Ηράκλειο

Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ηρακλείου βραβεύει παιδιά μεταναστών

Στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus Δράση 2 Strategic Partnerships for School education συμμετείχε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου - Σε κλίμα συγκίνησης έγιναν βραβεύσεις και δόθηκαν αναμνηστικά δώρα

Στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus Δράση 2 Strategic Partnerships for School education με θέμα: «MOSAIC Ενίσχυση της Διαπολιτισμικής ένταξης στα σχολεία», συμμετείχε ως εταίρος η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου. Στο πλαίσιο αυτό, με συντονιστή το Υπουργείο Παιδείας της Μάλτας και εταίρους τους Οργανισμούς Prisms από την Μάλτα και Geoclube από την Πορτογαλία, διοργάνωσε Συνέδριο - Πολλαπλασιαστική Δράση διάχυσης των αποτελεσμάτων την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου, στο ξενοδοχείο IBIS στο Ηράκλειο Κρήτης. 

  

Στόχοι του έργου ήταν να ενισχυθεί η πρόσβαση, η συμμετοχή και η ένταξη των νεοαφιχθέντων μεταναστών στη σχολική εκπαίδευση στη Μάλτα, την Ελλάδα και την Πορτογαλία, η ενίσχυση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών για την προώθηση της διαφορετικότητας, της ενσυναίσθησης και της ένταξης στα σχολεία, μέσω μιας Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας  που θα υποστηρίξει τα σχολεία όσον αφορά τη διευκόλυνση της ένταξης των μεταναστών μαθητών καθιστώντας τη διαδικασία επικοινωνίας μεταξύ μεταναστών, γονέων και σχολικής κοινότητας ευκολότερη και προσβάσιμη.

 

Στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα συμμετείχαν δάσκαλοι τάξεων υποδοχής ΖΕΠ από σχολεία του Ηρακλείου καθώς και μαθητές πρόσφυγες από το Αφγανιστάν, τη Συρία, το Ιράκ, την Παλαιστίνη, την Αλβανία και από άλλες χώρες που φοιτούν στις αντίστοιχες τάξεις υποδοχής. Δημιουργήθηκε ένας πρότυπος και ολοκληρωμένος οδηγός για όλους τους εμπλεκόμενους και ενδιαφερόμενους σχετικά με την εκπαίδευση των προσφύγων και μεταναστών μαθητών ώστε να διευκολυνθεί η συμπερίληψη και ενσωμάτωση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Για το σκοπό αυτό μεταφράστηκε μέρος του παραγόμενου υλικού σε 12 επιπλέον γλώσσες, πέραν της Αγγλικής, ανάλογα με τον πληθυσμό εισδοχής σε κάθε χώρα και τις ανάγκες των μαθητών της. 

 

Στο Συνέδριο συμμετείχε πλήθος κόσμου, μεταξύ των οποίων ήταν τα σχολεία υποδοχής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Αλικαρνασσού, του 26ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, του 30ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου και του 3ου Δημοτικού Σχολείου Τυμπακίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα εκφράζοντας τις σκέψεις και τις ιδέες τους μέσα από ζωγραφιές, κείμενα, αφίσες ή ταινίες,  με θέμα: «Περπατώντας και εξερευνώντας την πόλη που ζω», «Η ψηφιακή μας τάξη σε εποχή covid 19», «Όνειρα για το μέλλον» και «Δικαιώματα – διαπολιτισμικότητα – διαφορετικότητα ανάμεσα σε πολιτισμούς και χώρες», αντίστοιχα. Τα παιδιά μοιράστηκαν τις δημιουργίες τους με τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι ενθουσιάστηκαν. Τα ίδια μίλησαν μετά από προτροπή του Διευθυντή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου και εξέφρασαν τα συναισθήματα τους και τα όνειρα τους για το μέλλον. Σε κλίμα συγκίνησης έγιναν οι βραβεύσεις για τα έργα τους και τους δόθηκαν αναμνηστικά δώρα από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου για τη συμμετοχή τους στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus: «MOSAIC Ενίσχυση της Διαπολιτισμικής ένταξης στα σχολεία».

«Η γονική αγάπη δεν έχει ταυτότητα»

Οι οικογένειες των μαθητών έδωσαν το παρόν στέλνοντας ένα μήνυμα ότι «Η γονική αγάπη δεν έχει ταυτότητα»

Παρευρέθηκαν και μίλησαν η Προϊσταμένη Διεύθυνσης Ειδικών Προγραμμάτων Διεθνών Υποτροφιών του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών ΙΚΥ, κ. Νικητάκη Μαρία, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Καρτσωνάκης Μανώλης, το Στέλεχος Επικοινωνίας του Europe Direct Κρήτης, κ. Μωραϊτάκη Νικόλαος, η Προϊσταμένη του Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης Ηρακλείου, κ. Μαράκη Ελένη και η Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων Κρήτης, κ. Αρετάκη Κωνσταντίνα.

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, Εμμανουήλ Μπελαδάκης, εμφανώς συγκινημένος υποδέχθηκε τα παιδιά ένθερμα τηρώντας όλα τα μέτρα Covid - 19 και στην ομιλία του τόνισε «ότι η ένταξη θα γίνει μόνο όταν η εκπαιδευτική κοινότητα αφουγκραστεί  τις ανάγκες του κάθε ενός παιδιού που έρχεται στην Ελλάδα. Με δεδομένο ότι το δικαίωμα στην εκπαίδευση συνιστά ύψιστο ανθρώπινο δικαίωμα για κάθε παιδί, θέσαμε ως προτεραιότητα και το θεωρήσαμε  καθήκον και υποχρέωση μας να δράσουμε υπέρ αυτού του σκοπού».  Επιβράβευσε και ευχαρίστησε τα παιδιά που μοιράστηκαν τις επιθυμίες τους και αποκάλυψαν ένα μέρος του "κόσμου τους" μέσα από τα έργα τους.  Κλείνοντας, ο ίδιος, σημείωσε ότι: «Συνεργαστήκαμε μαζί τους ώστε να καταστήσουμε την Ελλάδα μια χώρα ειρηνικής συνύπαρξης και μηδενικών διακρίσεων. Το έργο που εκπονήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος του Erasmus+  «Mosaic: Ενίσχυση της διαπολιτισμικής ένταξης στα σχολεία»   συνδράμει ουσιαστικά στην κατεύθυνση αυτή».

Την παρουσίαση των δράσεων, σχετικά με το πρόγραμμα παρουσίασαν η Συντονίστρια του έργου, κ. Ψαλτάκη Τζένη, την παρουσίαση της επιμόρφωσης για τη δημιουργία εκπαιδευτικών εργαλείων υλοποίηση η κα. Παπαζαχαριάκη Μαριλένα και την ιστοσελίδα MOSAIC παρουσίασε η κα. Καπετάνιου Ελένη, ως μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος.  Ακολούθησαν, οι παρουσιάσεις της Συντονίστριας του Προγράμματος ESTIA Αναπτυξιακή Ηρακλείου, κα. Καμπέλη Δήμητρα, σχετικά με τις δράσεις συνεργασίας τους προγράμματος στην Κρήτη με την τοπική εκπαιδευτική κοινότητα και ο κ. Κοκολάκης Νικόλαος,  ως Πρόσωπο επαφής Δήμου Ηρακλείου του Διεθνή Οργανισμού Μετανάστευσης HELIOS, παρουσίασε το ενταξιακό πρόγραμμα του οργανισμού HELIOS.

Το Συνέδριο παρουσίασε η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του Erasmus MOSAIC έργου Τζένη Ψαλτάκη η οποία ανακοίνωσε την έγκριση ενός νέου του Erasmus+  Mosaic Plus για τα επόμενα δύο χρόνια και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η παιδαγωγική ομάδα του MOSAIC θα δράσει πολλαπλασιαστικά στα σχολεία ένταξης το επόμενο διάστημα στο πλαίσιο της βιωσιμότητας του έργου.

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε με την αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας κατά του covid-19.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια