Ηράκλειο

Μαμουλάκης: Στη Βουλή η πρόταση για τη δημιουργία προαστιακού στο Ηράκλειο

«Η συγκυρία για την εξέταση της βιωσιμότητας ενός μέσου σταθερής τροχιάς για την Κρήτη, είναι κρίσιμη για μια σειρά από λόγους» αναφέρει ο Χάρης Μαμουλάκης

Την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα εκκινούσε από την διασύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με την πόλη του Ηρακλείου αναδεικνύει με Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης.

«Η συγκυρία για την εξέταση της βιωσιμότητας ενός μέσου σταθερής τροχιάς για την Κρήτη, είναι κρίσιμη για μια σειρά από λόγους» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Πρώτον, εξαιτίας της διαθεσιμότητας πόρων εξαιτίας του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και λόγω του συνολικού προσανατολισμού των ευρωπαϊκών κονδυλίων στην κατεύθυνση των πράσινων και βιώσιμων μεταφορών.

Δεύτερον, λόγω έργων όπως το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου και ο ΒΟΑΚ, που συμβάλλουν στην βέλτιστη χάραξη ενός μέσου σταθερής τροχιάς. Και τρίτον, επειδή οι εν εξελίξει αναπλάσεις στην ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου, μπορούν να δώσουν απαντήσεις στα ερωτήματα της χωροθέτησης ανάλογων υποδομών. Ήρθε η ώρα το Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, να αναθέσει την σύνταξη μιας μελέτης σκοπιμότητας για τον Προαστιακό Ηρακλείου. Για ένα έργο πνοής για τον τόπο μας.».

Όπως αναφέρει στην Ερώτηση ο Χάρης Μαμουλάκης, ο προβληματισμός αναφορικά με την αναγκαιότητα δημιουργίας μέσων σταθερής τροχιάς στην Κρήτη κρατάει από την περίοδο της Κρητικής Πολιτείας και αναθερμαίνεται από καιρό σε καιρό, ανάλογα με τις εκάστοτε αναπτυξιακές προτεραιότητες των τοπικών κοινωνιών. Ειδικά όμως σήμερα, η κλιματική κρίση υποχρεώνει την πολιτεία να εξετάσει εναλλακτικά μοντέλα διαχείρισης της ενέργειας και των υποδομών μεταφοράς, με τα ενεργοβόρα νησιά της Μεσογείου να βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της αναζήτησης.

Αφετηρία του εγχειρήματος θα μπορούσε να είναι η κατασκευή του νέου αεροδρομίου Καστελλίου το οποίο και θα εξασφάλιζε την οικονομική βιωσιμότητα του έργου, ενώ τονίζεται και το ότι τον Ιούλιο του 2019, όταν το Περιφερειακό Συμβούλιο της Κρήτης κλήθηκε να γνωμοδοτήσει για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, διατυπώθηκε το αίτημα να εξετάσει η πολιτεία την βιωσιμότητα ενός σχεδίου ανάπτυξης τρένου στην Κρήτη.

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια