Κρήτη: Στο 95% η πληρότητα στη Χερσόνησο - Λίγοι τουρίστες ξοδεύουν χρήματα

Κρήτη
Κρήτη: Στο 95% η πληρότητα στη Χερσόνησο - Λίγοι τουρίστες ξοδεύουν χρήματα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η εικόνα στις τουριστικές περιοχές του Ηρακλείου - Στα ύψη τα κόστη για τους επιχειρηματίες

Συγκρατημένη αγοραστική δυναμική από τον τουριστικό κόσμο επικρατεί στα μαγαζιά της εστίασης και του επισιτισμού του δήμου Ηρακλείου, καθώς ελάχιστοι τουρίστες ξοδεύουν χρήματα για φαγητό και καφέ. Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι και ιδιοκτήτες, πάρα πολλοί τουρίστες παραμένουν στα ξενοδοχεία εξαιτίας των φθηνών πακέτων διακοπών και του all inclusive, ενώ γίνεται σαφές πως και ο πληθωρισμός έχει αφήσει το στίγμα του στις τουριστικές προτιμήσεις.

Εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα στον δήμο Χερσονήσου, όπου τουρίστες κατακλύζουν τα μαγαζιά εστίασης και επισιτισμού καθημερινά. Το στοίχημα του τουρισμού έχει κερδηθεί, αφού οι αφίξεις είναι σχεδόν όμοιες μ’ εκείνες του 2019. Το τεκμηριώνουν τόσο τα στοιχεία του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», όσο και ξένοι τουριστικοί πράκτορες, όπως η TUI. Το ερώτημα όμως που τίθεται είναι εάν διαχέεται χρήμα στην αγορά και πιο συγκεκριμένα εάν το χρήμα πηγαίνει στα μαγαζιά της εστίασης και του επισιτισμού.

Χρήμα στον επισιτισμό σημαίνει αναπλήρωση της απώλειας των εσόδων των προηγούμενων ετών και καλύτερο εργασιακό περιβάλλον για τους εργαζομένους. Στο πλαίσιο αυτό, η «ΝΚ» απευθύνθηκε σε εκπροσώπους των ιδιοκτητών εστίασης, όπου γίνεται σαφές πως επικρατεί έντονο το αίσθημα της γενικευμένης δυσαρέσκειας.

Αφίξεις δε σημαίνουν και κέρδη

Η πρόεδρος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Επισιτισμού και Διασκέδασης ν. Ηρακλείου, Μαρία Αντωνακάκη, είπε ότι «είναι ουτοπικό που υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι θεωρούν ότι οι δεκάδες χιλιάδες αφίξεις σημαίνουν κέρδη για τον επισιτισμό και την εστίαση. Η επισκεψιμότητα είναι μεγάλη, αλλά δε μεταφράζεται σε έσοδα, καθώς τα πακέτα διακοπών είναι φθηνά και την ίδια στιγμή στην τιμή περιλαμβάνονται όλα. Είναι all inclusive. Επίσης, έχει επηρεαστεί η ψυχολογία του κόσμου σημαντικά, με αποτέλεσμα πλέον ντόπιοι να μην προτιμούν πλέον να πάνε σε μια καφετέρια ή σ’ ένα μπαρ. Γι’ αυτόν τον λόγο είναι επιτακτικό και αναγκαίο αίτημα να στηριχθούν οι επιχειρήσεις εστίασης και επισιτισμού άμεσα, καθώς η απώλεια των εσόδων θα είναι μεγάλη».

«Τα κόστη στα ύψη»

«Υπάρχει μεγάλη απογοήτευση σε σχέση με πέρυσι. Η απογοήτευση είναι έντονη καθώς δε βλέπουμε να μπαίνει χρήμα στο ταμείο μας. Τα κόστη έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, πράγμα που δημιουργεί περαιτέρω δυσφορία και απογοήτευση. Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα, και ο ιδιοκτήτης μαγαζιού εστίασης πρέπει να ανησυχεί για την επόμενη μέρα. Τέτοια προβλήματα είναι το ενεργειακό κόστος και οι ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες. Δεν μπορούμε να πούμε πως τα μαγαζιά εστίασης και επισιτισμού μπαίνουν μέσα, αλλά θα μπορούσαν τα πράγματα να πάνε ακόμα καλύτερα. Οι περισσότεροι τουρίστες δεν κυκλοφορούν έξω, καθώς σε πολλά ξενοδοχεία περιλαμβάνει το all inclusive. Δεν υπάρχει αισιοδοξία», είπε αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Επισιτισμού και Διασκέδασης Νίκος Ρηγάκης.

Πληρότητα στο 90-95% στη Χερσόνησο

Η πληρότητα στα μαγαζιά εστίασης και επισιτισμού στον δήμο Χερσονήσου αγγίζει το 90-95%, σύμφωνα με τον Θοδωρή Θεοδωράκη. Ο ίδιος ήταν ιδιοκτήτης μαγαζιού εστίασης και τώρα δουλεύει σε εμπορικό μαγαζί, ενώ η γυναίκα του εργάζεται ως μαγείρισσα στην κουζίνα. Ο ίδιος μίλησε για την εστίαση και τον επισιτισμό στη Χερσόνησο, κάνοντας λόγο πως πάει αρκετά καλά, με τους τουρίστες να γεμίζουν τις καφετέριες και τα τοπικά εστιατόρια.

«Οι τουριστικές αφίξεις είναι πάρα πολλές. Αυτό χαροποιεί τους ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης και επισιτισμού. Αυτή τη στιγμή, οι πληρότητες στα μαγαζιά εστίασης αγγίζουν στο 90-95%. Υπάρχει μεγάλη τουριστική κίνηση και μάλιστα από εθνικότητες που δεν αναμέναμε, όπως είναι το Καζακστάν. Εργαζόμενοι δουλεύουν και γενικότερα πολύς τουριστικός κόσμος έρχεται να δοκιμάσει την κουζίνα της Κρήτης. Δεν ξέρω τι συμβαίνει στην πόλη του Ηρακλείου, αλλά οι τουρίστες έχουν κατακλύσει τον δήμο Χερσονήσου», είπε ο κ. Θεοδωράκης.

Οι τουρίστες κάνουν… αποταμιεύσεις - Η Αμμουδάρα έχει μείνει 30 χρόνια πίσω

Συγκρατημένη είναι η αγοραστική κίνηση των τουριστών στην περιοχή της Αμμουδάρας, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη μαγαζιού εστίασης και πρώην ταμία του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Εστίασης και Επισιτισμού Κωνσταντίνο Σωπασή.

Ο κ. Σωπασής έχει μαγαζί εστίασης στην παραλιακή αυτή περιοχή. Όπως διαμηνύει μέσα από τη «ΝΚ», ο τουριστικός κόσμος κάνει αποταμιεύσεις, καθώς ο πληθωρισμός είναι ένα φαινόμενο που υπερβαίνει τις ελληνικές διαστάσεις, ενώ εξαπέλυσε τα «πυρά» του στους υπευθύνους, καθότι όπως υποστηρίζει η περιοχή, αν και τουριστική, έχει υποβαθμιστεί.

«Η τουριστική χρονιά δεν είναι σταθερή. Οι επαγγελματίες ξενοδόχοι έχουν γεμάτες πληρότητες. Οι τουρίστες είναι συγκρατημένοι στις αγορές που θα κάνουν, ενώ επικρατεί συγκρατημένη αγοραστική δυναμική στον επισιτισμό και στην εστίαση. Ο πληθωρισμός δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, με αποτέλεσμα οι τουρίστες να κάνουν όσο γίνεται λιγότερες αγοραπωλησίες. Αγοράζουν τα απαραίτητα και στις καφετέριες και στις ταβέρνες, γιατί δεν ξέρουν όταν θα επιστρέψουν στο σπίτι τους τι θα συναντήσουν. Η ακρίβεια είναι μεγάλη και για τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης, πλην της Ελλάδας», ανέφερε ο κ. Σωπασής, ενώ συνέχισε λέγοντας: «Σε επίπεδο υποδομών, η Αμμουδάρα είναι αρκετά πίσω. Η Αμμουδάρα είναι τουλάχιστον 30 χρόνια πίσω, καθώς κανένας δε φροντίζει ως προς την αξιοποίηση. Αντί να αποτελέσει τουριστικό πόλο έλξης, εντούτοις παρατηρείται το φαινόμενο πολλοί τουρίστες να φεύγουν και να πηγαίνουν σε άλλους νομούς. Πρέπει η τουριστική αυτή περιοχή να αξιοποιηθεί στο έπακρο, αλλά μένει ως έχει, με αποτέλεσμα να θίγεται ένα σημαντικό μέρος δυνάμει αξιοποιήσιμο».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News