχουν (αν έχουν) εξασφαλίσει; Ποιος τους προσφέρει “προστασία” και γιατί; Αν όχι, όλα λειτουργούν χωρίς άδειες “διά λόγου” και ό,τι βγει;

  1. Γιατί ο Δήμος Ηρακλείου αρνείται ακόμα και σήμερα να αποφασίσει για τη δυναμικότητα κάθε λαϊκής αγοράς που λειτουργεί στα όριά του;

Ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία, λόγω και της οικονομικής κρίσης, οι λαϊκές αγορές απέκτησαν μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον, τόσο για τους κατοίκους του Ηρακλείου όσο και για τους παραγωγούς.

Ο Δήμος Ηρακλείου, αν και όφειλε αφού προβλέπεται από τον νόμο, δεν καθόρισε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τη δυναμικότητα κάθε λαϊκής αγοράς σε αριθμό παραγωγών και εμπόρων.

Η “έξυπνη” επιλογή της διοίκησης τού κ. Βασίλη Λαμπρινού, να προχωρήσει αποκλειστικά στη χωροθέτηση κάθε λαϊκής αγοράς, στην οριοθέτηση δηλαδή μόνο του χώρου που θα λειτουργούν, χωρίς παράλληλα να προχωρήσει στον καθορισμό και της δυναμικότητάς τους σε αριθμό παραγωγών και εμπόρων, όπως προβλέπεται, είχε σαν αποτέλεσμα τη γιγάντωση των λαϊκών αγορών, με την άναρχη, ανεξέλεγκτη και μη νόμιμη προσέλευση παραγωγών.

Αλλιώς ήταν οι λαϊκές αγορές του Ηρακλείου την άνοιξη του 2015 και αλλιώς έχουν διαμορφωθεί σήμερα σε αριθμό συμμετεχόντων παραγωγών, για να εξυπηρετηθούν ρουσφέτια, που δημιουργούν μια κοινωνική τοπική ασφυξία.

«Δεν έχουμε συγκεκριμένο αριθμό παραγωγών, έλα κι εσύ... κάθε καλός χωράει... Φροντίζω για εσένα, φρόντισε κι εσύ για εμένα... για να έχεις συνέχεια στην οικονομική σου δραστηριότητα!!!». Αυτή είναι η “έξυπνη”, στρατηγικού χαρακτήρα για το θέμα, τοποθέτηση.

Βέβαια, οι κάτοικοι της περιοχής των λαϊκών αγορών αντιδρούν με τη μορφή που έχουν πάρει οι λαϊκές αγορές σήμερα, αλλά πάντα το προσωπικό ρουσφέτι είναι αυτό που θα φέρει την προσωπική ψήφο, που υπερτερεί της γενικόλογης κοινωνικής δυσφορίας και φανταζόμαστε πως δε λέμε κάτι καινοφανές.

«Είμαστε υποχρεωμένοι να λειτουργήσουμε τις λαϊκές αγορές...», λένε στους κατοίκους που δυσφορούν οι αρμόδιοι αιρετοί, ενώ παράλληλα αποκρύπτουν ότι οι όροι λειτουργίας των λαϊκών αγορών που εφαρμόζουν δεν είναι οι νόμιμα προβλεπόμενοι.

Άλλο περιβάλλον διαμορφώνει μια λαϊκή αγορά με 100 συμμετέχοντες και άλλο με 200.

  1. Ποιος “μοιράζει” τις θέσεις στις λαϊκές αγορές; Γίνεται νόμιμα; Γίνεται δωρεάν;

Οι λαϊκές αγορές, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου, μετακινούνται σε κοντινούς δρόμους...

Κατά τη μετακίνηση, οι παραγωγοί καταλαμβάνουν διάφορα πόστα. Δεν είναι όλες οι θέσεις ίδιες. Άλλες είναι πιο εμπορικές, γιατί είναι σε πιο κομβικά σημεία και άλλες είναι σε πιο αδιάφορα εμπορικά σημεία.

Η τοποθέτηση των παραγωγών σε συγκεκριμένες θέσεις γίνεται “εθιμικά” (!) αλλά μη νόμιμα, από τους προέδρους των σωματείων... με την ανεξήγητη ανοχή της διοίκησης τού κ. δημάρχου.

Γιατί δεν εφαρμόζεται η μοριοδότηση που προβλέπει χρόνια τώρα ο νόμος, και η τοποθέτηση των παραγωγών σε θέσεις να γίνεται αποκλειστικά ανάλογα με τα προσόντα, τα μόρια, δηλαδή, που προβλέπονται, όπως γίνεται σε όλη την Ελλάδα;

Ποιους βολεύει και εξυπηρετεί το “έθιμο”;

Γιατί η δημοτική Αρχή δεν εφαρμόζει τον ισχύοντα νόμο; Ποιους εξυπηρετεί η παρανομία;

Ποιος και κυρίως γιατί “ανέχεται” και επιτρέπει σε θεσμικά μη αρμόδιους να επιβάλουν τις δικές τους αποφάσεις στη λειτουργία των λαϊκών αγορών;

«Αν δε συναινέσεις στο κλίμα, θα έχεις συνέπειες και κανείς δε θα ενδιαφερθεί για σένα...», φράση που αρκετοί παραγωγοί λένε ότι ακούνε συχνά-πυκνά, όταν προβάλουν ενστάσεις.

Αυτές οι θεσμικά μη αποδεκτές λειτουργίες γίνονται χωρίς κομματικό/πολιτικό όφελος και χωρίς προσωπικό κέρδος, για όσους μη νόμιμα τις οργανώνουν ή τις ανέχονται; Η απορία μας, όπως και των αναγνωστών μας, είναι εύλογη.

Γίνονται δωρεάν ή με κάποιο αντίδωρο-αντίτιμο και για ποιους άραγε;

Η σιωπή δεν είναι (πάντα) χρυσός

Αναμένουμε να ευαισθητοποιηθεί και να δώσει δημόσια απαντήσεις στα ερωτήματα που τίθενται από το ρεπορτάζ και από παραγωγούς και δημόσια σήμερα, μέσω της εφημερίδας μας, ο ίδιος ο δήμαρχος στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Αναμένουμε επίσης την έκφραση γνώμης από τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, ως στοιχειώδη υποχρέωσή τους τουλάχιστον απέναντι στους ψηφοφόρους τους!

Να θυμίσουμε - σε όλες τις πλευρές - ότι η σιωπή δεν είναι (πάντα) χρυσός!

Είμαστε στη διάθεση όλων των ενδιαφερομένων, προκειμένου να δημοσιεύσουμε τις απαντήσεις τους στις πολύ σοβαρές καταγγελίες των παραγωγών που δημοσιεύουμε σήμερα.

Τώρα πια, στο σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα στις λαϊκές αγορές, μια λύση μόνο υπάρχει: Αποκλειστικά πλήρης νομιμότητα σε όλα!

Το “απόστημα” έσπασε, η μυρωδιά είναι αποπνικτική, που δεν μπορεί να κρυφτεί, να σκεπαστεί με κανένα “άρωμα”!

Ο δήμαρχος Ηρακλείου, ως πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ηρακλείου, όφειλε να υπερασπίζεται την τήρηση της νομιμότητας εκεί που ο Δήμος Ηρακλείου έχει αναλάβει από τον νομοθέτη, λόγω του θεσμικού του ρολού, ελεγκτικές διαδικασίες.

Με θλίψη βλέπουμε ότι όχι μόνο δε γίνεται αυτό, δεν τηρείται δηλαδή η νομιμότητα, αλλά συστηματικά και διαχρονικά κυριαρχεί στις λαϊκές αγορές του Δήμου Ηρακλείου η παρανομία!

Αλήθεια υπάρχει έστω ένας αιρετός στη δημοτική Αρχή Ηρακλείου που δε νιώθει ντροπή για την εξέλιξη αυτή;

Υπάρχει έστω ένας, που έστω “για την τιμή των όπλων”, θα ζητήσει συγνώμη από την κοινωνία του Ηρακλείου;

Τελειώνοντας, να τονίσουμε ότι η κοινωνία είναι αυτή που κυρίως οφείλει πια να επιβάλει την τήρηση ή όχι των νόμων, με τον κοινωνικό έλεγχο, αλλά και τα αρμόδια θεσμικά όργανα έχουν υποχρέωση να διερευνήσουν αν υπάρχει ή όχι κατάχρηση εξουσίας, παράβαση καθήκοντος, δωροδοκία, έκδοση ή υφαρπαγή ψευδούς βεβαίωσης, πλαστογραφία εγγράφων, απιστία σχετική με την υπηρεσία, παρότρυνση υφισταμένων και ανοχή...!

Η συντονίστρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης οφείλει να απαντήσει επίσης στο ερώτημα: Υπάρχουν ή όχι πειθαρχικά παραπτώματα αιρετών;

Γιατί η δημοτική Αρχή στον Δήμο Ηρακλείου δεν έχει φροντίσει έως και σήμερα:

  • Για τη λήψη αποφάσεων λειτουργίας των λαϊκών αγορών του Ηρακλείου, με τον καθορισμό του αριθμού των συμμετεχόντων παραγωγών;
  • Για τη νόμιμη συμμετοχή στις λαϊκές αγορές μόνο αδειοδοτημένων από την υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου παραγωγών;
  • Για τη σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων με την οριοθέτηση των θέσεων σε κάθε λαϊκή αγορά;
  • Για τη μοριοδότηση των προσόντων κάθε παραγωγού και την κατανομή των θέσεων σε κάθε λαϊκή αγορά, όπως προβλέπεται από τον νόμο;
  • Για τη νόμιμη έγκριση των κανονισμών λειτουργίας των λαϊκών αγορών από το Δημοτικό Συμβούλιο, σύμφωνα με τον νέο ισχύοντα νόμο;
ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News